• Gerda

Julkalender till honom =)

Hej!

Jag har en liten tradition där jag ger honom en julkalender som jag tillverkat själv. Varje dag får han något litet, en tjänst osv.

Till er som tycker om att pyssla och har tid så rekomenderar jag detta! Han känner sig speciell och alla tycker ju om att få öppna nåt litet i 24 dagar!

I år kommer det att vara som ett kuponghäfte med 1 rim/dag, medföljande en skattkarta (som jag gör i hotoshop) dit hn får leta sig fram till dagens "lucka".

• Svar på tråden Julkalender till honom =)
  • Stjärna

Här är en till med samma idé som Gerda. Tänkte ge er lite presenttips, för det är det som varit svårast för mig.

Min karl ska bl.a. få:

hemgjorda presentkort på: disk, massage, fika på stan och frukost på sängen.

billiga paket för vardagar: trisslott, mini champagneflaska, lyxiga chokladpraliner, pepparkaka med namn, lösviktsthe/kaffe, tablettask, trisslott, ansiktsmask, massageolja m herrdoft, kinderägg, tablettask, pepparkaka m namn, örngott med hans namn tryckt på.

dyrare för helger: kalsonger, slips, slipsnål, cd-skiva, frukostbricka, biobiljett.

Lycka till alla pyssliga!

• Skumpan

Jätte bra idé! Ska nog ta mig en funderare på den! TACK! Och fortsätt lägga in förslag ni som vill. Det vore toppen!

• Jema

Här är några som jag kommit på än så länge:
    Kalsonger
    Diska
    Adventsljus
    10:a lott
    Bingolott
    Godis
    Badgrejer

Det svåraste är då jag ska finna rim till alla sakerna. Vissa är lätta så som ljuset, lotterna mm.

Jema

• Jema

Hej igen!
    Jag sitter nu ner och fortsätter i smyg att komma på saker till kalenderna och komma på rim. Det är så SVÅRT!

Någon som har något bra rim då till DISKA? Det ska vara så ha kan välja då han inte vill göra det så att säga. Typ ett presentkort/frikort.

Jema

• Ellte

:? Jag förstår inte riktigt det där med presentkort på att diska...?? Är det hans uppgift i era hem eller hur menar ni?

• Jema

Nä, varför skulle det enbart vara hans uppgift?!
    Men vissa dagar kan man ju lämna fram ett "walkover" kort om man absolut inte känner för att diska trots att det är bådas uppgift, men han känner sig manad till det just då.

Så Ellte, om du har några idéer så kan du väl skriva det här?!

Jema

• mli_b

Vi har i två år haft en adventskalender där vi knyter fast små presenter till varandra. Det har varit hittills mest varit av typen en inslagen chokladbit, men första presenten förra året var (skattkarta till) två biobiljetter och en stor påse med hans favvogodis. Jag hade nästan lite svårt att övertala honom om att vi skulle öpna paketen på morgonen, men eftersom biljetterna var på en föreställning samma eftermiddag var vi tvugna att göra det.

• Jema

mli_b
    Ja, man får ju hoppas att dom inte "krånglar" med att öppna dom
    Biobiljetter är också något jag tänker på.

Jema

• råddjuret

Jag har sytt en kalender åt min sambo, med muminmotiv (eftersom vi båda är muminfrälsta...) som också har ringar som man knyter paket i. Jag sydde den för ca 5 år sedan, och tycker att det blir svårare för varje år att hitta på nåt nytt.

Har inte ännu kommit på nån idé/tema för i år. Men i fjol köpte jag silverfärgade julgransbollar (billigt från Ikea) som jag sedan skrev på och dekorerarde med vit tusch. Det stod allt från gulliga rim till texter till traditionella julsånger (när jag inte kom på nåt annat...). det blev riktigt skojiga/snygga julgransprydnader som säkert får hänga i julgranen i år igen.

Nu gäller det bara att komma på nåt för i år alltså.

Kram

• mli_b

Ja, han tyckte att det skulle vara mysigare att öppna dem på kvällen än vid frukosten. Jag håller visserligen med, men det hade inte vrit så lyckat i detta fallet.

Svar på tråden Julkalender till honom =)