Juni brud 2005
Någon mer som ska gifta sig i juni 2005?
Hur långt i planerigen har ni kommit??
Någon mer som ska gifta sig i juni 2005?
Hur långt i planerigen har ni kommit??
Oj....det har jag inte ens fråga....alltså hur länge man kan ha festen *skrattar*
Lite info var det (det som jag kommit ihåg att fråga
Hyran är 7500:- för ett dygn, man hyr från 12 till 12. Logen ligger vid Gålö stugby. Lokalen tar max 150 gäster (matsalen rymmer ca 100 sitande gäster)
Om man vill ha egen mat och dryck så är det ok MEN inte under 15 juni - 15 aug då en restaurang hyr logen.
om du går in då hemsidan: www.dinskargard.se så finns det lite mer info
hoppas det hjälpte
Jag och fästmannen gifter oss den 18 juni nästa år. Har bokat kyrka + lokal och börjat titta på klänningsmönster. Ser fram emot att använda den långa mörka vintern till planering!
Gifter mig oxå den 18/6 hoppas jag. Har endast bokat festlokalen preliminärt, ska ringa om kyrkan idag!!
Prinsessan...
Hur går det med alla bestyr?? Eller har du en tagit en brake från all planering??
Själv har jag äntligen fått tag i en frissa som är villig att ställa upp på midsommardagen.. Hurra Hurra..
Har iofs inte träffat henne men hon låter jätte gullig o jag ska träffa henne den 7 för att titta på lite bilder o så..
så nu blir det lungt ett tag..
Ska köpa linne tyg o sitta i höst o sy servetter tänkte jag..
Här kommer en till som ska gifta sig i Juni. På midsommarafton i Dalarna =) Just nu letar man klänning för fullt, men det är icke det lättaste = / Nån som vet nån som syr upp en här i Uppsala??
depecha!
Champange på Kungsgatan syr upp. Där kan man till och med få sy upp en klänning, men bara hyra den.
Mäster Arne på Drottninggatan syr också upp. After six på Sysslomansgatan har en del klänningar, men jag vet inte om de syr upp. Sedan vet jag att det ska finnas en brudbutik i svartbäcken, men jag har inte varit där. Har hört att de bara har fula kläder, med enorma volanger och puffar. Sen finns det ju en del mindre skräddare också, de kanske syr klänningar.
Hoppas du hittar något!
Hej hej!
Var på after six, men de hade inte mycket. Mäster Arnes hade itne i min storlek en enda klänning = / Har hört att de ska ligga nån på gamla uppsala gatan, både som maskerad och ythyrning av festkläder. Mitt sista hopp hehe.. Jobbigt när man itne kan sy alls. Och svårt o hitta mönster med. Man får tydligen itne vara större än storlek 42.. *sucka*
Men prova Champange! Jag har inte varit inne, de har bara öppet mån - tors 11-14, men jag har tittat in. Jag tror de har jättemycket fint, och så syr de ju upp. Om du som jag jobbar mitt på dan på vardagar, så prova att ringa, man kanske kan boka tid.
Jo, kikade efter deras telefonnummer =) Så har numret framför mig. Låtre ju mycket intressant.. Har du en aning om va det kostar? Om man skulle hyra den? Hört nåt därifrån som beställ elelr köpt? var in på "kom in". hade en del klänningar, men inte heller i min storlek.
Måste man betala för att få prova på Kom in? Har hört det, det låter ju helt sjukt!
Det stod något om priser i deras skyltfönster, jag tror att det var ca 3000 för att hyra och ca 6000 för att sy upp, men om man vill hyra klänningen de syr upp borde priset kanske bli någonstans mitt emellan.