Valborgsbröllop 2005
Hej svej!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram
Hej svej!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram
Här är en till som passar på 15.00! Coolt att vi är så många...!
culpepper: Aha. En kl 14.00. Du blir tidigare "Mrs" än oss.
Umebruden: Ska nog testa det. Att vara vänja sig vid att vara uppe längre. Har aldrig varit en nattuggla.
WhiteBride
Absolut INTE, om jag inte genomgår ett könsbyte först! Lol!
Hör faktiskt till de få männen som finns på detta forumet! =)
Hej allihopa...hoppas ni mår bra precis som jag...
WhiteBride.....jag har också gått ner 15 kg...vilket sammanträffande! Vi skulle nämligen ha gift oss 1999 redan men då väntade jag vårt första barn och ville inte gifta mig med magen i vädret och eftersom jag redan då köpt klänningen så har jag gett mig sjutton i att jag skulle komma i den nu....x-antal kg över efter 2 graviditer och godsaker...är så glad att jag köpte en klassisk klänning..eller en som skulle kunna vara vilket år som helst..inget från senaste brudmodet då så därför går det kanon nu för den ser ut som klänningarna gör nu. Hur som helst...började i april-04 med att lägga om min kost på egen hand, mest genom att äta nyttigt och tänka på allt socker och framför allt att inte äta något godis..min lilla last...och det har gett resultat...15 kg mindre och nu är jag i klänningen...hurra! När jag provade den i april-04 vågade jag inte ens dra upp den över axlarna och tänkte att detta går ju aldrig men tji fick jag...tack och lov att man är envis ibland...så ligger det till med mig. Väntar nu bara på att få våra inbjudningskort från Kortdesign så jag kan börja skicka ut dem efter jul och nyår....kram från EVA
Vart gifter ni ER allihopa?
Gissar på dig Umebruden att ni gifter Er i Umeå...är jag rätt eller...
Vi gifter oss i Väddö Kyrka och ska ha festen på Hotel Havsbaden i Grisslehamn...detta ligger i Roslagen, ca 1 timme från Norrtälje där jag är född och uppvuxen och för närvarande bor...sen flyttar vi till Usa i höst.
Ett litet tips till alla som håller på med festprogrammen...det finns en mall att ladda hem från kortdesign på deras hemsida och den är kanon att använda...bara färdig att lägga det man önskar i programmet....Lycka Till EVA
Tack Eva för tipset om programmet!
Vi gifter oss i Grycksbo kyrka strax utanför Falun. Jag har inga kopplingar dit, då jag i grunden är lapplänning och uppvuxen på olika ställen i södra sverige, men min m2b har stora delar av sin släkt här i dalarna och i just Grycksbo.
Ja, det är helt riktigt att vi gifter oss i Umeå. Ingen av oss är egentligen härifrån, hans släkt bor till största delen i Kiruna, och min i Danmark. Jag själv är dock uppvuxen i Tornedalen...
Vi bestämde oss för att gifta oss här för då kan vi ordna saker och ting lättare, och dessutom blir det rättvist = långt för alla att resa...
culpepper: Minsann det var inte dåligt. Hoppas att du inte blir bombaderad av tjejer- Roligt att se att det kan finnas mer än bara tjejer här. Bra. Så hur går det för er? Har ni hunnit långt i planeringen?
mrs tate to be: Aha. Det var inte dåligt. Jättbra gjort. Jag har en del kvar att gå ner än tills jag kan ha den klänning jag vill ha. Men jag kämpar. Inte förrän jag är nere i de kilo som jag vägde när jag var på studentbalen så kan jag inte prova klänningar än. Men jag ska ner och jag ska tusan ha den klänningen jag siktat in mig på.
Det har jag bestämt mig för.
Min klänning:
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Vi gifter oss i Perstorp/skåne. Hela min släkt är från danmark och hans från skåne. Så det blir en härlig blandning. Min mor blev 50 år i lördags och då var hela släkten där, både min mammas sida och från min fars sida och såklart mina svärföräldrar. Skickade inbjudningarna för en vecka sedan och fick svar från alla i lördags att de kommer. Snacka om en rejäl fest. Härligt. Mer kan man inte begära.
Och så har alla "varnat" oss för allt som kan komma att hända på bröllopet. *nervöst* Men min farbror och hans blivande är överlyckliga för att vi ska gifta oss före dem. De gifter sig den 16 juni och de är då förberedda på vad som kan komma att hända dem på deras bröllop eftersom vi är före dem.