• mrsbasse

Valborgsbröllop 2005

Hej svej!
    Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
    Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram

• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • mrsbasse

Tjejer.. Bröllopet är flyttat! Till februari! Lite smått panik men wow va bra det känns! Måste nog förflytta mig till februaritråden nu men jag tittar in lite då o då. Vill ju se hur det går!
    Lycka till med all planering! Ni kommer få underbara bröllop!!
    Kram

• Umebruden

Lycka till till er också! Då har du plötsligt inte lika länge som oss kvar att vänta...

• mrs tate to be

hej alla valborgsbrudar...idag har jag beställt mina inbjudningskort, beställt bukett och dyl hos floristen, bokat in min frisör, bokat in den som ska göra make-upen, bokat in 2 spraysolningar samma vecka som bröllopet...ja, det känns som om jag lyckats göra en hel del idag..hurra...nu är det ju bara 5 månader minus en dag tills vi är gifta...gu' va' spännande....
    Hur går det för alla andra?
    Jag har klänning, skor, tiara, slöja, halsband, kyrka, middag på festlokal med menyn klar....det känns som om det mesta vore fixat men det är det inte...men det är kul att hålla på och greja med bröllopet. Har sammanställt vigselprogrammet också men måste se om kantor och präst godkänner det...
    Kram till Er alla från Eva

• culpepper

är ju ingen brud men jag svarar ändå! =P
    Vi har bokat resa och kyrka och bestämt vad JAG ska ha för kläder, sedan har vi bestämt hotell för natten, lokal och att vi INTE ska ha fest efter bröllopet.
    Annars har vi faktiskt inte kommit så mkt längre... Hoppas själv bara på att bröllopet verkligen blir av!

• Umebruden

Vi har bokat kyrka och lokal.
    Vi har tur som har talangfulla vänner, tack vare dem har vi frisör, musiker i kyrkan och en sömmerska till min klänning.
    Ska åka ner och sy den tillsammans med min kompis i påsken, mest troligt. Tyget är inhandlat, men jag behöver fortfarande lite småprylar.

Här om dagen var vi och provade ringar, han ska också ha två ringar. Vi var på två olika ställen och hittade precis de ringarna vi ville ha till ett förvånansvärt bra pris, så nu ska vi bara skrapa ihop pengarna...

Vi har rätt länge varit av åsikten att vi inte vill ha något band till festen, men så började vi prata om ett Beatles-coverband där sambon känner två av medlemmarna, så vi ska fråga vad de tar.

• Zandrisen

Visste inte ens om att det fanns en valborgstråd, kul!
    Känns som vi har hur mycket som helst kvar, även om kläder och sånt är fixat till mig, m2b, bestman och tärna.
    Har bokat kyrka, festlokal, brudklädsel hos frisören och fotograf. I helgen blir det en tur till IKEA för inhandling av tyg till dukar och ljushållare för värmeklus, och säkert en hel del annat också...
    Har bröllop i huvet hela tiden, trodde verkligen inte att jag skulle bli sån här! Men det är HÄÄÄÄRLIGT! Har längtat så efter detta, och nu är det snart dags...! *jubel*

• mrs tate to be

Zandrisen...jag förstår precis vad du menar...hihi
    Jag trodde inte heller jag skulle bli sån här men det är bröllop i min skalle dygnet runt....men det är så kul!
    Kom på häromdagen att jag skulle kunna tänka mig att jobba i en bröllopsaffär...kanske vore ett val i framtiden för mig...vem vet....
    Det enda som känns jobbigt just nu med bröllopet är att sätta ihop festprogrammet för jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga...hur gör man? Får väl starta en ny tråd med den frågan...Kram EVA

• Zandrisen

>Eva, jag tror det är rätt många blivande brudar som känner att en bröllopsbutik vore nåt för framtiden, men å andra sidan, hur kul är det då det inte är man själv som är den blivande bruden...?
    Festprogrammet är ett litet hel***e, men vi har löst det genom att ta in vår toastmaster på planeringsnivån, han har goda ideér och är inte lika bröllopsyra som vi!

Idag bokade jag förresten bröllopssviten! Det blev 950:- för svit med bubbelpool, kingsize-bed, VIP-behandling (vad det nu innebär) fruktkorg och frukost + senare utcheckning (ca 16.00)!!!! Det är det billigaste jag nånsin hört om, och då är det ett FINT hotell! Känns skönt att kunna bocka av ännu en sak på listan som av nån underlig anledning bara blir längre och längre....

• culpepper

Zandrisen

Det var verkligen billigt!! de hotelrum jag tittat på ligger runt 2.000 - 3.000 kr för en natt!
    Fast det är väl kanske bara för att det är i Sthlm oxå...

• Zandrisen

Culpepper, kolla med scandic hotels, det är på ett sådant jag fått sviten. Vet ej om det är samma pris i hela sverige, vi bor ju i dalarna, och det är kanske billigare här...

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005