• Bröllopstokiig

Varning för Clinique

Hej!

Jag har nyss varit hos min hudterapeut som berättade något intressant. Många av de kunder hon får in som har fått problem med sin hud har använt Cliniques hud-produkter. Däremot har mycket sällan de fått problem som använt Biotherm och Clarins.

Ville bara dela med mig, särskillt som jag sett några inlägg här på BT från personer som fått balansen i sin hud förstörd av just Cliniques produkter. Jag tror att man luras att tro att de är bättre än andra, bara för att de hela tiden anspelar på "vetenskaplighet" (tex vita rockar) i stället för på "flärd", som många andra av de dyra märkena.

/M

• Svar på tråden Varning för Clinique
  • Bröllopstokiig

Har känslig hy, och började med Clinique, vilket fick till följd att jag fick torra partier som kliade, och fjällande hud mellan ögonbrynen!
    Nu har jag bytt till Nature's Own, provpaket från en kompis, och de är verkligen suveräna - koncentrerade och hudvänliga, och luktar bra!
    Enda nackdelen är att make-up-borttagningskrämen inte fungerar så bra, så jag köpte ACOs! :)

• Bröllopstokiig

Min hudterapeut har ocksa sagt att Clinique ar extremt uttorkande. Jag har kopt Decleor av henne, det ar bra men for mig funkar Oil of Ulay lika bra. Det kanns som att det ar en mild serie produkter som inte stor balansen.

• Bröllopstokiig

Använder Estée Lauders produkter och är supernöjd! Hade problem med stora porer och orenheter tidigare, men de försvann när jag köpte deras dagcreme "Clear Difference". Har använt Biotherm tidigare, men fick en massa små knutor i ansiktet, inte vackert!

• Bröllopstokiig

I allmänhet bör man undvika produkter som innehåller paraffin i ansiktet, eftersom det kan täppa till porerna och orsaka pormaskar och plitor. Jag har jättetorr hy, och kan få plitor i ansiktet. Jag har fått förklarat för mig att en torr hy kan få problem därför att huden nästan blir som en skorpa i ansiktet och det orsakar plitorna. Sedan min ansiktsbehandling i januari har jag därför peelat mig en gång i veckan och jag använder ansiktsvatten, primer och hudcreme av märket Phyris, billigt och jättebra! Jag använder Clarins tvättcreme för känslig hy. Alla plitor har försvunnit och de flesta svarta prickar i ansiktet också.

• Bröllopstokiig

Shit, jag blir ju livrädd när jag läser detta. Jag har använt flertalet produkter från C i flera år eftersom det är den enda ansiktskrämen som funkar på mig. Jag känner mig liksom fortfarande fnasig när jag provat andra märken och tro mig, jag har provat många. Hoppas inte att jag en dag vaknar upp med monsterhy bara för jag använt Clinique... Nä, jag tycker nog ändå man ska prova innan man avfärdar det helt. Be om ett litet prov att ta med hem, det brukar jag göra när jag vill prova nåt nytt märke och slipper på så sätt att bli ruinerad!

• Bröllopstokiig

Jag kan rekommendera Body Shops hudvårdsprodukter. Dom är jättebra!
    Däremot tycker jag att Cliniques smink är bra, har tidigare använt deras underlagskräm och den är toppen!

Mimmi

• Bröllopstokiig

Jag använder alltid clinique och jag är jättenöjd med det. jag har ganska torr hy i vanliga fall men sen jag börjat använda C så har de problemen försvunnit helt. Konstigt att man reagerar så olika!

• Bröllopstokiig

Jag har använt Sisheidos tvättkräm i flera år och den är jag verkligen nöjd med. Sen håller jag mig till Estée Lauders produkter. De har bla den enda underlagskräm som jag kan använda varje dag utan att få ansiktet fullt med plitor. Och då har jag provat de flesta från Max Factor till Dior. Har ni känslig hud så prova Estée Lauders underlagskräm, be om ett prov i affären.

• Bröllopstokiig

Har jättetorr hud och en kompis bjöd in mig på Mary Kay smink-party. Inga billiga produkter inte, men ack så bra (för mig)...
    Har ingen erfarenhet av C, men tänker inte börja använda det nu när jag läst det här...

• Bröllopstokiig

Isolde & alla andra, såklart!
    Jag säger också bara en sak. Marja Entrich är absolut den bästa. Iallafall för mig. Som många andra hudprodukter kostar de en del, men om du har råd med dem är de absolut värda pengarna.
    Marja Entrich säljs vid hemdemostrationer. Du kan ju alltid slå upp företaget i katalogen och be att få komma på en, så hänvisar de till en säljare skulle jag tro. Jag rekommenderar det första gången, så att du får koll på vad som passar dig. Annars går de också att få tag på i vissa hälsokostaffärer, t ex Götgatsbackens hälsokost. Hoppas svaret är tillräckligt. Hejdå!

Svar på tråden Varning för Clinique