• Jenny29

Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005

Hej på er!
    Jag är helt ny här har nyligen börjat titta runt på sajten..
    Söker nu några som skall gifta sig i Januari 2005. Vore rolligt att få kontakt.. Själv är det 29/1 -2005 som är den stora dagen.
    Kram på er alla!!

• Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005
  • unmarried

Hej Jenny29!

Min sambo och jag förlovade oss i juni och har låtit planeringen ligga lågt eftersom vi har köpt hus och flyttat i sommar. Nu har vi dock i princip spikat 15/1. Jag har precis börjat leta lokal. Det är perfekt med vinterbröllop eftersom det finns ganska mycket ledigt. Jag skulle inte riktigt klara av att behöva boka grejer över ett år i förväg.

Har ni planerat mycket ännu?

• Tigger

Är också ifrån Stockholm men ska inte gifta mig förrän i februari. Håller på som en galning och bokar band, fotograf, köpa tärnklänningar, hitta bra toastmaster etc etc. Men visst är det kul? Var och när gifter ni er?

Tigger

• unmarried

Tigger:
    Jag tycker att det är roligt, men än så länge planerar jag mest i huvudet. Vi har inte spikat någonting faktiskt.

Vi bor i Nacka och vill helst gifta oss i området, men borgligt. Då behöver vi en lokal som har rum för både vigsel och middag. Dessutom vill vi gärna ta med egen dryck (och kanske till och med egen mat) så det är svårt. Så nu kastas vi mellan att ta ett ställe med gott om plats och hyfsade kuvertpriser eller att gifta oss i kyrkan och få en lokal där vi kan stå för allt själva. Jag har några lokaler på gång som var lediga när jag började fråga i förra veckan, men anslöjar dem inte förrän jag verkligen har fått igenom bokningen så att ingen hinner före :) Jag börjar bli nojig nu efter att ha varit på BT. Här bokar alla så tidigt. Så egentligen kanske jag kan vara säker på att ingen kommer att sno 15/1... ;)

Efter lokal ligger min prioritet på bröllopsresan. Den är bland det viktigaste för oss. Vi planerar att åka till Galapagos och ser det som vårt livs resa.

Själv då? Var blir det?

• princesa

Hej Jenny29 och alla andra!

Är också ny här!

Kul att se fler som planerar den stora dagen som i januari 2005.

Vi har bokat in 8/1 som VÅR dag.... Kyrka klar, dock inte middagslokal. Vi har dock tänkt oss ett mindre bröllop, så det blir restaurang för vår del.

Någon som har tips på mysig sådan i Sthlm kanske??
    Får gärna vara så att man sitter separat....

Kram på er!

• Tigger

unmarried:

Det bär av till Maldiverna för oss! Har alltid velat åka dit och längtar verkligen (till både bröllop och resa så klart).

• Midvintertös

Hej allihop!

Gifter mig den 8/1-05 i Botkyrka kyrka och kommer att ha festen på Lida Värdshus. Fotograf, frisör/sminkör och resa bokat. Åker till St.Lucia i västindien.

Tigger: Var på Maldiverna i mars, vilken ö ska ni åka till? Vi var på svenskägda Kuredu. Helt underbart.

Inbjudningarna ska jag skicka om tre veckor. Allt har varit hemligt tills alldeles snart.

• Tigger

Midvintertös:

Vet inte vad öarna heter men vi ska spendera 5 nätter på Soneva Gili och 6 nätter på Soneva Fushi. Också delvis svenskägda. Hotellen ser fantastiska ut på websidan. Vi stannar två nätter i Dubai på vägen hem också.

Vad tyckte ni om Maldiverna? Finns det något speciellt man ska tänka på att ta med?

Tack på förhand!

• Jenny29

Hej på er allihopa ..( långt)

Va kul att äntligen få tag i några som skall gifta sig i januari /februari 2005

Vi har bokat Enskede Kyrka o gifter oss 29/1 PÅ Lördag skall vi åka o titta på festlokal- vi har prel-bokat Maria Hissen i stockholm.

Men längre än så har jag inte kommit i planeringen....kyrka och festlokal är det som känns viktigaste iallafal. Hihihi

Klänning o skor blir det att titta på i höst. Hur skall ni göra skall ni ha någon cape eller liknade på er???
    Det är ju andå mitt i vintern! Brrrrr!!

Är det någon mer som fick en lika stor chock som jag fick när man börjar inse hur mycket det är att planera..

När jag tänkte på bröllop så tänkte jag på: klänning , kyrka , ring, mat & dryck ,festvåning = inga problem!

Men efter varit på BT ett tag nu så insåg jag snabbt att det var MYCKET MER att tänka på....de där småsakerna som bara gör att att klaffar som t.ex:

¤ bordsplaceringar med placeringskort
    ¤ buss med chaufför till festdetagare
    ¤ naglar skall fixas
    ¤ smikös
    ¤ fäger på blommor
    ¤ rispåsar till gästerna vid kyrkan
    ¤ bra fotograf
    ¤ bil till oss från kyrkan till festen
    ¤ vilken musik som skall spelas på festen m.m m.m ...det tar aldrig slut.. HAHhahahhahahahahahahah

Och till råga på allt så har jag även min 30 års fest om en knappt månad som oxå skall planeras HIhhihi

Men förstå mig rätt..det är JÄTTEKUL med all planerng även fast det var mer än var jag trodde!!!

Men nu när jag fått tag på er så kan jag kanske bolla lite ideér med er (förhoppningsvis) som jag garanterat tror kommer att underlätta... ;o)

Kram på er alla..

Hälsningar Jenny29 (snart 30)

• unmarried

Jenny 29 och ni andra:

Skönt att det är någon mer än jag som inte har bokat så mycket ännu! Men visst kommer det bli mycket att planera. Vi är dock ganska restrektiva och känner att vi hellre vill göra det personligt och avstressat för oss själva än att satsa på allt!

Jag tror att det kommer att sluta med att jag gör mig i ordning tillsammans med kompisar innan vigseln och att vi köper blommor någon dag i förväg. Vi vill undvika att det blir för hysteriskt, men ändå skall vi såklart inte ta bort alla traditioner... Eftersom vi hoppas kunna hålla vigsel och middag i samma lokal slipper vi transporter mellan lokaler och sådant.

Jag hoppas också kunna involvera många kompisar och släktingar för att spela under vigseln, dekorera tårtan, bidra med CD-musik, dekorera bord etc. Jag tycker att det känns roligare att göra saker tillsammans och få det personligt än att boka allting färdigt.

Är det någon av er som skall ha ett riktigt storslaget bröllop med långklänningar, slottskänsla etc? Kul att höra olikheterna.

• Tigger

Japp!
    Vi ska ha frackbröllop för 75 gäster. Festen har vi på Rånäs slott utanför Rimbo och alla sover över. Inte det minsta avstressat för oss med andra ord. Man gör ju detta förhoppningsvis end en gång och jag tycker att planneringen är jättekul.

Unmarried:
    Jag har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag letar med ljus och lykta efter en gammal Rolls Royce eller liknande som kan köra på vintern (=vinterdäck). Nästan alla bolag kör end sina på sommaren. Vet ni någon bra firma jag kan kontakta eller har ni några andra bra transportförslag?

jenny29:
    Jag har hyrt en vit jacka med pälskant från Garamaj (där jag köpte klänningen). Utan jacka fryser man nog rejält.

Tack på förhand!

Svar på tråden Ni från Sthlm som gifter sig i januari 2005