• havstulpan2003

otrohet på arbetet / före äktenskapet

Hej!

För många år sedan hade jag på ett mindre företag en så kallad teknisk praktik (jag var 22 år). På arbetsplatsen arbetade sju män och två kvinnor. Den ena kvinnan var äldre och arbetade som sekreterare och den andra yngre (27 eller 28 år) och arbetade som konsult. Jag skulle vara där under sommaren och lära mig mer om teknikens under. Efter några veckor började den yngre kvinnan stöta på mig (hon böjde sig över min axel så hennes bröst nuddade mig etc, etc). Det slutade med att vi hade sex en kväll då övriga gått hem - det var skön sex på konferensbordet, he, he - men det har egentligen inte med saken att göra... Till min förvåning visade det sig några dagar senare, att denna unga kvinna skulle gifta sig. Jag fattade ingenting - hur kunde hon vara otrogen? 1) Hon ville kolla om hon var attraktiv? 2) Hon ville leka lite före äktenskapet? 3) Hon ville nyttja att jag råkar ha stor penis? Ärligt talat vet jag inte vilket som är det rätta svaret - är det någon som kan? Jag har inte träffat henne sedan detta tillfälle, men jag tror inte jag skulle kunna fråga henne om jag hade chansen...

• Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet
  • Maica

Om jag förklarar att jag tycker att det finns kategorier av betéenden och inte människor, gör det att du kan stryka mig från nazistlistan??

• Guldfisken

Maica: Nazistlistan... *skrattar* :)
    Det var exakt det jag skrev i mitt inlägg 14.14 att jag tycker att man skall skilja på avsky inför vissa företeelser samt beteenden och avsky inför våra medmänniskor.

• Guldfisken

Stackars havstulpan, han får inte direkt svar på sina undringar...

Jag måste dock konstatera att det är väldigt intressant att de som dömer hårdast är de som själva har betett sig på det sättet. Undrar vad det kan bero på, det finns säkert någon psykologisk förklaring.

• Maica

Guldfisken- jag dömer hårt för att jag vet att man har ett val.

• havstulpan2003

Det är ju klart att en människa som är otrogen vet vad denne gör, i synnerhet i detta fall då en kvinna faktiskt förförde mig. Mitt ego blev naturligtvis nöjt och självklart hoppades jag att det var min kropp och snopp som lockade. Men de inlägg som kommit in på min fråga visar att det i själva verket kan finnas andra orsaker (hämnd, lusta eller dumhet). Tack för svaren.

• l i s a

oj oj... hmm... inte läst alla svar men det första som slår mig är att det är långt ifrån alla som håller så hårt på "trohet". Hon och hennes karl kanske hade en överenskommelse om att det var ok? De kanske hade en tävling om hur många de kunde ha sex med innan giftermålet? Han kanske inte av olika anledningar kan ha sex och de har kommit fram till att hon får ha sex när hon behöver det? Det kanske fanns en webbkamera på kontoret som du inte såg?! :D :D Hur ska vi veta menar jag?!

Nej men ärligt, det finns ju de som tycker att sådant här som att ha sex med andra är helt OK (ganska många till och med börjar jag så smått inse...). Det är helt hopplöst att sitta och döma ut någon för att de hade sex med någon annan än den som han/hon skulle gifta sig med eftersom vi helt omöjligt kan spekulera i vad som låg bakom handlandet.

• Electric Lady

l i s a har helt rätt! Lyssna på henne!

• penapöna

hmmm.....det första jag tänkte på var....det låter som en vanlig sexdröm. Är du säker på att det verkligen hände

Men om det är sant, vilket jag förmodar att det är så gissar jag att tjejen hade kalla fötter inför bröllopet och om hon verkligen ville gifta sej med Honom och därför kollade om hennes attraktion för dej var nåt mer än bara hennes kalla fötter och osäkerhet. Antagligen så hjälpte sexet henne att förstå att hon gjorde rätt i att gifta sej med Honom.

• Guldfisken

penapöna, var det bara jag som tolkade den sista meningen som en mini-taskspark. ;)

• penapöna

Oj.....det var verkligen inte min mening att vara taskig. Jag menar inte så att han var dålig i sängen eller nåt sånt utan snarare att hon nog kände att det inte var rätt att vara med någon annan än den hon skulle gifta sig med.

Svar på tråden otrohet på arbetet / före äktenskapet