• MickisB

Vilken parfym far ni komplimanger for?

Hej pa er!

Jag undrar vilken parfym ni far mest komplimanger for nar ni anvander den, speciellt av killar Jag far aldrig komplimanger for dem jag sjalv gillar sa nu undrar jag vilka dofter killar verkar gilla? (Verkar ju inte vara samma som jag sjalv gillar i alla fall, hmm...)

• Svar på tråden Vilken parfym far ni komplimanger for?
  • Adina

Jag har fått komplimanger (framför allt från min blivande) för Miracle och Happy.

• CoolJen

Är det bara jag som INTE gillar Laura?

• petite

Ralph Lauren - Romance
    Jennifer Lopez- Still

• Guldfisken

CoolJen: Jag gör inte heller det. Alldeles för sötsliskig för min del.

Jag är förtjust i Mat (fick jag jättemycket beröm för av en kille på en fest för ett tag sedan), samtliga Ralph Laurens parfymer, Gucci II (den nya rosa), Anna Suis Dolly Girl och Clinique Happy Heart (den får jag också många komplimanger för).

• Electric Lady

Habana!

En ovanlig parfym, luktar lite cigarr, vanilj och urin.

Den är grymt populär bland män.

Och innan alla börjar skriva uuuuuh vad äckliggt så kan jag tala om att i princip alla parfymer (även din) innehåller urin eftersom det omedvetet uppfattas som attraktivt av den mänskliga näsan.

• E A L

Laura på dagtid (passar MIN kroppsdoft väldigt bra) och Gucci Envy på kvällstid (doftar ganska starkt så man får vara sparsam!). Dessa båda får jag alltid komplimanger för!!

• shalimar

Guerlain's "Shalimar" (vanilj, tonka bean, iris, bergamot SAMT den hemliga Guerlainingrediensen som gör alla deras dofter så magiska...)
    Thierry Muglier's "Angel" (vanilj och choklad mm)

Min pojkvän tycker att Shalimar är den absolut godaste doft som finns, men det KAN ju också bero på att jag har använt den sedan jag var 17 (den har liksom blivit mitt "signum" och han har varit kär i mig sen 1994, vi blev tillsammans 2001...)

E L - vilket "märke" gör Habana??? Måste gå och testa den nån dag (lät intressant med cigarr och vanilj!! Och urin?!?! - men det är ju en parfym, så jag antar att kontentan blir godlukt i alla fall...)

• Too too

Hmm.. kanske inte räknas som parym riktigt, men det slår aldrig fel!
    Patchouli!!!
    Luktar lite mysk, sandelwood, puder..och mögel, som en gammal jordkällare. Luktar rätt mycket tidigt 90-tal oxå, värsta Grungedoften!
    Min "parfym"-olja kommer från Body Shop.

• Storm

Precis som Blubban funkar Contradiction, den får jag ofta komplimanger för. Bvlgari BLV är också uppskattad, likaså Jil Sanders Sensation.

Svar på tråden Vilken parfym far ni komplimanger for?