• Bröllopstokiig

Varning för Clinique

Hej!

Jag har nyss varit hos min hudterapeut som berättade något intressant. Många av de kunder hon får in som har fått problem med sin hud har använt Cliniques hud-produkter. Däremot har mycket sällan de fått problem som använt Biotherm och Clarins.

Ville bara dela med mig, särskillt som jag sett några inlägg här på BT från personer som fått balansen i sin hud förstörd av just Cliniques produkter. Jag tror att man luras att tro att de är bättre än andra, bara för att de hela tiden anspelar på "vetenskaplighet" (tex vita rockar) i stället för på "flärd", som många andra av de dyra märkena.

/M

• Svar på tråden Varning för Clinique
  • Bröllopstokiig

Jag är en såndär riktig torrboll som har provat det mesta som kommit i min väg. Nivea och Oil of Ulay funkar bra men med resultat att jag får smörja mig varje timme, Cliniques produkter gjorde att jag flagade bort halva ansiktet sedan upptäkte jag Decleor. Underbara, milda produkter som doftar ljuvligt. Efter 2 dagars användning var jag mjuk och len som en barnrumpa i ansiktet. Det räcker med att smörja sig morgon och kväll, inga torra fläckar eller klåda längre.
    Decleor finns på hudsalonger, NK och Åhléns. Åhléns SPA har erbjudande (vet inte om det gäller längre) men gör man en ansiktsbehandling och köper 3 produkter efteråt så bjuder de på behandlingen. Annars bruka NK ha små resekit man kan köpa om man vill testa produkterna.

• Bröllopstokiig

Hej alla!

Vad bra att ni berättade om C men nu undrar jag om ni har något annat bra märke att föreslå mig. Jag vill nämligen ha en underlagskräm till bröllopet och hade tänkt att köpa Cliniques för att jag har provat den och den kändes bra. Några andra förslag?

• Bröllopstokiig

Augusti-skruttan
    jag vet inte vad du menar med plitor men jag har fått problem med små finnar/pormaskar, kanske är det sama sak. Jag ska definitivt kolla upp vad mina krämer innehåller. Problemet började när jag slutade med p-piller och jag får samma sak på överarmarna, något som jag aldrig haft förut.

Det verkar inte ge med sig, men jag ska sluta med cliniquetvåle i alla fall för jag blir verkligen jättetorr i huden och det är svårt att behandla finnar och torr hud på en gång...

• Bröllopstokiig

Har oxå samma dåliga erfarenhet av Clinique som er andra. Vill dck även varna för Esté Lauder då det faktiskt är samma företag som Clinique, men med en lite äldre / lyxigare inriktning.
    Decleor låter som en dröm; ska och shoppa i em så då får man väl införskaffa lite prover.

Kram på er alla!

• Bröllopstokiig

Har jättetorr hy och köpte i lördags en dagcreme från Esté Lauder och redan nu känner jag en otolig skillnad. Blev lite närvös när jag läste Mykas inlägg, men jag får hoppas att detta är en lika bra produkt som den verkar för min hud.

• Bröllopstokiig

Om ni känner någon som sälger Nature's Owns produkter kan jag rekommendera dom! Väldigt prisvärda och bra! (Ca 100kr för en dag/nattkräm, ca 50 kr för Foaming Cleanser och dom är gjorda på väldigt bra råvaror, typ aloe vera, gurka och sånt.) Inte djurtästat och sminken är dessutom utan mineraloljor (inte bra)

• Bröllopstokiig

Hej !

Måste bara få svara på detta inlägg eftersom jag älskar Clinique och nyligen fick höra av min gamla klasskompis mamma som är Överläkare på Hudkliniken på Lasarettet sedan 20 år tillbaka att den enda hudkräm de verkligen rekomenderar till folk med torr hud är Clinique. Tråkigt att du haft otur säkert är det så att olika hudtyper behöver lika krämer men som sagt det är ingen dålig kräm.

//Anna

• Bröllopstokiig

Man måste ju inte använda hela 3-stegs-paketet om man inte vill...jag skippar tvålen för jag blir så torr då.

• Bröllopstokiig

Jag älskar Cliniques produkter. Doftar lagom, bra konsistens och fina färger. Jag har aldrig haft några problem med deras produkter och inte mamma heller.

Pernilla

• Bröllopstokiig

Takk for den opplysningen!! Jeg begynte med Clinique etter jul, og har tyvärr mistet min tidligere glatte fine hud..jeg forstod ikke hvorfor, men skjönner mer nå ja! Skal slutte med Clinique, har nemlig fått röde utslett i kinnene etter å ha begynt med Cliniqe...Shit å!

Svar på tråden Varning för Clinique