• Bröllopstokiig

Varning för Clinique

Hej!

Jag har nyss varit hos min hudterapeut som berättade något intressant. Många av de kunder hon får in som har fått problem med sin hud har använt Cliniques hud-produkter. Däremot har mycket sällan de fått problem som använt Biotherm och Clarins.

Ville bara dela med mig, särskillt som jag sett några inlägg här på BT från personer som fått balansen i sin hud förstörd av just Cliniques produkter. Jag tror att man luras att tro att de är bättre än andra, bara för att de hela tiden anspelar på "vetenskaplighet" (tex vita rockar) i stället för på "flärd", som många andra av de dyra märkena.

/M

• Svar på tråden Varning för Clinique
  • Bröllopstokiig

Ia, Decleor är en franskt hudvardsmärke som är baserat pa blommor och örter, de var även ett av de första märkena som började med aroma-terapi tror jag. Jag köpte mina produkter i samband med en ansiktsbehandling pa Solna Hud och hälsoklinik, men det finns hos nästan alla hudterapeuter, Anna-kliniken pa Klara kyrkogata iStockholm har det ocksa, om man bläddrar i gula sidorna under "hudterapeut"eller "hudvard", i annonserna brukar det sta vilka märken de använder sig av. Nu tror jag förresten att det även säljs pa Ahlens ocksa men jag är inte säker. Decleor är tyvärr som manga salongsprodukter i den lite dyrare klassen, men för mig var det definitivt värt pengarna, för min hy var det jag var mest nöjd med förut (innan jag mognade och accepterade mig själv, hi hi), men det är nog inte dyrare än Cliniques produkter. Decleor är inte testat pa djur.
    Hoppa jag varit till nagon hjälp, Ia
    kram
    maria

• Bröllopstokiig

Maria! Äntligen gav du mig svaret på varför jag har irriterad hud runt näsan just! Använder Cliniques tvål 2 ggr/dag och det är iom att jag började med den som jag fått utslag som aldrig går bort.
    Jag kör med Oil of Ulay på allt annat och det är bra. Inte en rynka trots mina 36 år- som om nu det skulle spela nån roll här i livet
    Annars har jag hört att Clarins ska vara bra.

• Bröllopstokiig

Usch, nu blev jag orolig! Jag som är helnöjd med clinique för tillfället...man kan alltså få problem efter x antal års användning?

• Bröllopstokiig

Efter att ha anvant Cliniques ansiktsvatten- det som "experten" ansett vara anpassat till min hudtyp- sa fick jag som sma vattenblasor i hela ansiktet en gang! Fy, vad det var obehagligt och laskigt! Har aldrig anvant det sedan dess. Andra produkter fran C ar dock ok..Annu sa lange!

• Bröllopstokiig

Jag har också haft problem med Clinique. Jag älskade verkliger deras produkter och min hur var jättebra, men efter några år så fick jag problem och då slutade jag att använda det. Tyvärr har jag inte hittat något jag gillar sedan dess och gick tillbaka till Clinique för ett tag sedan, men problemen började om efter några månader igen. Jättetrist. Jag har väldigt känslig hud nu och jag tror att det är Clinique's fel... Är det någon som har några tips på bra serier som man kan anväda som passar för känslig, torr hud?

• Bröllopstokiig

Till Linda 1/6

Eftersom du har problem, kosta på dig att gå till en hudterapeut för anskiktsbehandling och köp produkter där! Sedan kan du avgöra om du tycker att det är värt pengarna och vill fortsätta att göra det, men ge det en chans. Produkterna på salong är inte dyrare än andra tjusiga märken.

/M

• Bröllopstokiig

Hej,

Jag använder Biodroga, och det passar min hy utmärkt. Finns för olika sorters hy.
    Finns att köpa bl a på NK, Åhlens i Stockholm.
    Dom flesta hudvårdssalonger säljer nog också detta märke.

• Bröllopstokiig

Jag använder inte Clinique, men tack för varningen! Jag tycker att Nivea passar min hud bra!

• Bröllopstokiig

Lilla jag

Jag håller verkligen med. Nivea är verkligen jättebra, torkar varken ut, blir för fet, eller skapar irritation. Och luktar lagom mycket!

• Bröllopstokiig

ACO:s oparfymerade hudlotion - varje dag de senaste ca 15 åren - funkar perfekt! Hade dock en kort flirt med Cliniques trestegspaket; jisses vilken uttorkande tvål!! Aldrig mer.

När vi nu pratar kräm, är det bara jag som får små plitor i hela ansiktet av krämer som innehåller urea/karbamid?

Svar på tråden Varning för Clinique