• Jenny29

Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005

Hej på er!
    Jag är helt ny här har nyligen börjat titta runt på sajten..
    Söker nu några som skall gifta sig i Januari 2005. Vore rolligt att få kontakt.. Själv är det 29/1 -2005 som är den stora dagen.
    Kram på er alla!!

• Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005
  • Midvintertös

Unmarried: Ja det verkar vara lite långt att sitta och åka dit.

Ja de är skickade nu *ler*. Det gör vi mäst för att det är en suprise, då kan vi inte vänta till senare. Folk måste få lite tid på sig.

Jag har nog ganska mycket klart. Kyrka, festlokal, präst, sånger, frisör/make up, fotograf. Alla stora bitar är på plats.

• Fröken januari - resan bokad!

Skönt för dig! Fast jag har mycket i huvudet. Idéer på dukning, dekoration, sånger etc så jag tror ändå att det kommer att gå ganka smidigt.

/fd unmarried

• princesa

unmarried, eller fröken januari kanske:
    det blev Nixa, 714+774, enkelt men elegant. känns mycket bra, framför allt satt det mkt bra när jag provade, det var liksom jag på ngt sätt.

Oj vad ni har kommit långt vissa....vi har festlokal(rest), kyrka och klänning klara...men det där med fotograf är kruxet just nu, ngn som har ngt tips?

Sånger förresten, vad har ni valt?

Stilren klänning! Jag vill så gärna ha långärmat, men kommer precis från I Nöd och lust där de avrådde från det. Vad är din klänning för material?

• Midvintertös

Anledningen till att sångerna är klara är att min kusin behövde vet dem innan hon försvann till spanien. Hon är inte tillbaka förrän jul.
    Vi har valt:
    Ingång: Annie Song
    Den övergår i piano med sång, svensk text.
    Sång 2: Tillägnad
    Sång 3: When you say you love me
    Utgång: Only love.

Sedan har jag massor av idér i hvd jag med. Klänning ska jag få uppsydd så den finns bara inombords.

Vi har bokat ACF de finns i BT register under fotografer.

• princesa

ja, jag tycker den blir helt rätt. varför avrådde de från långärmat??
    ärmarna är i chiffong, medan resten är i siden.

jag ville också ha långärmat, det enda jag varit säker på gällande klänningsval, men det är svårt att få tag i....

ska kolla in fotograf-tipset, tack!

• princesa

acf såg ju jätteproffsiga ut, vad har ni valt för slags fotografering?

Grejen är att jag vill ha även ärmarna i siden. De menade att det blir så stelt att röra sig, men med tanke på att det finns sådana klänningar borde det inte vara omöjligt.

Är många av Nixas klänningar i siden? Jag har fått för mig att de ser så blanka ut.

• princesa

jag tror inte att de gör många i siden-liknande material, det känns som siden men är nog konst-material egentligen...

• Midvintertös

princessa: Vi valde dersa special. Fotografering utomhus, vigsel och efter vid trappan. De är ett par som fotar, jätte trevliga är dem med, vi satt där en halv kväll och pratade med dem.

Det är konstsiden i 99% av alla klänningar, kan du inte få en uppsydd

Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005