• aye

varför säger ej han "jag älskar dig"?

hej på den som läser detta.
    vi har varit ihop drygt 9 månader. Gifter oss i december. Förhållandet är bra, fast den haft sina svackor. Tex,som en tjej önskar jag all uppvaktning jag kan få,presenter, blommor. men vad gör man när ens käre tycker det är hyckleri?jag har fått nu hittills i och för sig 2 ggr blommor..men efter all pik!

Och nu är läget så att jag går och väntar på att han förutom att han säger att han tycker om mig ska han väl innan vi gifter oss säga "JAG ÄLSKAR DIG". Är det svårt för killar? Och jag kan inte pga. min stolthet bara fråga så där, älskar du mig?..löjligt! (?)

vad gör jag?

tack

• Svar på tråden varför säger ej han "jag älskar dig"?
  • Tolin

Oj, vilka skilda världar vi lever i... Tror i alla fall absolut inte att man kan generalisera och säga att killar har svårt för att säga det... Ni är inte så gamla eller?

• MsKingston

Min mamma och pappa har varit gifta i över 30 år och jag tror att pappa sagt till mamma att han älskar henne kanske högst 10 ggr.
    Det är inget ovanligt och det betyder ju inte att kärleken inte finns där.

Min mamma valde honom trots hans oförmåga att visa känslor. När hon vill ha "bekräftelse" så frågar hon om han älskar henne och han mumlar ett ja.
    Och dom är lyckliga med varandra.

Jag älskar dig är ju bara ord. Du vet ju om han älskar dig eller inte. Du får luska ut hans sätt att visa det på och uppskatta det istället.
    Vissa har helt enkelt svårt för sånt, både tjejer och killar.

• The Angel

Hejsan. Kan bara säga att jag inte skulle gifta mig med en man som inte kan/vill visa sina känslor i ord. Levde förut i ett förhållande i 7 år (!) och fick kanske höra ett tiotal gånger att jhan tyckte om mig (aldrig:jag älskar dig). Nu är jag tillsammans med en man som visar sina känslor varje dag och jag kan säga att jag fattar inte hur jag kunde leva utan detta innan.

Jag är också en person som vill ha små överrraskningar, behöver ej vara dyra saker utan kanske en gullig lapp, favvogodiset, en ros... Tror att de flesta män har svårt för det om de inte är av den romantiska typen. Det får man kanske acceptera men jag skulle inte kunna leva utan det verbala. Alla människor måste få känna sig älskade.

Lycka till.

Kram /Felicia

• Suusaan

Hej!

Jag har varit i samma situation som du, att inte ha fått höra de där tre betydelsefulla orden, så jag vet hur det känns. För mi nkille var det så att han faktiskt inte ville säga "Jag älskar dig" eftersom han inte var säker på att han gjorde det, och ville inte ljuga. Av diverse anledningar valde jag att fortsätta vara tillsammans med honom ändå, och till slut kom Orden. Nu verkar det ju faktiskt som att din din kille faktiskt älskar dig ändå, eftersom ni skall gifta er, men då är det ju konstigt att han inte sagt det. Jag tycker iallafall att du skall fråga om han älskar dig, för det verkar inte som en bra ide att gifta sig om man inte älskar varandra. Och även om du är för stolt för att fråga, så tycker jag faktiskt att du har rätt att få veta det. Om ni skall gifta er, så har du rätt att slippa vara osäker för hur han känner det. Skall du annars gå och oroa dig för detta fram till bröllopet, under bröllopet och resten av ert liv tillsammans, så tror jag att det är bättre att du sväljer din stolthet och frågar. Då vet du iallafall var ni står, och kan utgå från det.
    Sedan kan det kanske vara så att han tar för givet att du vet att han älskar dig utan att han behöver säga det. Hur det än är, så tycker jag att du skall fråga. Vad säger han förresten när du säger att du älskar honom?

Lycka till!

• Loka

Jag tycker att många verkar leva i amerikanska film drömmen om hur ett förhållande ska vara.
    Min blivande man säger väldigt sällan "jag älskar dig", MEN jag vet att han verkligen gör det och det beror på så många andra saker. Det kan vara så enkla saker som en blick i soffan för att veta att man är älskad. Jag skulle förmodligen inte stå ut en sekund med att ha någon som ständigt och jämt visade och sa att han älskade mig. *ryser faktiskt vid tanken*

Alla är vi olika, men jag skulle nog fundera mer över mina egna "krav" på ett par ord, när man kommit så långt att man tom har bokat bröllop.
    Bröllop om något är väl en kärleksförklaring utöver ett par ord .

• f.d. Svart brud

Vissa män tycker att man ska förstå att de älskar en ändå. Tycker inte att "jag älskar dig" är viktigt att säga eller höra eller har svårt för att uttrycka känslor...

Vissa tror att man sliter ut betydelsen om man säger det för ofta. Det tycker inte jag. Jag och min man säger det flera gånger varje dag till varandra. Och vi menar det varje gång.

• aye

hmm..då får jag kanske fråga.eller så får jag luska ut det..

saken är att jag inte heller sagt dem "magiska" orden till honom.

• MsKingston

Det är väl inte så viktigt att höra just Jag Älskar Dig ? Det viktigaste är väl att veta att han gör det, och sättet han behandlar en på ?

Den enda jag kan säga "orden" till är min hund, ingen annan. Däremot är jag väldigt bra på att visa min uppskattning. Och för mig betyder det mer än tre ord.

Men vill man nu vara så säker på just orden får man väl fråga och hoppas på ett -Ja, det gör jag.

• Loka

Men snälla du ...spring hem och säg det!!!!
    Han kanske funderar lika när det gäller dig och därför säger han inget. Blir lite förvånad över att ni "väntar ut varandra", men har bokat in bröllop .

• Tolin

Allvarligt talat tjejer: Tycker inte ni att det är LITE konstigt att gifta sig utan att ha sagt att man älskar varandra innan?

Svar på tråden varför säger ej han "jag älskar dig"?