• Bonnybrud

Hjälp mig välja brudfrisyr (bilder)

Kan ni hjälpa mig välja...för det första, jag tycker ej om att ha uppsatt hår, däremot kan man ju ha halvt uppsatt. Därför undrar jag vad ni tycker om denna frisyr?

f2.pg.photos.yahoo.com/ph/bonnybrud/my_photos (brudfrisyr)

Sen undrar jag också om jag ska ha slöja eller ej?

På de andra två albumen har jag både uppsatt och helt utsläppt, personligen tycker jag att jag passar bäst i utsläppt, men vill se speciell ut som brud...så vad tycker ni?

Snälla hjälp mig, jag har bröllopsångest! ;)

• Svar på tråden Hjälp mig välja brudfrisyr (bilder)
  • Bonnybrud

Miko:

jag har köpt min tiara av en kompis, som köpte den och sen ångrade sig...alltså aldrig använd!

jag kommer ju använda den en gång, men vill du köpa den av mig sen, så går det bra! (till beg-pris såklart) :)

Kul att höra alla kommentarer, har dock svårt för att byta färg på läppstiftet då jag alltid har den färgen, men jag och make up-artisten kommer säkert fram till något bra! ;)

• Påsken

hej!
    Jag tyckte att det var finare med slöja!

• Divina

Halv uppsatt med slöja.Men inte vitrosa läppstift.Det går inte ihop med din hud.

• Jenca

Jag gillar bäst när du har håret uppsatt, eftersom det ser lite festligare ut.

När det gäller slöjan så är det väldigt svårt att säga vad som ser bäst ut när du inte har slöjan och klänningen på dej samtidigt på några bilder. Men jag tror att det skulle vara väldigt fint med slöja till den klänningen :)

Ser fram emot att du visar bilder på hur det blev till sist!

• Bonnybrud

hihi, jag ser också fram emot när jag kan visa bilder på hur det blev...på lördag är det dags!

gulp, vad tiden har gått fort! :)

• Prästkrage

Några råd från en nygift brud :)

Jag tycker du var lika fin både med och utan slöja så där kan jag inte råda dig...lyssna på din syster kanske :)

Nu vet jag inte om du har tänkt göra ditt hår själv eller hos frisör men mitt råd är så här.

Om du ändå lägger ner flera tusen (om du nu går till frisör) på din frisyr tycker jag du ska göra något mer "arbetat". Det kan vara arbetat men ändå se enkelt ut om det är den looken man är ute efter. Jag var ute efter den enkla stilen själv och valde därför en enkel klänning och prästkragebukett på vårt bröllop.

Jag tänkte också göra någon enklare uppsättning först, inte helt olik din frisyr men veckan innan bestämde jag mig för att ska jag ändå gå till frissan och betala en massa pengar kan jag likaväl ha nåt jag aldrig har annars = uppsatt hår.

Trodde aldrig jag kunde bli så fin med en uppsättning men tji fick jag. Hade jag haft en enklare uppsättning så hade jag nog ångrat mig i efterhand.

Luggen lade hon dock som jag brukar ha den till vardags så jag ändå skulle känna igen mig själv :)

Gör självklart det som känns bäst för dig. Frisyren är som sagt jättefin, gillade hur du hade fått till sidorna MEN personligen tycker jag den är lite för enkel för en brudfrisyr.

Anledningen till att jag tycker såhär är att jag sett bilderna på din klänning och en sån elegant maffig klänning tycker jag nästan kräver en lite mer arbetad, elegant frisyr.

Lycka till och hoppas du blir nöjd. Ser fram emot att se dina bröllopsbilder sen för att se vad du valde och hur det blev :)

• Bonnybrud

Nu är BONNYBRUD fru (långt med bilder)

Så var det äntligen gjort! Vi gifte oss i lördags och det känns skönt att det är över samtidigt som det var en sån otrolig dag!

Jag vaknade på lördagsmorgonen på ett hotell i Uppsala med min tärna (min syster) och möttes av klarblå himmel och strålande sol...självklart var det inte det viktigaste men det lyfte faktiskt humöret otroligt mycket att veta att just vår bröllopsdag fick vackert väder med tanke på de övriga lördagarna i juli i år.

Efter frukosten knatade jag iväg med klänning och de övriga associarerna till Make Up Store, där jag blev sminkad. Sen gick jag vägg i vägg till min frisör som ordnade håret, satte dit tiaran och slöjan. Frisören (Malin) var jättegullig och hade ordnat med frukt och godis och kaffe

Slutligen var det så dags att bege sig till fotografen som i stort sett också låg vägg i vägg med hår och sminksalongerna! Där väntade min fästman som varken hade sett klänning, slöja eller någonting annat tidigare! Han såg väldigt överraskad och rörd ut och sa att jag var vacker

Hos fotografen slog båda våra hjärtan otroligt fort och vi var väldigt nervösa och spända...men det gick bra!

Sen bar det iväg till Häverö kyrka som ligger i Roslagen och det var lika vackert väder där!

Vigselceremonin var otroligt vacker med solosångerna "För alltid" och "När löven faller", självklart kom det en och annan tår!

Efter vigseln bar det av till Festlokalen som är en otroligt fin herrgård! Vi blev skjutsade av våran chaufför som släppte oss på baksidan av herrgården med vy mot vattnet. Där stod alla gästerna och väntade när vi kom gående längst allén och tog emot våra champagneglas.

Middagen var helt suverän och vi fick höra många fina tal!

Valsen gick förvånansvärt bra med den lilla träning vi har legat i...

Jag kommer säkert komma på massa saker jag har glömt att skriva nu, men vi hade i alla fall en helt underbar dag och jag hoppas att ni alla får en lika bra dag som vi hade (det är jag övertygad om att ni får)

Här är lite amatörbilder från bröllopsdagen:

f2.pg.photos.yahoo.com/ph/bonnybrud/my_photos

flera bilder kommer senare även bilderna från fotografen!

Min man (hihi, känns ovant att säga så håller på att snickra ihop en hemsida om bröllopet...jag återkommer med en länk dit när den är klar, där kommer det nog finnas fler bilder på oss samt herrgården, gästerna festprogrammen m.m. om någon vill se!

Lycka till önskar jag er blivande brudpar!
    Bonnybruden

• aska

Jag kommer inte heller oin så att jag kan se det fina...

• Prästkrage

Ser inga bilder, kommer bara till en tom sida :(

Är sååååååååå nyfiken :)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp mig välja brudfrisyr (bilder)