• aye

varför säger ej han "jag älskar dig"?

hej på den som läser detta.
    vi har varit ihop drygt 9 månader. Gifter oss i december. Förhållandet är bra, fast den haft sina svackor. Tex,som en tjej önskar jag all uppvaktning jag kan få,presenter, blommor. men vad gör man när ens käre tycker det är hyckleri?jag har fått nu hittills i och för sig 2 ggr blommor..men efter all pik!

Och nu är läget så att jag går och väntar på att han förutom att han säger att han tycker om mig ska han väl innan vi gifter oss säga "JAG ÄLSKAR DIG". Är det svårt för killar? Och jag kan inte pga. min stolthet bara fråga så där, älskar du mig?..löjligt! (?)

vad gör jag?

tack

• Svar på tråden varför säger ej han "jag älskar dig"?
  • Tolin

Ni reagerar som om det är den naturligaste sak i världen...

• MsKingston

Det kanske är konstigt, men det var ju inte frågan, så varför komma och "skrämma" upp tjejen ännu mer med såna kommentarer.

• Suusaan

Jag tycker att det är konstigt att gifta sig utan att ha sagt DET. Det känns som att de tkanske är lättare att ta varandra för given om man tycker att orden itne behövs sägas. Och för de som tycker att "Jag älskar dig" bara är tre ord, så borde det ju itne vara svårt att säga dem om de "bara" är ord...

• Julibrud 40+

Det är svårt när man har två olika uppfattningar om hur man förmedlar sin kärlek. Du vill ha kärleksord och uppvaktning. Han kanske visar sin kärlek till dig på annat sätt, ett sätt som du inte anser är "det riktiga". Jag tror på kommunkation - prata igenom varför du vill ha det på ett sätt och varför han anser det vara hyckleri. Försök och tänk att det kan se olika ut i era världar.Och visst, lägg gärna bort stoltheten - ärlighet och öppenhet gentemot varandra ger en bra bas för äktenskapet.

• mapa

håller med Loka säg det till honom.
    För mig är det jätte viktigt att få höra "jag älskar dig" och som tur är säger min M2B det till mig och jag det till honom.

Dem 3 små orden är i sin sammanhang så stora, så jag skulle inte vilja leva utan dem.

• Pa´sHeffaklumpan

Jag håller helt klart med Tollin att det känns lite konstigt att gifta sig med någon som aldrig uttalat "Jag älskar dig"

Min m2b är inte världens mest romantiske person men "Jag älskar dig" får jag höra tillräckligt ofta för att aldrig behöva tvivla på hans känslor, att han är sämre med att "uppvakta" med blommor etc. har jag överseeende med eftersom han dagligen på många olika sätt visar att det är just mig han älskar och vill leva tillsammans med.

Ärligt talat, hur kan man ens planera ett bröllop med någon som bara sagt "Jag tycker om dig" ???

• Tolin

MsKingston: Min avsikt är absolut inte att skrämma, dock att vara ärlig...

• aye

jag tror också på kommunikation. men samtidigt vill jag inte ta död på romantiken.tror ni dem orden kommer om jag frågar, varför vill du gifta dig med mig?

• MsKingston

Jag menade inte att det "bara" är ord, utan att man inte ska behöva säga dom så fort man vill att någon ska veta att man älskar dom.

Jag uppskattar mer att personer "visar" sin kärlek än uttrycker sig med tre ord. Och då menar jag inte att köpa blommor och presenter utan mer på sättet dom behandlar en och saker dom gör.

Svar på tråden varför säger ej han "jag älskar dig"?