• Fenomena

    Betala för håruppsättning som höll mindre än 10 min?

    Vill egentligen inte behöva fråga er om råd, utan lösa det med frisören. Det har tyvärr inte gått så bra.

    Tärnans knut i nacken föll ned mindre än tio minuter från att vi lämnade frisören. När hon bara gick på trottoaren... Enligt tärnan hölls hela tyngden (halvlångt hår inkl löshår) uppe med bara två nålar upptill. Tärnan valde att inte störa mig mitt i bröllopsfotograferingen, och hade inte heller tid att försöka hitta (ej från stan och visste inte vad salongen hette) och åka tillbaka till frisören innan vigseln.

    Hon ringde frisören när de hade öppnat efter helgen och påtalade felet. Jag är nu inte så sugen på att betala uppsättningen, som inte verkar ha utförts korrekt. Inte ens frisören själv kan säga säkert att h*n inte använde anbart två nålar upptill för att fästa knuten. Tärnan har bild på den förstörda uppsättningen.

    Hade det varit en vanligt fest så hade ju tärnan åkt tillbaka, även om hon hade blivit lite sen till festen. Men det går ju inte när det är vigsel... Frisören ifrågasätter inte att håret ramlade ned, bara att vi inte kom tillbaka, så hon vill ha full betalning. Jag är inte så sugen på att betala...

    Vad skulle ni ha gjort?

  • Svar på tråden Betala för håruppsättning som höll mindre än 10 min?
  • Gucci

    Jag hade krävt pengarna tillbaka. Hon hade ju inte tid att gå tillbaka till frisören för att få det fixat...

  • Fenomena

    Grejen är att jag inte ens har betalat än, och har inte lust med det heller. Men vill ju inte hamna i tråkigheter själv...

  • W2Bsoon

    Men det måste väl ändå gå att få frisören att förstå att tärnan inte kunde utebli från vigseln för att komma tebax till salongen?! Det förstår väl vilken i***t som helst... Det borde räcka att visa upp kortet på misslyckandet. Nä, stå på dig !! Du ska inte betala för det. Det finns ju en konsumentombudsman annars.

    Lycka till !!

  • Cinso

    Jag vet inte hur det står till rätt lagligt.
    Men en uppsättning är en tjänst. Inte en produkt.
    Jag har varit med om, visserligen för en vanlig klippning... kunder som ej är nöjda med resultatet och därför vägrat betala. Och frisören har inte kunnat göra ngt... kunden var inte nöjd helt enkelt.
    Lagligt, vet ej...

  • Rystall

    Klart att du inte ska betala. Om det blir strul så kontakta konsumentinformationen. Frisören har ju inte uppfyllt ert avtal.

  • Bebbsen05

    Jag skulle inte betalat!!
    Sen är det ju väldigt dyrt med uppsättningar, och håller de inte ens en kvart ska du inte behöva betala!

  • Ananas

    Fenomena

    Kolla med ARN. Jag tittade in på www.frisor.com, svenska frisörföretagarna, men där finns inte det här stället med... :( Jag trodde att de var med där!

    Men ARN eller konsumentvägledaren kanske kan hjälpa? Hör med kommunen om vem som är det eller kolla kommunens hemsida.

    Kram,
    Ananas

  • Fenomena

    Ananas!
    Tack för omtanken. :) Tittade också in där i morse, med samma resultat som du. Nån annan yrkesförening för frisörer hittar jag inte. Ska söka vidare.

    kram
    Femomena

  • Ananas

    Fenomena

    Jag mailade dig namnen på konsumentvägledaren här i stan!

    Ville inte lägga dem här.

    Kram.

Svar på tråden Betala för håruppsättning som höll mindre än 10 min?