• Fenomena

Betala för håruppsättning som höll mindre än 10 min?

Vill egentligen inte behöva fråga er om råd, utan lösa det med frisören. Det har tyvärr inte gått så bra.

Tärnans knut i nacken föll ned mindre än tio minuter från att vi lämnade frisören. När hon bara gick på trottoaren... Enligt tärnan hölls hela tyngden (halvlångt hår inkl löshår) uppe med bara två nålar upptill. Tärnan valde att inte störa mig mitt i bröllopsfotograferingen, och hade inte heller tid att försöka hitta (ej från stan och visste inte vad salongen hette) och åka tillbaka till frisören innan vigseln.

Hon ringde frisören när de hade öppnat efter helgen och påtalade felet. Jag är nu inte så sugen på att betala uppsättningen, som inte verkar ha utförts korrekt. Inte ens frisören själv kan säga säkert att h*n inte använde anbart två nålar upptill för att fästa knuten. Tärnan har bild på den förstörda uppsättningen.

Hade det varit en vanligt fest så hade ju tärnan åkt tillbaka, även om hon hade blivit lite sen till festen. Men det går ju inte när det är vigsel... Frisören ifrågasätter inte att håret ramlade ned, bara att vi inte kom tillbaka, så hon vill ha full betalning. Jag är inte så sugen på att betala...

Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Betala för håruppsättning som höll mindre än 10 min?
  • Frisören

Om du skall diskutera huruvida du skall betala för en uppsättning som "ramlade ut efter 10 minuter".
    Så BÖR du hålla dig till sanningen och ta med alla förutsättningar!

Frisören i fråga rekomenderade att INTE använda det begagnade löshår som anvädes i uppsättningen!

Ni 2 ( Bruden & Tärnan ) kommer med olika storys om var och när håret ramlat ur!
    En säger på hotellrummet och en säger att det hände i bilen och ändrade sig senare och säger att det hände på hotellrumet...
    Och nu en ny berättelse om att det hände på trotoaren.....
    Hur ska ni ha det?
    Vad hände tex på hotellrummet?
    Frisören följde er ut i bilen och såg till att allt gick bra...

Tärnan i fråga klädde INTE om på frisersalongen och vi har därmed ingen uppsikt om vad som hände där!

Det fanns telefon nummer till frisören i fråga både fast telefoni och mobilt...
    Detta var till för att ringas på om något skulle inträffa!
    Som i detta fall..
    Men NI valde att inte ringa så frisören kunde ryckt ut och ordnat uppsättningen på plats.

Du vägrar själv att komma till frisersalongen i fråga för att reda ut detta!
    Du har tidigare innan du kontaktade konsumentverket fått ett erbjudande om kompensation från frisersalongen men avböjde det!

Det är ni som kontaktat konsumentverket och vi har svarat med vår sida av saken med de mail och uppgifter som är i sanningen överensstämmmande med verkligheten!
    blandannat med den mailkonversation som förekommit mellan frisersalongen och bruden
    Alltså inte "ringt och tryckt på" utan svarat på ert försök att undkomma att betala för utfört arbete!

MsTrinity!

Det är inte utrett om vems felet är i detta fall...
    Salongen i fråga har gjort ca 2500 bruduppsättningar och ett antal tärnuppsättningar...
    Detta har ALDRIG tidigare inträffat!!!

Så om information om vilken salong detta handlar om med denna felaktiga information läggs ut.
    Så kommer bruden i fråga att åtalas för förtal!!!

Riktigt duktiga juridiska personer finns tillgänliga för detta!

Du kanske kan tillägga att du var väldigt nöjd med din egen uppsättning...
    Det har vi kvar på mail om du försöker neka till det!

Vill gärna tillägga att vi tycker det är väldigt tråkigt att du inte diskuterar med oss utan tar upp det överallt annars!
    För det är ju inte så att du bor så långt bort så att du inte kan komma in och ta tag i problemet på plats!

• Frisören

Vi ber dig kontakta oss istället för att dra runt problemet på internet och andra instanser!

Borde ju vara lättare att lösa problemet på så sätt ...

Vi kan ju också till lägga att Tärnan inte hade pengar med sig för att betala för uppsättningen.
    Så innehavaren av salongen betalade den frisören som hyr stol på salongen för det jobb hon gjorde på tärnan!
    Så den som inte har fått betalt ordentligt är innehavaren av salongen!

Brukligt är att man betalar för sig innan man går ur en butik för den varan man fått!

• Frisören

Hermelinen!

Storleken på summan är 550 kr

• ztar

Oj då, någon som är rädd för dålig reklam?

• Frisören

Dålig reklam i form av felaktig information är väl alla rädda för!

Tycker du att det är ok att man sprider felaktiga saker om dig?

Den man grundar denna diskution på är ju enbart Brudens berättelse!
    Får vi då inte bemöta det?

Bara för att en person tycker att ett företag gjort fel så betyder ju inte det att personen i fråga har rätt!
    Vi driver ett seriöst företag och försöker hålla en god standard!
    Är någon missnöjd så bör denne ta tjuren i hornen och besöka oss för att diskutera saken...
    Detta har inte skett

Fenomena kan ju skriva vad som helst för att få medhåll...

• 11 juni 2005

Jag håller med dem som vill veta vem det är - jag har själv råkat ut för en frisör här i Stockholm som gjorde en uppsättning inför en nyårsfest - nålarna föll ut medan jag var på väg till festen. Nu var inte detta en jättekatastrof -även om jag självklart aldrig går dit igen - men på mitt bröllop - då farao ska det sitta !!!!

• Frisören

En uppsättning av över 2500 har ramlat ur av okänd anledning...
    Jaaaaaaaaaaaaa häng oss!

Vore ju bättre om vi kunde fått visa vår välvilja och serviceanda och åtgärdat felet omgående!

För det hade vi gjort om vi vetat om problemet på en gång.
    Men det gick ju inte när man ringde "när salongen öppnade på Måndagen"

• ztar

"Jaaaaaaaaaaaa häng oss" är inte ett uttryck som signalerar välvilja och serviceanda i mina ögon...

• Frisören

Nej det kallas ironi!

Och det är en helt annan sak...

• ztar

Ironi hör väl inte heller till god serviceanda? Eller?

Svar på tråden Betala för håruppsättning som höll mindre än 10 min?