• havstulpan2003

otrohet på arbetet / före äktenskapet

Hej!

För många år sedan hade jag på ett mindre företag en så kallad teknisk praktik (jag var 22 år). På arbetsplatsen arbetade sju män och två kvinnor. Den ena kvinnan var äldre och arbetade som sekreterare och den andra yngre (27 eller 28 år) och arbetade som konsult. Jag skulle vara där under sommaren och lära mig mer om teknikens under. Efter några veckor började den yngre kvinnan stöta på mig (hon böjde sig över min axel så hennes bröst nuddade mig etc, etc). Det slutade med att vi hade sex en kväll då övriga gått hem - det var skön sex på konferensbordet, he, he - men det har egentligen inte med saken att göra... Till min förvåning visade det sig några dagar senare, att denna unga kvinna skulle gifta sig. Jag fattade ingenting - hur kunde hon vara otrogen? 1) Hon ville kolla om hon var attraktiv? 2) Hon ville leka lite före äktenskapet? 3) Hon ville nyttja att jag råkar ha stor penis? Ärligt talat vet jag inte vilket som är det rätta svaret - är det någon som kan? Jag har inte träffat henne sedan detta tillfälle, men jag tror inte jag skulle kunna fråga henne om jag hade chansen...

• Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet
  • Monn

Jag håller helt med Hestia och Electric Lady.

Många kvinnor gillar att flirta (oavsett om de har man eller inte) och det behöver absolut inte betyda något mer än så! Oftast gör det nog faktiskt inte det.

• Guldfisken

Instämmer med föregående tre talare. Satt mittemot en otroligt snygg kille på bussen igår (hans flickvän satt bredvid). Han märkte garanterat att jag tittade på honom och tittade väl lite tillbaka, åtminstone verkade det som det. Inbillar jag mig att han satt där på bussen och letade efter sexuella alternativ till sin flickvän? NEJ! Inbillar jag mig att han tänker (eller tänker jag) att vi kanske hade varit bättre lämpade för varandra än vi är för våra respektive? NEJ, NEJ, NEJ!

Nej, killar med övertro på sin egen förmåga att "frälsa" kvinnor i, som han tror, dåliga förhållanden är så avtändande som det kan bli.

• Ruffa

Hörru Havstulpanen!

När man läser dina inlägg känns det inte som om Du vill veta varför detta kunde hända för xxx antal år sedan utan för att Du vill ragga någon som kan tänka sig otrohet före bröllopet......

• Electric Lady

Hm, Ruffa, du har nog en poäng!

• Nyfiken gul , nu fru

Havstulpanen!!

Ragga inte på mig bara, då kommer du att sättas på plats som du aldrig sett maken till förut!!

Jag vet väldigt väl hur jag ser ut... Kurvig, JÄTTELÅNGT blont hår och får ständigt en massa skamliga förslag... O ja... jag har varit älskarinna åt både gifta och ogifta män... Så jag vet hur du tänker..

Men uppblåsta karlar som tycker kvinnan atutomatiskt är olycklig bara för att hon är gift är det mest avtändande som finns!!

Så passa dig noga....

• havstulpan2003

Oj - det var väldans vilket tjo och tjim det blev... Jag får väl ta och besvara er en och en:

Hestia: "Ett dåligt sexliv hör inte alltid ihop med ett dåligt förhållande, och vice versa." Nej, vem har sagt det? Min tanke var att förgylla sexlivet för någon som i dagslivet inte trivs med det.

Electric Lady : "Havstulpan, du lider nog av hybris. Jag tror att hybris ger dåligt 6...Det verkar som du ser dig själv som en superman och tolkar minsta blick som att kvinnan vill ha dig." Nej, jag lider inte av hybris - jag har gjort en realistisk bedömning. Superman? Jo, man tackar...

Monn: "Många kvinnor gillar att flirta (oavsett om de har man eller inte) och det behöver absolut inte betyda något mer än så! Oftast gör det nog faktiskt inte det."
    Jo - det stämmer nog, men det är skillnad på olika flirtar. 1) Smygtitt 2) Fånstirra 3) Ömsesidig ögonkontakt 4) Som tre men med Knock Out-känsla. I mitt fall var det en "fyra" och jag ångrar att jag inte sa något till denna kvinna.

Guldfisken: "Nej, killar med övertro på sin egen förmåga att "frälsa" kvinnor i, som han tror, dåliga förhållanden är så avtändande som det kan bli." Håller jag med om, men om du läser vad jag skrev så kommer du att upptäcka att det inte var min intention.

Ruffa: "När man läser dina inlägg känns det inte som om Du vill veta varför detta kunde hända för xxx antal år sedan utan för att Du vill ragga någon som kan tänka sig otrohet före bröllopet...... "
    Hm, det var inte meningen att det skulle uppfattas så. Den första diskussionen tyckte jag att jag hade fått ganska bra svar på - därför ändrade jag inriktningen på tråden litegrand...

