• Suusaan

varför säger ej han "jag älskar dig"?

Hej!

Jag har varit i samma situation som du, att inte ha fått höra de där tre betydelsefulla orden, så jag vet hur det känns. För mi nkille var det så att han faktiskt inte ville säga "Jag älskar dig" eftersom han inte var säker på att han gjorde det, och ville inte ljuga. Av diverse anledningar valde jag att fortsätta vara tillsammans med honom ändå, och till slut kom Orden. Nu verkar det ju faktiskt som att din din kille faktiskt älskar dig ändå, eftersom ni skall gifta er, men då är det ju konstigt att han inte sagt det. Jag tycker iallafall att du skall fråga om han älskar dig, för det verkar inte som en bra ide att gifta sig om man inte älskar varandra. Och även om du är för stolt för att fråga, så tycker jag faktiskt att du har rätt att få veta det. Om ni skall gifta er, så har du rätt att slippa vara osäker för hur han känner det. Skall du annars gå och oroa dig för detta fram till bröllopet, under bröllopet och resten av ert liv tillsammans, så tror jag att det är bättre att du sväljer din stolthet och frågar. Då vet du iallafall var ni står, och kan utgå från det.
    Sedan kan det kanske vara så att han tar för givet att du vet att han älskar dig utan att han behöver säga det. Hur det än är, så tycker jag att du skall fråga. Vad säger han förresten när du säger att du älskar honom?

Lycka till!

• Suusaan

Jag tycker att det är konstigt att gifta sig utan att ha sagt DET. Det känns som att de tkanske är lättare att ta varandra för given om man tycker att orden itne behövs sägas. Och för de som tycker att "Jag älskar dig" bara är tre ord, så borde det ju itne vara svårt att säga dem om de "bara" är ord...

Svar på tråden varför säger ej han "jag älskar dig"?