• Gerda

Julkalender till honom =)

Hej!

Jag har en liten tradition där jag ger honom en julkalender som jag tillverkat själv. Varje dag får han något litet, en tjänst osv.

Till er som tycker om att pyssla och har tid så rekomenderar jag detta! Han känner sig speciell och alla tycker ju om att få öppna nåt litet i 24 dagar!

I år kommer det att vara som ett kuponghäfte med 1 rim/dag, medföljande en skattkarta (som jag gör i hotoshop) dit hn får leta sig fram till dagens "lucka".

• Svar på tråden Julkalender till honom =)
  • Ellte

Sorry..."rullar" och "lurar" menar jag såklart...

• Jema

Ellte
    Tack ska du ha!
    Men om du hade läst ordentligt innan du klagade, så hade du sett vad där står:
    Imorgon då Du ?kulor? (bowlingklot) RULLAR
    Andra kulor i mjuk bomull LURAR.
    Och Du, det är väl inte hela världen om det inte rimmar till 100%, det är ju ingen rimstuga vi sitter i.

PS! Har du något bra rim så kan du väl lägga ut det istället för att klaga på mina som jag lagt ner mycket tid på.

Jema

• Ellte

Men FÖRLÅT att man försöker hjälpa till...det är fasen till att vara stingslig...

• Ellte

Förlåt att jag brusade upp, Jema. Jag tyckte faktiskt att jag var snäll och hjälpte till och så fick jag bara skit :( :(:( Men det var dumt av mig att överreagera...

• mermaid

Förslag:

Imorgon när du kulorna rullar på banan,
    kan dessa omsluta din banan.

Eller det blev kanske för vulgärt? Och det rimmar ju faktiskt inte i uttal... Men det ser bra ut skrivet! :D

• Ellte

Några förslag från mig:

"Imorgon går du i lånta skor -
    men har åtminstone eget där "kloten" bor"

"Imorgon när du söker käglor få omkull
    vilar "kloten" tryggt i mysig bomull"

"På banan imorgon när kulor du rullar
    i dessa har du andra bullar" ;)

• Jema

Ellte
    Förlåt mig också om mitt svar lät lite "elakt".
    Jag blev bara lite ledsen över att du bara verkade "klaga" och inte komma med några förslag på rim till något som jag trodde att jag gjort bra.
    Du är förlåten över att du överreagerade

PS! Tack för föslagen!
    Jema

• IsIs

Vad kul tråd!!
    Jag vill också göra en kalender!
    Men jag får änna skynda mig, julen står ju på tröskeln. Synd att jag vägrat öppna denna tråden tidigare *suck*
    Nu blir det till att fundera liiite..

• Jema

Så då har man gjort det lilla rimhäftet klart och inhandlat några av de små julklapparna till kalendern.
    Nu är det bara till att vänta.

Jema

• Gerda

Oj, oj... nu har jag haft så mkt att göra att:

Jag e inte klar med julkalendern! Det blir till o panikfixa resterande! Bara han har att "öppna" imorgon.

• jajjan

Glöm nu inte att fylla kalendern ikväll!!

• Nymphéa

Jag är inte klar med alla rim i kalendern men alla saker finns och nu ska det bara till att allt går i lås...

Jag tänkte förresten starta en ny tråd nu.
    "Rimstuga". Får man ha sånt här? Det handlar ju inte direkt om bröllop...

• Ellte

Nymphea: Det går nog bra...Detta handlar inte heller direkt om bröllop ;)

• Gerda

Hur uppskattades 1:a "luckan" i årets kalender?

• Ananas

Det var kisse som fick första "luckan" och hon tyckte om sin torskpinne! ;)

• Ananas

Det var kisse som fick första "luckan" och hon tyckte om sin torskpinne! ;)

• Jema

gerda
    Han har precis öppnat sin första "lucka" genom att klura ut mitt lilla rim.
    Han blev jätte glad över det i alla fall.

Jema

• West

Är ju bara tvungen att tala om gårdagens "lucka"... Men måste också tillägga att han blev mäkta förvånad och imponerad av min kalender till honom, och lite "varför kom inte jag på en sådan bra och kul idé själv för"... *fnissar* Han borde nog läsa BT-forumet... ;)

Till gårdagens lucka (1 dec):
    Herr'n i fråga pratade dagen innan om att man egentligen borde rimma på alla julklappar i år för att det är så kul. Igår morse kom jag på en riktigt skojigt rim...

"Du är ju en kul en,
    idag är det 23 dagar kvar till jul-en"

Han fick en liten ask med mini-kulor till en liten minien, även kallad jul-en. Så dubbeltydigt och skoj man kan ha! :D

Och för att få anknytning till idag och förra årets favoritjulkalender "Nisserne på låven": Så tager vi en nellika ur appelsinen, så er det bare två o tyve dager kvar til julaften" :D - vilket givetvis inte hade något att göra med dagens lucka, utan bara lite allmän svammlighet från min sida... :D

Over'n'out! :)

Svar på tråden Julkalender till honom =)