• Gerda

Julkalender till honom =)

Hej!

Jag har en liten tradition där jag ger honom en julkalender som jag tillverkat själv. Varje dag får han något litet, en tjänst osv.

Till er som tycker om att pyssla och har tid så rekomenderar jag detta! Han känner sig speciell och alla tycker ju om att få öppna nåt litet i 24 dagar!

I år kommer det att vara som ett kuponghäfte med 1 rim/dag, medföljande en skattkarta (som jag gör i hotoshop) dit hn får leta sig fram till dagens "lucka".

• Svar på tråden Julkalender till honom =)
  • Jema

Vilken kul idé. Tyvärr vet jag inte om jag har ork eller tid just nu att fixa en sådan, det får nog bli en med choklad istället
    Fast på julaftonsmorgon brukar han få en liten julklapp i sin Ior-strumpa.

Jema

• Jema

gerda
    Blev faktiskt mer och mer nyfiken efter det att jag svarat.

Hur har du gjort dom andra åren? Några andra tips på hur du har gjort själva kalenderna alltså.
    Vad har du för saker i den? mm

Tack på förhand!
    Jema

• Gerda

Jema!

Det pyssligaste året (var då sjukskrien och hade massor med tid) var att göra som en chokladkalender... en baksida, framsida av kartongpapper, sen en ram mittemellan där saker o lappar fanns innuti. För att luckorna (som jag skar upp med pappkniv) kunde stängas och öppnas med snören. vinflaska gömde jag o han fick en lapp att söka efter.

Skattkarta är enklast - med anvisningar dit han får ska sig fram. Problem då är att vi inte bor tillsammans så kartan är lite "wild n' crazy" med gömställen både hos honom och hos mig. Sen finns risken att han snubblar över sakerna. Men han har hittills svurit på att han aldrig hittat nåt av misstag.

ska tänka lite till... återkommer =)

• Gerda

Eftersom min budget till julklappen är ca. 500-800 så kan inte julkalender-presenterna vara alltför dyra - eller så måste kostnaderna till aktiviteter kunna spridas ut. Här är lite förslag som jag kommer att använda i år:

Vinflaska ? ställ fram flaskan med en lapp om vilken kväll som önskas ost o vinkväll.

Dataspelkväll - helt flickvän fritt!

Hans favvo godisar på lördagarna

En lottkuvert med tia- och femmalotter.

Sunday Tea - han jobbar på söndagar och vill ofta mysa o fika på kvällarna.

Hemma-SPA - han får ansiktsmask, bubbelbad, massage etc.

• Jema

gerda
    Jag har påbörjat min nu
    Jag har gjort så att jag först och främst skriver upp saker, både riktiga och som jag kan göra och hittar på små rim till dom. Därefter ska jag göra ett häfte av något slag där rimmen står och eventuellt också var saken finns.
    Typ som du ska göra.

Jätte rolig idé!
    Jema

• Gerda

Roligt att du blev inspirerad Jema!

Du hade ju inte tid el ork!!!

• Jema

Hehehe!
    Men detta lät så lockande att jag får ta mig ork framför allt.
    Och jag trodde att det skulle ta mer tid innan jag funderade ut det

PS! Har du några tips på saker man kan göra för honom?
    Jag har bara kommit på diska *s*

Jema

• Gerda

Hi, hi... diska var också det första jag kom på...andra husliga tjänster som är sååå tråkiga kan man ge... damsuga, bädda, tvätta...

* Hemma SPA (massag etc)
    * En middag med hans favvorätt.
    * Spela in era kärlekslåtar på CD
    * Skriva ett kärleksbrev
    * Collage med fina kort på er, eller i en blädder ram som han kan ta med sig.
    * Kort på dig i fin ram, han kan ta med till jobbet.

Åh, nu krystar jag fram saker...

• Jema

Vilka bra idéer!
    Nu är det bara svårt att komma på bra rim.
    Har du något på diska?

Jema

• Gerda

Den jag skrev till diska:
    Du slipper de gula - jag blir den fula

(vi skrattar alltid åt den som har diskhandskarna)

Hemma-SPA: lermask, bubbelbad, levande ljus
    När du stapplar på trötta ben ? gör jag hela dig riktigt len!

Middagen:
    Mums du verkligen gillar, vi din hunger stillar!

Sunday Tea:
    Efter dagens slit och svett, ska du bli ompysslad med engelsk etikett!

Svar på tråden Julkalender till honom =)