• Gerda

Julkalender till honom =)

Hej!

Jag har en liten tradition där jag ger honom en julkalender som jag tillverkat själv. Varje dag får han något litet, en tjänst osv.

Till er som tycker om att pyssla och har tid så rekomenderar jag detta! Han känner sig speciell och alla tycker ju om att få öppna nåt litet i 24 dagar!

I år kommer det att vara som ett kuponghäfte med 1 rim/dag, medföljande en skattkarta (som jag gör i hotoshop) dit hn får leta sig fram till dagens "lucka".

• Svar på tråden Julkalender till honom =)
  • Jättegladis

Jema!!!

Ang. rim till att slippa o diska

Sätt dig i soffan och luta dig lugnt tillbaka
    glöm slitet med disken den fixar din blivande maka

Jättegladis

• West

Det är en kul idé!! Jag har också gått i dessa tankebanor med julkalender. Idén har funnits innan, men så på en rea i höstas tänkte jag att "nu minsann"! :) Så då inhandlade jag ljus, badkulor, badryggborste (eller vad det nu heter) med mera för billiga penningar! :D Skall nu bara försöka ordna ihop det hela också...

Fast ni har gett mig fler idéer här med tablettaskar ect. :)

Tänkte försöka mig på ett besök i någon 10:- affär också. Där finns ofta mycket skoj att använda. Och tanken är ju inte att det skall kosta ett multum utan bara vara liten kul grej!

Keep up the good work! :) :) :)

• Majsan80

Gillar idén med 10-kronors affären, där kan man nog hitta en hel del

Jag har tidigare gjort något liknande till ett ex när han skulle resa bort i 8 veckor. Då använde jag mig av dikter, foton, bilder ur tidninger etc.

Hittade även nåt liknande till Alla hjärtans dag. Det var ett kuponghäfte med checkar typ "En mysig picknick (jag gör i ordning maten)" "biobesök med mig. Du väljer filmen, jag köper popcorna"
    Han har inte envänt några än men han har den frammr på skrivbordet

• Gerda

Roligt att tipsen bara växer! Fortsätt så!

Jag har 7 dagar kvar att fylla!

/Gerda

• Nymphéa

Jösses va roliga ni är!

Jag ska definitivt göra en kalender till min fästman!

Man kan ju göra en lite "dirty" kalender med speciella tjänster... En luciastripp i vita underkläder och glitter den 13:e t.ex.

Hihi!

• Gerda

Nymphéa! Go for it! =)

Jag har även inspirerat min bästa kompis... som har fått för sig att alla klapparna ska va "dirty"... fast sen kom hon på att hon inte orkar vara dirty 24 gånger... så det blev några sepciella dar iställer- lucia o adventsdagarna.

• Nymphéa

Gerda
    Ja, tänk om man var tvungen att vara p*rrig 24 dagar i rad! Då skulle han verkligen få ta hand om allt hushållsarbete!!

• Gerda

Nymphéa,

just pratat m min kompis - hon letade efter en tjejp*film på internet (att bränna till hans kalender då) och nu har hennes dator invaderats av n*kna kvinnor i pop-ups... snacka om att hon har panik.

• Nymphéa

*asg* Stackars!
    Vad gör man inte för dessa underbara sambos!

• Jema

Hejsan!
    Hur går det för er andra?
    Själv är jag i stort sett klar med kalendern, ska bara skriva ut rimmen samt införskaffa vissa "prylar".

Jema

Svar på tråden Julkalender till honom =)