• havstulpan2003

otrohet på arbetet / före äktenskapet

Hej!

För många år sedan hade jag på ett mindre företag en så kallad teknisk praktik (jag var 22 år). På arbetsplatsen arbetade sju män och två kvinnor. Den ena kvinnan var äldre och arbetade som sekreterare och den andra yngre (27 eller 28 år) och arbetade som konsult. Jag skulle vara där under sommaren och lära mig mer om teknikens under. Efter några veckor började den yngre kvinnan stöta på mig (hon böjde sig över min axel så hennes bröst nuddade mig etc, etc). Det slutade med att vi hade sex en kväll då övriga gått hem - det var skön sex på konferensbordet, he, he - men det har egentligen inte med saken att göra... Till min förvåning visade det sig några dagar senare, att denna unga kvinna skulle gifta sig. Jag fattade ingenting - hur kunde hon vara otrogen? 1) Hon ville kolla om hon var attraktiv? 2) Hon ville leka lite före äktenskapet? 3) Hon ville nyttja att jag råkar ha stor penis? Ärligt talat vet jag inte vilket som är det rätta svaret - är det någon som kan? Jag har inte träffat henne sedan detta tillfälle, men jag tror inte jag skulle kunna fråga henne om jag hade chansen...

• Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet
  • Guldfisken

Hehe, jag vet att du inte menade så. Därav den blinkande gubben. :)

• havstulpan2003

Bra att inga missförstånd har uppstått här Nu till allvaret: Vid det tillfälle som jag har beskrivit inledningsvis var jag ovetande om att denna sexiga kvinna INTE var singel och jag tyckte att det var märkligt, till och med dumt att hon var otrogen när jag fick reda på hur det låg till. Men nu har en märklig idé flugit i mig: jag funderar på att aktivt försöka få en kvinna att vara otrogen, dvs försöka få sex med en "uppbunden" kvinna. Det har jag aldrig gjort förr, så jag tror nog att jag ska vara diskret. Märk väl: jag FUNDERAR på att göra något av detta.

• l i s a

havstulpan2003... eh... varför?

• havstulpan2003

l i s a!

Det finns en orsak till mitt resonemang, men det vill jag inte avslöja nu. Som sagt, jag ska FUNDERA på om den är hållbar.

• Hestia

havstulpan - Är det värt risken att förstöra ett äktenskap för ett testa en teori?

• l i s a

havstulpan... det låter som att du har för lite att göra... :[

• Youma

Havstulpan:

När man lockar med flit någon annan till otrohet, så är man inte helt skuldbefriad som vissa tycks tro!

Som människa har även du ett moraliskt ansvar.

De som frånsäger sig sitt moraliska ansvar, att inte såra och behandla andra människor illa med flit, får höra många öknamn från mig.
    Jag förbehållaer mig rätten att vara förbannad på de som beter sig så pass illa!

• havstulpan2003

Hej allihop!

Jag kände på mig att reaktionen från vissa skulle bli hård, men jag ska försöka förklara mig:

1) Jag trivs bäst när andra är lyckliga - en del av detta är sexlivet. Jag är övertygad om att kunna vända situationen för en kvinna som inte har något bra sexliv. Detta är mycket förmätet sagt, för det betyder att jag skulle vara bättre än kvinnans man. Men om detta stämmer kommer en olycklig kvinna att bli lyckligare och därmed även jag - och kanske till och med hennes man. Frågan är: Är jag verkligen så bra?! (ja ). Jag vill inte förstöra något äktenskap, största svårigheten är att finna detta olyckliga par...(är detta verkligen otrohet?)

2)I söndags var jag i en klädaffär och tittade lite. En extremt snygg kvinna (tyckte jag) stod vid ett bord och letade efter passande kläder åt sin kille. Lite senare när killen var i omkädningshytten råkade hon och jag på varandra igen. Hon tittade upp mot mig, det var rena knock-outen... men jag var ganska generad och vände bort. Men jag såg att hon kollade in mig. Men just av gammal luthersk respekt, ignorerade jag henne. Tänk om det faktiskt var hon och jag som skulle ha passat i hop... Detta är min andra tanke: tänk vilka chanser som försummas bara för att vi är fastlåsta vid olika konventioner.

Slutligen: detta är FUNDERINGAR. Jag kanske inte sätter dem i verket.

• Hestia

havstulpan - Tror knappast att du på någon minut kan se vem som är lycklig i sitt förhållande och vem som inte är det.

Ett cåligt sexliv hör inte alltid ihop med ett dåligt förhållande, och vice versa.

Låt du de kvinnor som mår dåligt i sitt förhållande själva tar sig ur det - ingen mår bättre av otrohet.

Tycker du tillmäter dig själv en sanslöst, och fantasifullt, stor betydelse.

• Electric Lady

Håller med Hestia.

Havstulpan, du lider nog av hybris. Jag tror att hybris ger dåligt 6...

Det verkar som du ser dig själv som en superman och tolkar minsta blick som att kvinnan vill ha dig.

Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet