Valborgsbröllop 2005
Hej svej!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram
Hej svej!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag tänkte vi kunde starta en ny!
Hur går det för er med planeringen o allt som måste göras? Wiiieee..det e inte långt kvar! :) Kram
Här har planeringen legat i träda i ett par månader. Drabbades av RLS (real life syndrome :)) och hade inte särskilt mycket tid att vara inne här på BT ens.
Men för ett par dagar sedan ringde de från kyrkan och sa att vi fick bestämma tid, eftersom de hade börjat lägga kalendarium för nästa år nu. Vi har bestämt oss för klockan 15.00 och så fort vi har meddelat det till kyrkan ska vi ringa till festlokalen och göra den bokningen permanent också.
Vi hade tänkt att vi skulle ha köpt ringarna nu, men vi hade visst misstolkat vår budget för pengarna räckte inte riktigt till det. Så det får vänta medan vi sparar. Jag blev lite besviken, tycker det skulle vara mysigt att kunna ta fram och titta på ringen lite då och då...
Hur går det själv? Och var är de andra valborgsbrudarna?
Här är en till valborgsbrud! :) Vi valde valborg eftersom det kommer vara åtta år sedan vi träffades.
Vi har bokat kyrka och festlokal. Vigselringen är köpt men vi ska göra lite ändringar på min förlovningsring. Klänningen är köpt + lite accessoarer.
Jag har börjat knåpa på inbjudningskorten. Varit hos frisören. Bröllopssviten och bröllopsresan är också bokad. Ja det mesta är planerat men allt är inte bokat än.
Hej Gucci! Vad ni har kommit långt!
Vi har också det mesta planerat men inte bokat.
Jag har iofs köpt tyg till min klänning, men det saknas fodertyg och lite annat smått och gott. Ska sy den med en kompis i februari någon gång (så jag vet vilken storlek det ska vara).
Tänkte också börja med inbjudningskorten nu när vi vet vilken tid det blir. Har lite olika idéer att testa.
I somras satt jag och knåpade ihop placeringskorten, de blev jättefina och passar perfekt för stilen på festen.
Skor har jag också köpt, och en underklänning.
Vi har nog nästan bestämt hotell, men vi ska inte ha svit, så det känns inte som att det är speciellt bråttom att boka. Vi har bestämt vilken florist det blir, men inte bokat något där heller. Jag velar mellan olika färger i buketten hela tiden...
Frisör är min kompis och tärna, så där behövs det inte bokas eller betalas något, samma gäller musiker i kyrkan och på festen. Det visade sig att våra musikaliska vänner mer än gärna ställer upp, och det är vi jätteglada för.
Jag har funderat på fyrverkerier. Det brukar man ju ha på Valborg, eller? Vi borde nog kunna få tillstånd, för festlokalen ligger flera hundra meter från bebyggelse. Vad tror ni?
Ler!! Vi tänkte oxå att gifta oss på valborg 05 för det är mina föräldrars 50åriga bröllopsdag men efter mycket diskuterande kom vi fram till att vi ville ha en "egen" dag :) Men lycka till o hoppas era bröllop oxå håller minst 50år :)
Tack Knata! Lycka till på er dag också!
Hej hej brudar! Valborgsbröllop här oxå..
Det verkar inte så jättevanligt med det tycker jag... Men men vi vill ha det iaf..blir ännu roligare..;)
Ni ver kar ju hunnt med en del. För oss har det också legat lite på is på sistonde. Men ganska mycket e nog klart tror jag. Klänningen e faktiskt köpt, skor, kyrka bokad o festlokal, pastor(känner honom...minpappa..:)) Bröllopsresa. Hotell för bröllopsnatten får jag inte veta om...så vi får se vart det blir. Frisör e klar (har bokat tre så jag måste bara bestämma mig...) Fotograf känner vi så det e oxå klart samma med florist. Värdpar e klart o sånt där smått o gott. Det ska bli såå roligt!
Fyrverkerier brukar man ju ha på valborg...de har vi inte tänkt på.. det skulle nog vara ett roligt inslag på festen.. O det kfår ni säkert tillstånd för... vet inte riktigt vilka regler som gäller. E det polisen man frågar då?
Ska ni ha buffe eller middag?
oj va mycke stavfel... sitter vid ett konstigt tangentbord.....;)
Det där med fyrverkeri har jag inte tänkt på men det var ju en bra idé! :) Jag tror man vänder sig till polisen för att få tillstånd.
Vi ska ha middag, men vi har inte riktigt bestämt vad än. Ska träffa cateringfirman i början på nästa år och prata igenom menyn.
hej...har sitter en annan valborgsbrud...for tillfallet i usa darav inga prickar over manga bokstaver...vi planerar for fullt och har det mesta fardigt...kopte tiara och sloja for ett par dagar sen och blev kanonnojd over mitt val...det tog 10 minuter efter att jag forklarat vad jag ville ha tills det att jag bestamt mig...det kandes som sagt kanon. det som saknas nu ar bara underklader och en cape over klanningen...ar det bara jag som hoppas att det inte ar sno pa valborg nasta ar...hihi....6 manader kvar snart...spannade eller hur....kramar fran washington.d.c
Vi ska också ha middag. Det blir förrätt, varmrätt och tårta. Innan ska vi ha brudskål med ett litet tilltugg.
Jo, jag är rätt så säker på att det är till polisen man vänder sig för att få tillstånd för fyrverkerier. Vi tyckte det skulle vara festligt att ha det just innan vi åker från festen. Då har det ju hunnit bli så pass mörkt att det blir snyggt också.