Nyfiken Gul: "Ragga inte på mig bara, då kommer du att sättas på plats som du aldrig sett maken till förut!!
    Jag vet väldigt väl hur jag ser ut... Kurvig, JÄTTELÅNGT blont hår och får ständigt en massa skamliga förslag... O ja... jag har varit älskarinna åt både gifta och ogifta män... Så jag vet hur du tänker.." Konstigt att du vet hur jag tänker, för jag har inte den minsta lust att "ragga på" dig. Desutom föredrar jag brunetter eller mörkhåriga - det sexigaste som finns

Nyfiken Gul: "Men uppblåsta karlar som tycker kvinnan atutomatiskt är olycklig bara för att hon är gift är det mest avtändande som finns!!" Ja, det stämmer - men vad har det med mig att göra?

• Hestia

"Min tanke var att förgylla sexlivet för någon som i dagslivet inte trivs med det." - Nej, citat: "kommer en olycklig kvinna att bli lyckligare". Sannolikt, OM det är så att du verklgien hittar någon som är så olycklig i sitt förhållande att hon helst vill slippa det, när du kommer i skinande rustning på din vita häst och det enda du vill är att få lite sex och därigenom göra kvinnan lycklig - det enda du då gör är att göra denna ännu olyckligare - ett äktenskap som går sönder är tråkigt nog utan att behöva blanda in otrohet i det.

Vill du ha ett gott råd?
    Hitta någon att älska istället för att bry din hjärna med teorier...

• Electric Lady

Ja, du, ditt senaste inlägg bekräftar ju mina misstankar ganska fett. Eftersom du tolkat negativa reaktioner som komplimanger, är det ju rejält troligt att du tolkar ögonkast på ett lite överdrivet sätt också.

• Nyfiken gul , nu fru

Havstulpanen!

Ett allvarligt råd... Varför är du inne på en bröllopssida och skapar debatt om otrohet?? Den sämsta sidan någonsin du kunde hitta för ett sånt ämne..

Varför inte gå in på en sida med kontaktannonser eller liknande om du vill testa dina teorier??

Härinne figurerar nygifta och blivande brudar som är lyckliga och som verkligen tar illa upp av din diskussion..

• H2O

Tänk att ibland önskar jag att jag också kunde få leva i en sådan fantasivärld som vår kära havstulpan lever i....

Havstulpanen - jag tar dig för en "shit stirrer" och inget annat. Men du skapar iaf god underhållning här på forumet även om du kanske inte skapar så mycket underhållning på annat håll...........

• Guldfisken

Jag håller med om att Havstulpanen har mycket märkliga ideer och föreställningar och att tråden har en provocerande framtoning, vilket jag redan framfört, men jag håller inte riktigt med Nyfiken Gul i det hon skriver om att ämnet inte passar in här.
    Det finns ju faktiskt en rubrik som heter relationer och där hör ju inte bara rosaskimrande berättelser om hur lyckliga alla är hemma. Detta vet ju du om, det var ju absolut ingen som, när du mådde dåligt, tyckte att din berättelse om svek innan bröllopet var för deprimerande för att passa in här.
    Nej, vi måste våga prata om sådant som är otrevligt och känns avlägset för att vi är så lyckliga nu för plötsligt kan det (tro det eller ej) vara vi som råkar ut för något tråkigt.

Men jag håller fortfarande med om att approachen i det här inlägget inte är klockren.

• havstulpan2003

Hej allihop!

Tack för era inlägg. Hur kunde jag vara så dum att ge förslaget att aktivt försöka få någon bli otrogen! Det var ett dumt förslag, jag ska inte försöka mig på detta - detta verkar faktiskt inte finnas någon som uppskattar sådana idéer. Nej - jag håller mig till singeltjejer, det blir säkrast så. Sorry, ni har rätt - jag har fel, fast kom ihåg: det var bara en FUNDERING. Tack och lov att det finns vettiga mäniskor som kan tala en till rätta. Det här kan ju verka ironiskt skrivet, men det är det inte (bara lite).

• monalisa

Äh!
    Det är väl tur att det finns sådana som havstulpanen också! Har med egna ögon bevittnat en havstulpan som fick upp ögonen på en förblindad vän - hon lämnade skräpet hon var med, slutet gott allting gott...hon är honom tacksam även om det nu inte blev ett par av dem-vilket heller inte avsikten från början.

Men havstulpan! Det är ju klart lättare med singeltjejer, dessutom är kanske oddsen högre än med gifta.

• Pagan

hi, hi intressant läsning...
    Men på en hyfsad nivå trots allt.

Håller SÅ med Guldfisken, behöver själv inte skriva något mer för det gjorde du så bra.

Hej från mig leverpastej,
    Pagan

Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet