• havstulpan2003

otrohet på arbetet / före äktenskapet

Hej!

För många år sedan hade jag på ett mindre företag en så kallad teknisk praktik (jag var 22 år). På arbetsplatsen arbetade sju män och två kvinnor. Den ena kvinnan var äldre och arbetade som sekreterare och den andra yngre (27 eller 28 år) och arbetade som konsult. Jag skulle vara där under sommaren och lära mig mer om teknikens under. Efter några veckor började den yngre kvinnan stöta på mig (hon böjde sig över min axel så hennes bröst nuddade mig etc, etc). Det slutade med att vi hade sex en kväll då övriga gått hem - det var skön sex på konferensbordet, he, he - men det har egentligen inte med saken att göra... Till min förvåning visade det sig några dagar senare, att denna unga kvinna skulle gifta sig. Jag fattade ingenting - hur kunde hon vara otrogen? 1) Hon ville kolla om hon var attraktiv? 2) Hon ville leka lite före äktenskapet? 3) Hon ville nyttja att jag råkar ha stor penis? Ärligt talat vet jag inte vilket som är det rätta svaret - är det någon som kan? Jag har inte träffat henne sedan detta tillfälle, men jag tror inte jag skulle kunna fråga henne om jag hade chansen...

• Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet
  • Guldfisken

1. Inte troligt. Jag tror de allra flesta kvinnor som aktivt letar efter ett skjut kan få ett, oavsett om man anses vara attraktiv eller inte.

2. Mer troligt

3. Inte troligt. Hur skulle hon veta huruvida du har stor eller inte? Män som skryter om storleken anses nog av de flesta kvinnor som något av det mest avtändande som finns och det är inte direkt så att man kan avgöra storleken genom att titta på en kille.

Så ettan och trean kan du utesluta...

• havstulpan2003

Guldfisken!

Jag tog bara upp några alternativ som jag gissar, det kan ju hända att det är något annat... Men troligen har du rätt om att det är alternativ 2. För övrigt var det inget skryt om storleken (bara lite), så ta inte illa upp...

• Guldfisken

Nej, vad jag menade var att tjejen ifråga kanske inte kände till att din var stor om det inte var så att du berättade det för henne.

Så jag tog inte illa upp... storleken har ju ingen betydelse som vi alla vet. ;)

• Youma

Alternativ fyra, hon var en hemsk s****a, ville leka med första bästa på bordet.

• Guldfisken

Youma: Otrohet är naturligtvis alltid fel, men att kalla en tjej för sl*mpa är lite väl lågt tycker jag.

• TeaSpoon

Nope, jag tycker inte det är fel att kalla tjejer som är otrogna för sl*mpor, precis som män som är otrogna OCKSÅ är sl*mpor!

Personligen har jag andra ord för den kategorin av människor men den kräver alldeles för många stjärnor för att ens kunan gissa sig till vad det står

Jag tror tjejen antingen:
    1. Inte brydde sig speciellt mycket om sin blivande (har sett det i bekantskapskretsen)

2. Var väldigt egoistisk och tog det hon ville ha (hade en sådan kompis)

3. Som nämnts tidigare leka lite innan äktenskapet (hoppas att hon inte fortsatte med det bara)

4. Inte begrep vad förhållande går ut på...

• Guldfisken

Oj då, TeaSpoon, och du har aldrig gjort ett misstag i hela ditt liv (då menar jag inte bara otrohet)?

Den som är fri från synd...

Jag skulle aldrig vara otrogen men har en människosyn som innebär en viss förståelse för att folk gör bort sig ibland på allehanda sätt (inte bara otrohet) och tycker inte att man skall sätta sig över alla andra människor och spela domare. Inte sjutton är jag så trångsynt att jag delar in människor i kategorier av människor som TeaSpoon helst vill göra. Jag tror nämligen inte att det är en viss kategori av människor som är otrogna eller gör andra fel, utan misstag kan aldrig göra.

• Guldfisken

... och att överhuvudtaget ge sina medmänniskor öknamn, oavsett om det handlar om kvinnor eller män, om ord som sl*mpa eller något annat, är väl inte något som vuxna människor borde hålla på med. Det var väl sådant man sysslade med på låg- och mellanstadiet?

• Youma

Man kallas efter det man har gjort. Har man räddat någon med sitt liv som insats är man en hjälte, har man bedragit den man ska gifta sig med har man mindre fint namn.

Jag har förståelse för att folk gör bort sig, och till och med att de bedrar sina älskade, men min förståelse gör de inte till bättre människor, och deras handling ogjord.

Hade hon tjejen tänkt " Men nu beter jag mig som en s*ampa av värsta slaget" så kanske hon skulle låtit bli?

Varför ska det vara så lätt att bortförklara sina handlingar?

• Guldfisken

"men min förståelse gör de inte till bättre människor"

Tja, ett sådant resonemang förutsätter naturligtvis att man aldrig har gjort ett enda misstag i hela sitt liv. Du får ursäkta, men jag tror inte det existerar många sådana personer. Nä, jag tycker att man skall skilja på avsky inför vissa företeelser och avsky inför våra medmänniskor som liksom vi själva enbart är mänskliga.

Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet