• Jenny29

Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005

Hej på er!
    Jag är helt ny här har nyligen börjat titta runt på sajten..
    Söker nu några som skall gifta sig i Januari 2005. Vore rolligt att få kontakt.. Själv är det 29/1 -2005 som är den stora dagen.
    Kram på er alla!!

• Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005
  • princesa

Hej tjejer!!

Roligt att fler tillkommit som januari-brudar...:=)

Tigger: Swarowski har ju sin butik på Biblioteksgatan, överkomliga priser tycker jag...kolla den!

• Tigger

Tack för tipsen! Midvintertös: Vad heter butiken? Tänkte ge mig ut i helgen och titta.

• Midvintertös

Tigger: Kommer inte ihåg, men vet man inte att den ligger där så hittar man inte. Det är en ny rulltrappan ner vi HM.

• unmarried

Hurra!

Måste bara säga att vi äntligen har kommit till skott och bokat flygbiljetter för den stora resan! Då var i allafall något klart. Nästa grej är att slutgiltigt bestämma lokal för vigsel och fest. Vi har tittat på de ställen vi har preliminärbokat och väntar på offerter.

Jag har också börjat titta på klänning och ring. Efter mycket om och men har jag fastnat för klänningen Triumf från Yala. Dock tycker jag att det känns omständligt att köpa den i Småland. Är det någon av er som har varit runt i bröllopsbutikerna i stan och sett något liknande?

• princesa

Hej alla!!

Nu har jag hittat klänning, eller liv med kjol som det blir! Känns underbart att äntligen ha kommit till skott och att inte behöva fundera på det längre....:=)

• unmarried

Berätta mer om klänningen princesa! Vilket märke? Var köpte/hyrde du den?

• Midvintertös

unmarried/princesa: Roligt att ni har hitta klänningar. Har ni någon bild på dem.

Tigger: Har du hittat några smycken?

unmarried: Vart ska ni åka någonstans?

Nu är det två dagar kvar till vi släpper "bomben" om vårt bröllop, ska bli riktigt skönt att bli av med hemligheten. *ler*

• unmarried

Hej Midvintertös!

Hur gick det med bomben? Har ni fått några förvånade reaktioner?

Jag har inte bestämt om jag skall köpa klänningen Triumph från www. yala. se - är dock den jag gillar bäst för tillfället. Det känns bara så omständligt att åka till Småland. Jag får nog se om jag hittar något liknande i Stockholm eller låta en sömmerska komma med prisförslag.

Vi har bokat flygbiljett till Quito i Ecuador. Planen är att vi skall flyga vidare till Galapagosöarna. Det skall inte vara några problem enligt en kompis som har varit där två gånger. Det går att köpa biljetter på plats. Från Sverige är det desto svårare.

• Midvintertös

unmerride:
    Galapagos... nu blir jag avis. *ler* Min ridlärare gjorde så förra året, inga som helts problem att ta flyg där ifrån. De gjorde en massa fina dyk.

Bomben blev bra. En del blev förvånade andra hade "väntat" lite på det. Det blev bra iaf. Men jag skulle inte göra om det, att ha en hemlighet så länge.

Är det ingen i sthlm som säljer klänningarna?

• unmarried

Vad roligt! Så ni har redan skickat inbjudningarna? Jag har inte ens spikat lokal... men mycket är på gång. Tittar på lokaler, klänningar och ringar om vartannat. Det är tur att det är ganska lätt att hitta ställen i januari. Inte ett enda som jag har ringt till har varit bokat.

Yala har tyvärr ingen återförsäljare i Stockholm. Ett par turer fram och tillbaka till Småland känns drygt. Då kan jag ju lägga ganska mycket extra på att få klänningen uppsydd istället. Jag skall titta runt ett varv först och se om jag hittar något liknande.

Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005