• Bröllopstokiig

Varning för Clinique

Hej!

Jag har nyss varit hos min hudterapeut som berättade något intressant. Många av de kunder hon får in som har fått problem med sin hud har använt Cliniques hud-produkter. Däremot har mycket sällan de fått problem som använt Biotherm och Clarins.

Ville bara dela med mig, särskillt som jag sett några inlägg här på BT från personer som fått balansen i sin hud förstörd av just Cliniques produkter. Jag tror att man luras att tro att de är bättre än andra, bara för att de hela tiden anspelar på "vetenskaplighet" (tex vita rockar) i stället för på "flärd", som många andra av de dyra märkena.

/M

• Svar på tråden Varning för Clinique
  • Bröllopstokiig

Jag har använt Clinique hur länge som helst men jag är inte nöjd känner som hud är jätte torr ändå har jag deras mest fuktgivande kräm

• Bröllopstokiig

För några år sedan sa en hudläkare samma till mig, när jag hade problem med huden och använde mig av Clinique. Undras om det finns fler märken man skall akta sig för eller om det bara gäller C?

• Bröllopstokiig

Jag har hört att man ska akta sig för AHA syra och C-vitaminer i krämer för att de tunnar ut huden på något sätt.

• Bröllopstokiig

Jag har använt Clinique ett tag och är jättenöjd. Jag hade lättare "problemhy" förut men den är nu helt borta. kanske måste man ha använt produkterna riktigt länge för att huden ska slå bakut? Sen är väl alla olika. Alla produkter fungerar säkert inte lika bra på alla...

Hanna D

• Bröllopstokiig

Det är intressant det ni säger, jag använde ocksa Cliniques produkter, för ett par ar sedan och fick nästan sárig hud runt näsan, och irriterad hud i resten av ansiktet. Jag slutade att använde produkterna, men kunde inte ens använda vanligt ansiktsvatten. Till slut gick jag till en hudterapeut för en vanlig ansiktsbehandling, och köpte rengöringsmjöll, ansiktsvatten, och dagcreme av märket Decleor, jag kände redan pa doften att det var väldigt milt och mjukt mot huden, och det gjorde inte ont när jag använde produkterna, och ca 2 veckor senare sa var huden klar och fin, den var perfekt.
    Jag tror att clinique använder rätt mycket alkohol i sina produkter, de är även djurtestade. jag hade inga problem med min hy innan jag började använda Clinique
    kram
    maria

• Bröllopstokiig

Jag tror som Hanna att det beror på vilken typ av hy man har. Jag har använt Clinques produkter (tvål, rengöringskräm och fuktkräm) och har inte haft problem alls. Däremot så slutade jag använda dem för att det blev för dyrt och nu kör jag med *håll i er nu* tvål och vatten och Apotekets fuktkräm.

Petra

• Bröllopstokiig

Apotekets grejer är superbra tycker jag, som inte gillar att pröjsa 250 spänn för en liten löjlig tub med gegga i.

• Bröllopstokiig

jag säger bara Marja Entrich... för alla som har problem så är denna serie helt suverän.
    Helt biologisk och för mig som har eksem ibland är något annat otänkbart.

• Bröllopstokiig

Marja Entrich har jag aldrig hört talas om... Var hittat man det?

• Bröllopstokiig

Maria, jag känner igen mig i dina föredetta problem. Var kan jag hitta Decelor och hur mycket kostar det?

Svar på tråden Varning för Clinique