• Hannah81

Träff i Helsingfors?

Hejsan allihopa!
    För er som inte är invigda i våra planer än, kan jag berätta att vi planerar en BT-träff i Helsingfors för finländska brudar (och varför inte andra som vill vara med?). Datum har vi inte diskuterat men på nästa års sida verkar det bli.
    Hittills är vi väl ungefär
    Phoebe
    Nelma
    Blåvit
    Hannah81

Men visst blir vi fler?

Ska vi äta gott på nån mysig restaurang först och göra något annat kul efteråt, vad har ni för idéer?

• Svar på tråden Träff i Helsingfors?
  • phoebe

Skulle kanske vara bättre att boka på förhand eftersom det är en fredagkväll. Å andra sidan borde vi veta på förhand ungefär hur många som kommer, men vi verkar ju inte vara så hemskt många här så borde gå att ordna.
    Jag äter nästan vad som helst, så om någon har ide på bra restaurang så låt oss höra!

• phoebe

Skulle kanske vara bättre att boka på förhand eftersom det är en fredagkväll. Å andra sidan borde vi veta på förhand ungefär hur många som kommer, men vi verkar ju inte vara så hemskt många här så borde gå att ordna.
    Jag äter nästan vad som helst, så om någon har ide på bra restaurang så låt oss höra!

• råddjuret

Lite tips på restauranger;
    RWCS - super trevligt och mysigt, har tyvärr inte så stort menyurval, men om man vill äta musslor är det stället att gå till!
    Grande Grill - jätte goda biffar, men även andra alternativ, mysigt, kiva ställe
    Santa Fe - mexikanskt och gott
    Pizzeria Dennis - jätte goda pizzor, pasta m.m.

Jag kan nog boka bord, bara jag vet vart vi vill gå, eller i alla fall hurdan sorts mat vi vill äta...

• Förlovad

phoebe:

Jag är Finlandssvensk...från Vasa. Därför undrade jag. Var nyfiken...

• phoebe

ÄR Grande Grill den som ligger breve Santa Fe?Santa Fe tycker jag personligen inte om..Var ligger RWCS, aldrig hört, men detdär med musslor låter mycket intressant!

• Blåvit 14/8-04

Förlovad: Du är möjligtvis inte från Korsnäs eller något liknande? I min hemkommun (Larsmo) är 96 % av invånarna svenskspråkiga, så jag har inte heller någon finska att skryta med... :)

• Förlovad

Blåvit:

När jag bodde i Vasa bodde jag i stan men mormor och morfar bor Roparnäs..hi hi om du vet var det är.
    Gamla Vasa och Gerby finns det också släkt..

• Hannah81

Stämmer det om jag tror att följande åtminstone preliminärt är med?
    Phoebe
    Nelma
    Blåvit
    Hannah81
    Råddjuret
    Förlovad

Santa Fe tycker jag är grejt, men har egentligen inte så stor skillnad. Kanske Råddjuret kan fixa ett ställe, vi är säkert alla nöjda med nästan vad som helst? Är RWCS förkortning på nåt ställe som man borde känna till? Jag har nämligen inte heller hört om det stället förr...

• Blåvit 14/8-04

Förlovad: Jag har bott (studerat) i Vasa i snart 3 år så jag vet nog var Roparnäs, Gamla Vasa och Gerby är! Bor i centrum nu, men tidigare bodde jag på Brändö. Är du uppväxt i Vasa? Var bor du nu?

• Katie

Oj vad det är kul med alla finlandssvenskar på BT!! Saknar faktiskt finlandssvenskan här bland alla svenssonnare i Sverige..

Visst är jag lite nyfiken på vem ni är som kommer från Österbotten! Är själv från Pedersöre. Ska faktiskt hem över julen en snabb sväng, ska försöka klämma in att hinna ut till Seinäjoki för att pröva lite brudklänningar

Svar på tråden Träff i Helsingfors?