Inlägg från: MsKingston |Visa alla inlägg
  • MsKingston

varför säger ej han "jag älskar dig"?

Min mamma och pappa har varit gifta i över 30 år och jag tror att pappa sagt till mamma att han älskar henne kanske högst 10 ggr.
    Det är inget ovanligt och det betyder ju inte att kärleken inte finns där.

Min mamma valde honom trots hans oförmåga att visa känslor. När hon vill ha "bekräftelse" så frågar hon om han älskar henne och han mumlar ett ja.
    Och dom är lyckliga med varandra.

Jag älskar dig är ju bara ord. Du vet ju om han älskar dig eller inte. Du får luska ut hans sätt att visa det på och uppskatta det istället.
    Vissa har helt enkelt svårt för sånt, både tjejer och killar.

• MsKingston

Det är väl inte så viktigt att höra just Jag Älskar Dig ? Det viktigaste är väl att veta att han gör det, och sättet han behandlar en på ?

Den enda jag kan säga "orden" till är min hund, ingen annan. Däremot är jag väldigt bra på att visa min uppskattning. Och för mig betyder det mer än tre ord.

Men vill man nu vara så säker på just orden får man väl fråga och hoppas på ett -Ja, det gör jag.

• MsKingston

Det kanske är konstigt, men det var ju inte frågan, så varför komma och "skrämma" upp tjejen ännu mer med såna kommentarer.

• MsKingston

Jag menade inte att det "bara" är ord, utan att man inte ska behöva säga dom så fort man vill att någon ska veta att man älskar dom.

Jag uppskattar mer att personer "visar" sin kärlek än uttrycker sig med tre ord. Och då menar jag inte att köpa blommor och presenter utan mer på sättet dom behandlar en och saker dom gör.

• MsKingston

Tolin

Jo, jag förstog det

• MsKingston

Ja, det finns ju inte så mycket annat att göra än att fråga.

• MsKingston

Jag undrar också hur det gick till när ni bestämde att ni skulle gifta er ?

• MsKingston

Aye

Jag tycker att det är lite svårt att förstå dig. I första inlägget låter det som om du är besviken på ert förhållande och att du är osäker på om han älskar dig.
    Sen skriver du att du ser i hans ögon att han älskar dig.
    Så skriver du att du själv har svårt att visa känslor.

Du kan ju inte kräva att han ska säga att han älskar dig om du själv inte är kapabel till att säga det.

Men eftersom du nu skriver att ni är säkra på varandra och du mår så dåligt över att han inte sagt något så får ju DU ta tag i saken. Fråga. Han kanske är lika "skraj" som du för att säga nåt.

Fast jag tycker som dom andra att det är lite konstigt att ni ska gifta er och inte sagt att ni älskar varandra ännu.

Svar på tråden varför säger ej han "jag älskar dig"?