Valborgsbröllop 2005
Hej svej!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram
Hej svej!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram
Vi har varit å kikat på kyrkan i helgen och tittat på festlokalen som ligger alldeles i närheten, festlokalen ska jag ringa å boka så snart jag skrivit färdigt detta inlägg!
Bröllopsresan är klar, ska betala den idag. ringar vet vi vilka vi ska ha. vi är i det stora hela klara med vilka vi ska bjuda.
Det som återstår är; boka hotell för bröllopsnatten, boka bil för transport från kyrkan, välja ut kläderna, skriva egna löften, skicka ut inbjudningar (efter att vi gjort korten) bestämma vad vi ska bjuda på efter bröllopet. Sen så måste vi hitta en hundvänlig präst också då vi vill ha två av våra hundar med in i kyrkan!
Oj, nu ser jag verkligen att det är en del kvar att göra! :O
Jo jag har med tyckt länge att man nästan var klar. Men när jag tittar på planeringslistan så ser man att det är MYCKET kvar.
Vi har också rätt mycket kvar. Vi planerade jättemycket i våras och tidiga sommaren, bestämde vem vi skulle bjuda, kläder och alla "förtroendevalda" som tärna och toastmaster och sånt.
Men när vi hade bokat kyrka och festlokal kändes det som att det var så långt kvar så vi lade planeringen på hyllan ett bra tag...
Och plötsligt är det inte så länge kvar och vi måste igång.
-Inbjudningskort ska göras och skickas senast i mitten av januari
-Kläder ska provas ut och bokas till brudgum och tärna
-Blommor ska bokas
-En hel del pryttlar till min klänning saknas ännu
-Ringarna är valda men ska köpas
-Önskelistan måste färdigställas
-Menyn ska bestämmas
-Vi måste bestämma oss för sololåt nr 2 till kyrkan, och psalmer har vi inte heller valt
-Valsen MÅSTE vi träna på, annars blir det pinsamt - så fort vi har bestämt oss för vad vi ska valsa till...
Som ni ser är det rätt mycket, så vi får nog lägga i en högre växel... :)
WhiteBride...Min klänning är i exakt samma modell fast inte lika i tyget..vad komiskt...tror dock att min klänning är lite längre i släpet...svårt att säga så här på rak arm men bra val!
Vi har det mesta klart, vilket känns skönt. Vi ska boka limo, hitta underkläder, hitta cake topper...inbjudningskorten beställda och kommer att skickas ut i början av Jan. Satt upp vid datorn till kl.03:15 i morse och gjorde färdigt festprogrammet som blev så himla bra...är urnöjd och stolt över mig själv...det ser riktigt "proffsigt" ut...hihi...snacka om jävig tjej..hihi...
Visst är det bröllop på hjärnan jämnt och ständigt...åtminstone hos mig!
Till ER alla.....Glad Lucia! Kram EVA
Vi lade in den högre växeln direkt efter att jag skrev senaste meddelandet i den här tråden... :)
Vi åkte ner på stan och inhandlade inbjudningskort och kuvert på en gång. När vi kom hem författade vi ihop texten och nu är det bara att börja knåpa. Behöver dock några adresser till gäster, men det hinns.
Dessutom ringde jag till festlokalen och bekräftade vår preliminärbokning, så nu känns det som att vi fått något gjort idag. *skönt*
Vi har kommit under fund med hur inbjudningskorten ska se ut, sen om verkligheten överenstämmer med tanken återstår att se.
Har tittat lite på frackcotar oxå, men hittar ingenting!! man bor i huvudstaden men ändå finner man intet... irriterande!
Halloj på er. *kramar* Vi känner oss även ganska lugna än. Men vi har bestämt oss för att efter nyår så kommer det att sättas en rejäl fart på allt. Inbjudingarna är skickade och redan fått svar från alla. "härligt" Alla kommer. Jätteglad blir man. Brudbuketten har jag bestämt mig för, eller ja två sorter men min sambo får överraska mig vilken av dem det blir. Jag ska nämligen inte ha blommor i håret och så liknar buketterna varandra i färgen. Den ena med lila & vita rosor och den andra bara vita rosor med grönt. Jättetjusiga. Ca 500 - 700 kr. Klänningen väntar jag med tills jag känner att jag gått ner tillräckligt och inte kan vänta långre med att prova. Ringar blir våra förlovningsringar som kommer att putsas upp men det är inte förrän längre fram i planeringen. (och jag ska sätta en sten i min, en liten) Kyrka och lokal bokad. *suck* Vi tar det som sagt jättelungt fram till efter nyår och sen sätter vi fart. Vi älskar julen båda två så vi kan inte tänkta på så mycket annat just nu. Kramar
WhiteBride:
Dina buketter låter precis som de vi tittat på! Samma färger och med rosor.
Jag satt just och tittade på planeringsschemat och insåg att efter nyår kan vi söka hindersprövning! Då börjar det kännas som allvar...
Ja just det. Efter nyår är det dags. Bara 4 månader kvar då.-.... Oj Oj Oj Oj Längtar.
Samma här.....
Jag längtar så mycket att..ja...det finns ord att beskriva det...men man kan nog säga att man bröllop är rätt beroende framkallande....jag är helt klart addicted!
Fixade mitt festprogram i förra veckan och är så nöjd över det hela! Jag har varit så nervös över det för att jag visste inte om jag kunde fixa det själv + att det skulle vara en bra blandning på både engelska och svenska eftersom Nate är amerikan...men jag fick till det till slut!
Hur går det för Er andra?
Kram Eva
Våran planering ligger nog lite på is igen tills efter jul. Vi tänkte köpa ringarna som vi tittat på i februari.
I januari ska vi skicka ut inbjudningarna och söka hindersprövning. Hoppas bara att alla kan komma...
I slutet av mars ska jag sy min klänning tillsammans med min kompis. Längtar som bara den efter att få se hur den kommer att se ut!
God jul på er alla och gott nytt år om vi inte "hörs" innan dess!
Hoppas att ni haft en God Jul & Ett Gott Nytt År. Det hade vi. En massa smällande såklart det ska vi även ha till bröllopet men det får ingen annan veta innan det är dags. Spännande.
Umebruden: Jo äntligen är det dags igen. Nu är det full fart. Sitter här med min blivande och planerar för fullt. Har gjort klart bordsplaceringen. Preliminärt i allafall. Sitter nu och ska börja på Festprogrammet. Inte lite att göra.
Nej nu får vi fortsätta innan sambon blir uttråkad av allt vårt chattrande i forumet.
Kramar från Oss.