• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • Bride2B..

Lucyinthesky, the pleasure is all mine :)

• Rin

Lucyinthesky: *nyfiken* Varför bestämde du dig för att ha ett medeltids/fantasyinspirerat bröllop?

Har lite ångest över min klänning... Rädd att det blir för varmt med långärmad klänning...

• Bride2B..

man ska ju ha det man känner sig mest bekväm i... tycker jag i alla fall :D

• Lucyinthesky

Rin

Jesper, min blivande :o) är väldigt fantasy intresserad. Helst av allt skulle han vilja ha rustning och ringbrynja på bröllopet, men det är inte skoj när gästerna inte är "utklädda". Vi får se om vi hittar något annat fint till honom!

• Blåklinten

Dan före julafton har ni allt klart

Jag ska åka till mamma o äta lunch o sen ska jag handla o göra slutfinichen.

• Blåklinten

Lucyinthesky...kanske kan din blivande ha en cape eller liknande

• Bride2B..

Idag fyller min lillebror år, 4 år
    Imon är det JULAFTON (massa julklappar)
    Över imon är det min 20-års dag :D
    och den 27:e fyller min pappa år..

Mycket att se fram emot som ni ser :D

• Rin

Bride2B: Litet lustigt att ni har lyckats pricka in tre födelsedagar så tätt inpå jul. Grattis i förskott om jag inte hinner skriva i övermorgon.

Lucyinthesky: Tja, det beror ju litet på hur mycket besvär man vill ha men det finns ju många intressanta medeltids/fantasyplagg. Kan du inte intressera honom t.ex. för den "jacka" Legolas har i slutet på RotK, i isblått thaisiden. Mycket snygg. Annars kan du kanske få honom att ha något från skiftet 1300/1400 då soldatkläder var väldigt poppis bland civilbefolkning. Dvs, man utgick från en rustningsjacka och gjorde sen om den litet. Snyggare tyg o.s.v.
    Ett tips är att kolla in denna sidan för inspiration om historiska dräkter: www.historiska.se/histvarld/drakt.htm

• Bride2B..

Rin... jag antar att det är ödet bara :D hihi

• Blåklinten

Har äntligen kommit hem i gen....nu ska jag fixa slutet på julstädningen !!!

Ska snacka lite me syrran i kväll om hennes tärnklänning o kolla vad hon tycker om royal inbjudningskorten....hon e nämligen här i kväll

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)