Trådstartaren här. Frisören har bett mig att lägga till några fakta, vilket jag här gör.
Jodå, jag är väldigt nöjd med den uppsättningen jag som brud fick. Det har jag aldrig förnekat. Den var fin och höll hela kvällen. Jag kan påpeka att den frisören som "har" salongen gjorde min frisyr. Tärnans frisyr gjordes av en frisör som jag nu har förstått har eget företag.
På min bröllopsdag, när vi skulle gå, framkom att tärnans frisyr inte skulle betalas tillsammans med övriga poster som var uppgjorda att betalas i efterskott, utan kontant. Detta visste jag inte om så jag hade inga pengar med mig. Den frisör som gjorde mitt hår lade då ut pengar till den andra frisören.
Detta fick till följd att frisör nr 1 blev inblandad i en tvist som inte rörde henne (eftersom hennes jobb var felfritt). Konsumentvägledningen gav mig rådet att detta inte var mitt fel och att jag inte skulle betala. Nu senare har jag förstått att det har drabbat frisör 1 och jag har därför betalat henne hela summan.
När konsumentvägledare tog tillbaka denna rekommendation blev jag lite stött, eftersom jag hade baserat mitt agerande på denna rekommendation. Jag tog i när
jag kallade det "tryckt på", men jag tycker att det är lite konstigt att konsumentvägledaren ändrar sin rekommendation när någon frågar om fallet. Jag tycker mig ha gett full info innan.
Jag kan också lägga till att jag blev erbjuden schampo av frisör nr 2, som gjorde tärnans hår, men jag ville inte ha schampo utan nån annan kompromiss.
Jag kan säga att jag bara har skrivit sånt som är sant, och i syfte att få några råd.
Sanningen är att tärnan satt klar hos frisören i ca en timme innan vi åkte. När vi hade åkt bil i ca 2-3 min så sa tärnan att det kändes som om någonting lossnade i frisyren. Jag och maken tittade (vi satt i baksätet) efter men såg inget. Ca 2 min därefter släppte vi av henne, och vi blev skjutsade till vår bröllopsfofografering.
När hon då började gå på trottoaren emot hotellet började (enligt henne) knuten falla ur. Som jag sagt tidigare hade hon inte tid att luska fram några telefonummer (hon kommer inte från stan) och ville inte störa oss (vi var ju upptagna med fotograferingen och hade inte telefoner med). Hon hann bara sätt på sig klänningen och sedan ta tag i sina uppgifter hon hade innan vigseln. Detta var oturligt, men det gör ju inte oss till några lögnare. Och inte har vi hängt ut nån när vi inte har nämnt namn.
Så för att inte oroa någon i onödan, jag skulle rekommendera andra brudar att anlita denna salong, mitt hår blev väldigt fint!
Men den ursprungliga fråga är inte helt okej, jag skulle gärna ha sett en kompromiss om priset på tärnans frisyr (som jag nu har betalat fullt pris på) när det gäller frisör 2. Jag kommer inte diskutera denna fråga med iblandade parter här.