• Bröllopstokiig

Varning för Clinique

Hej!

Jag har nyss varit hos min hudterapeut som berättade något intressant. Många av de kunder hon får in som har fått problem med sin hud har använt Cliniques hud-produkter. Däremot har mycket sällan de fått problem som använt Biotherm och Clarins.

Ville bara dela med mig, särskillt som jag sett några inlägg här på BT från personer som fått balansen i sin hud förstörd av just Cliniques produkter. Jag tror att man luras att tro att de är bättre än andra, bara för att de hela tiden anspelar på "vetenskaplighet" (tex vita rockar) i stället för på "flärd", som många andra av de dyra märkena.

/M

• Svar på tråden Varning för Clinique
  • Bröllopstokiig

Gäller det Cliniques make up också,typ underlagscreme,puder?

• Bröllopstokiig

Jag har oxå provat Marja Entrich, för mig var de produkterna om möjligt ännu värre än Clinique. Jag vet flera som fått problem av de produkterna.
    En kompis fick eksem, sår och blåsor i hela ansiktet och fick smörja sig med kortison istället.
    Min mamma använder dom och är jättenöjd, så det är väl helt olika.
    Vad gäller Cliniques make up så har jag provat ögonpenna med sudd, nagellack och mascara och tycker att det är bra grejer.

• Bröllopstokiig

Håller verkligen med om att Natures Ownprodukterna är bra. Köps direkt från distributör, du känner säkert någon.

Och "foaming gel" fungerar jättebra som varje-dagsrengöring. Jag använder deras handcréme som dagcréme, funkar perfa. Ej djurtestat och mycket milt parfymerat.

• Bröllopstokiig

Någon som vet var man kan köpa produkter av Sonya Dakar. Har hört att det är otroligt bra produkter om man har en oren hy.

• Bröllopstokiig

Ett annat tips är Darphin, säljs på Åhlens och hos hudterapeuter, tyvärrär jag en fattig student nu så jag har inte råd att köpa deras produkter längre... Men de är riktigt riktigt BRA!!

• Bröllopstokiig

Elisabeth Arden har toppenkrämer för de med torr hy! Har extremt torr hy men anv. en av deras krämer sedan 2 månader tillbaka. Vilken skillnad!

• Bröllopstokiig

Tulo, vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg. Jag jobbar själv med Mary Kays produkter och jag skulle aldrig byta bort dem. Efter jag använt dem i ett par veckor var det min syster och min mamma som sa: WOW, du har verkligen fått fin hy! Mary Kay har alltid 100% nöjdhetsgaranti och jag vet flera som tidigare varit väldigt känsliga och bara fått hudvård på recept, men som har blivit väldigt fina i hyn när de börjat använda MK. Självklart är de inte djurtestade heller. Visst kan man tycka att de är lite dyrare, men jag tycker definitivt att det är prisvärt. Jag skulle köpa allt även om jag inte jobbade med det.

/Lotta

• Bröllopstokiig

Min hudterapeut sa ungefär samma sak förrutom att nästan alla dessa billiga krämer innehåller mkt tillsatser etc.
    Själv så har jag nu börjat använda Decleor och måste verkligen säga att det är värt pengarna!

• Bröllopstokiig

Pa Mary Kays hemsida finns det en speciell brudavdelning som ar ratt trevlig. Kolla www.marykay.com !

• Bröllopstokiig

Marja Entrich produkter går även att köpa på nätet. Sök på Google´s sökmotor och knappa in: marja entrich, så kommer Ni rätt direkt!

• Bröllopstokiig

Jag har väldigt känslig hy, men Clinque har jag inga problem med. Använder dock mest hudkrämen, tror inte att det är bra att använda en massa ansiktsvatten, peeling och tvål om man har torr och känslig hud. För det mesta kör jag med Lactacydtvål och parfymfria billiga krämer från apoteket!
    Clinique smink går också bra för mig att använda, trots att jag kan få klåda och utslag av annat smink.
    Kan inte låta bli att kommentera att det naturligtvis är BRA att en hudkräm är djurtestad om man är rädd för att huden ska reagera mot den. Produkter som inte är djurtestade innehåller i allmänhet ämnen som redan tidigare har blivit testade på djur, det är därför de kan komma undan med att inte djurtesta. Lustigt nog verkar folk tycka att "naturliga" eller "biologiska" krämer etc som innehåller "örter" och inte är djurtestade är bättre för huden, och dessutom att naturmedel, med "naturliga" råvaror som inte har genomgått de tester som vanliga läkemedel genomgår, är bättre och har färre biverkningar. Det ligger ju bortom all logik att en otestad, okontrollerad produkt är säkrare än en testad och kontrollerad. För övrigt är både tobak, alkohol, morfin och hasch helt naturligt. Att man sedan kan ha etiska synpunkter på djurtestning är en annan sak.

• Bröllopstokiig

Håller med dig Torrisen, naturligt är inte detsamma som bra, till skillnad från vad många verkar tro. Är det någon som vet om det är några speciella produkter från Clinique? Jag använder peelingkrämen och ansiktsmasken, de har fungerat bra hittils. Är dock skeptisk till deras ansiktsvatten. Underlagskrämen har också fungerat bra... Som sagt tacksam för tips.

• Bröllopstokiig

Jag kan inte använda Cliniques tvål, blir alldeles torr och stram i hela ansiktet. Men å andra sidan kan jag inte tvätta ansiktet med någon annan tvål heller utan att få den effekten. Tyvärr har jag också fått problem av Cliniques underlagskrämer och deras Quick Corrector på sista tiden. Dem har jag använt i 10 år och varit jättenöjd med tidigare. Nu får jag stora torra, röda, flagiga partier i ansiktet när jag använder dessa produkter - och det är inte vackert. Jag måste hitta något annat märke istället, får ge mig ut på jakt. Trisst! Cliniques underlagskräm har så bra konsistens, plus att det är skönt när man vet precis vilken färg man ska ha för att det ska bli snyggt och se naturligt ut.

Svar på tråden Varning för Clinique