Nu är BONNYBRUD fru (långt med bilder)
Så var det äntligen gjort! Vi gifte oss i lördags och det känns skönt att det är över samtidigt som det var en sån otrolig dag!
Jag vaknade på lördagsmorgonen på ett hotell i Uppsala med min tärna (min syster) och möttes av klarblå himmel och strålande sol...självklart var det inte det viktigaste men det lyfte faktiskt humöret otroligt mycket att veta att just vår bröllopsdag fick vackert väder med tanke på de övriga lördagarna i juli i år.
Efter frukosten knatade jag iväg med klänning och de övriga associarerna till Make Up Store, där jag blev sminkad. Sen gick jag vägg i vägg till min frisör som ordnade håret, satte dit tiaran och slöjan. Frisören (Malin) var jättegullig och hade ordnat med frukt och godis och kaffe
Slutligen var det så dags att bege sig till fotografen som i stort sett också låg vägg i vägg med hår och sminksalongerna! Där väntade min fästman som varken hade sett klänning, slöja eller någonting annat tidigare! Han såg väldigt överraskad och rörd ut och sa att jag var vacker
Hos fotografen slog båda våra hjärtan otroligt fort och vi var väldigt nervösa och spända...men det gick bra!
Sen bar det iväg till Häverö kyrka som ligger i Roslagen och det var lika vackert väder där!
Vigselceremonin var otroligt vacker med solosångerna "För alltid" och "När löven faller", självklart kom det en och annan tår!
Efter vigseln bar det av till Festlokalen som är en otroligt fin herrgård! Vi blev skjutsade av våran chaufför som släppte oss på baksidan av herrgården med vy mot vattnet. Där stod alla gästerna och väntade när vi kom gående längst allén och tog emot våra champagneglas.
Middagen var helt suverän och vi fick höra många fina tal!
Valsen gick förvånansvärt bra med den lilla träning vi har legat i...
Jag kommer säkert komma på massa saker jag har glömt att skriva nu, men vi hade i alla fall en helt underbar dag och jag hoppas att ni alla får en lika bra dag som vi hade (det är jag övertygad om att ni får)
Här är lite amatörbilder från bröllopsdagen:
f2.pg.photos.yahoo.com/ph/bonnybrud/my_photos
flera bilder kommer senare även bilderna från fotografen!
Min man (hihi, känns ovant att säga så håller på att snickra ihop en hemsida om bröllopet...jag återkommer med en länk dit när den är klar, där kommer det nog finnas fler bilder på oss samt herrgården, gästerna festprogrammen m.m. om någon vill se!
Lycka till önskar jag er blivande brudpar!
Bonnybruden