• MickisB

Vilken parfym far ni komplimanger for?

Hej pa er!

Jag undrar vilken parfym ni far mest komplimanger for nar ni anvander den, speciellt av killar Jag far aldrig komplimanger for dem jag sjalv gillar sa nu undrar jag vilka dofter killar verkar gilla? (Verkar ju inte vara samma som jag sjalv gillar i alla fall, hmm...)

• Svar på tråden Vilken parfym far ni komplimanger for?
  • Electric Lady

Den hette visst inte Habana utan Havana.

Vilket märke står inte på flaskan.

Den har formen av en uppochnervänd kon och korken är ett knallblått löv.

Mycket kryddig och mustig.

• Pixie

Jag brukar byta sorter..
    Just nu gillar jag:

Givenchy - So (deras sommarparfym i år. Gillar nästan alltid Givenchys sommarparfym! Saknar fortfarande "Into the blue")

Guerlain - Precious Heart (Också ganska ny, vet inte om det bara är en sommarparfym kanske?)

Gucci - Parfum II

• Bella8

Jag har sedan två år tillbaka använt en parfym som inte är så vanlig i Sverige... och jag får konstanta frågor när jag träffar nya människor vad jag använder för parfym. En doft att rekommendera:

Jil Sanders "Sensations"

• Tuvstarr

Naomi Campbells Naomagic och hennes nya parfym Sunset får jag komplimanger för. Dessa två är lagom mystiska och kryddiga - inte sådär sötsliskiga eller "tantiga" som många parfymer är enligt mitt tycke.

Jag är väldigt kräsen när det gäller dofter, så jag är glad att dessa två funkar på mig. Många parfymer tycker jag luktar typ toalettrent, visst det är ju fräscht på en toa då det doftar rent och så, men inte på en själv.

• Mariana

Jag får många komplimanger, mest från min M2B när jag har
    Light blue (Dolce&Gabbana) eller
    Cool Water (Davidoff) på mig. Båda parfymerna luktar gott, men det är lätta och somriga dofter och det gör att jag älskar dem.

Jag ska till parfymstaden Graas (ligger i södra Frankrike) på smekmånad, då ska jag fråga om de har urin i sina parfymer=)

• Missy Z

Grasse menar Du nog, Mariana.
    Har en av mina (och andras!)favoriter därifrån,"Grain de Soleil" från Fragonard. Det är kul att shoppa i Grasse, eftersom ingen av parfymerna hittas i Sverige. Så för en gångs skull är man hyfsat ensam om en doft.
    En riktigt kryddig därifrån är också "Habanita" från Molinard.
    Jag har dem som sommar- respektive vinterdoft.
    Och det är definitivt ingen skröna att olika parfymer doftar olika på olika människor... Vi har ju olika kroppsdofter, eller hur?

• Hannita

Har inte kopt nan ny parfym pa evigheter men tva dofter som jag far komplimanger for ar:
    Guerlain- Shalimar. Vissa tycker den ar valdigt sot, men jag tycker den luktar gott.

Och.. Helmut Lang Eau De Parfym. Tror det ar en unisex doft, men vet inte sakert, har bara ett litet prov av den. Den lukat lite musk och vanilj..ovanlig doft liksom. Gillar den skarpt!

• Tuvstarr

J Lo's parfym Glow och Light blue ( Dolce & Gabbana ) tycker jag är exempel på sådana dofter som luktar toalettrent. Dem luktar ju gott, absolut, men på mig känns dem så rengöringsbetonade.

Det är flera som har nämnt Naomi Campbells Guld. Den har jag aldrig testat. Vad går den i för dofttecken? Jag är ju svag för hennes Sunset och Naomagic. På min bröllopsdag lutar det nog starkt åt att det blir Sunset.

• lillsessan

ROMA från Laura Bigalotti har hängt med i många år och jag får fortfarande lika många komplimanger av både killar och tjejer

Svar på tråden Vilken parfym far ni komplimanger for?