• Jenny29

Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005

Hej på er!
    Jag är helt ny här har nyligen börjat titta runt på sajten..
    Söker nu några som skall gifta sig i Januari 2005. Vore rolligt att få kontakt.. Själv är det 29/1 -2005 som är den stora dagen.
    Kram på er alla!!

• Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005
  • Fröken januari - resan bokad!

Jorå, det lutar nog att sy upp klänning. Har dock aldrig varit i kontakt med en sömmerska förut så det känns jobbigt. Som att jag inte kommer att ha koll liksom. Fast nu har jag i allafall kontaktat två olika för att höra mig för om priser.

• Midvintertös

Fröken jan: Jag tror inte att det är så farligt. Jag hoppas på att få börja med min snart. *längtar*

Midvintertös:

Har du bokat någon skräddare/sömmerska? Jag skickade en länk på min kära favoritklänning till en som gav ett uppskattat pris på 10 000-11 000. På Yala kostar den drygt 6000 så fortsätter det så här blir det billigare med ett par turer till Småland...

Vad har du för idéer om din klänning?

• Hermelinen

Hej,

Jag ska också gifta mig i Januari, nämligen den 29.

Kul med en tråd för oss som planerar vinterbröllop.

Kram

• Midvintertös

Fröken jan:

Oj, det var dyrt. Skulle oxå hoppa in i bilen och köra ner till småland. Då spara du några tusen. Om du mailar mig på heleneakin@hotmail.com så ska jag berätta om hon som ska sy min klänning, vågar inte ta det högt längre.

Jag ska ha en kritvit klänning med öppning fram i öppningen kommer vi ha ett blå-grått siden tyg, jätte snyggt.

Hermelinen: Välkommen till vår lilla tråd. *ler*

• pucken

jag joinar in om jag får!

vi gifter oss den 22 januari och har löst en det mesta redan. kommer att börja dela ut inbjudningarna nu i helgen, så att vissa släktingar får en chans att planera januaris ev. semester. känns konstigt att dela ut korten faktiskt, det känns så definitivt på något sätt. förut var det "bara" mellan mig och sambon (fast alla vet att vi gifter oss), och nu helt plötsligt så kommer folk att höra av sig om bröllopet. känns helkonstigt ju!

kan ju visa min klänning ju!!!
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp

krams
    /pucken

• Midvintertös

Pucken: Det är en jätte skön känsla att få iväg inbjudningarna, jag fick iväg mina förra helgen. *ler*

Jätte fin klänning!

• princesa

Oj nu fick jag panik när ni skriver att ni redan skickat iväg inbjudningarna....

Hade inte tänkt att skicka iväg dem förrän i oktober, är det försent för ett bröllop i januari???

Vi kommer nog inte skicka våra förrän i slutet av oktober. Jag tycker inte att det är för sent! Innan dess tycker jag däremot är för tidigt. Vi sätter nog O.S.A. datum cirka en månad innan och vill inte att det blir flera månader innan dess de får inbjudan.

Däremot kan jag förstå om man vill vara tidigt ute om det är en överraskning. Vi har redan nu berättat för en hel del människor att det blir bröllop 15/1 så de vet ju redan att de inte skall planera in annat då... :)

• Midvintertös

Princesa: Håller med fröken jan.

Vi har skickat ut våra för att det var en överraskning. Ingen viste att vi planerade bröllop den 8:e jan. Vi att folk ska ha tid på sig samtidigt som vi ville suprica...

Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005