• brudskål

hur många ggr om veckan???

Hej!

Tänkte bara hör mig för genom en liten enkät här. Jag vill nämligen veta om vi är "normala".

1. Hur många ggr om veckan har ni sex?

2. Tungpussas ni varje dag?

3. Brukar han ta tag och smeka dig lite då och då även om det ska inte leda till sex?

4. Hur länga har ni varit ihop?

• Svar på tråden hur många ggr om veckan???
  • Parkett

mrs taylor

anledningen till att jag och gubben inte har sex under mensen är att jag känner mig offantligt ofräch. Sen så tycker gubben att det är lite äckligt. Och jag klandrar honom inte. Tänk att sticka in den i en burk lingonsylt!

Parkett

• mrs taylor

Men varför är den kroppsvätskan äckligare än de ni vanligtvis utsöndrar under sex? Eller sperma som kladdar för den delen...

Jag har aldrig haft någon pojkvän som inte har velat haft sex under mensen och själv tycker jag absolut inte att det är äckligt. Kasnke lite kladdigt om man blöder mycket men det är ju så mysigt med sex i duschen!

• Electric Lady

Med risk för att bli lite personlig måste jag säga att jag håller med mrs. taylor!

Har aldrig föresvävat mig att hoppa över pga mens. Skulle tycka det var hemskt om han tyckte att det var äckligt. Vi tycker inte att något med varandra är äckligt. Hur kan man tycka att den man älskar är äcklig?

• Jennie med ie

Fast att man tycker det är äckligt med sex under mensen är ju inte detsamma som att man tycker att man själv resp sin partner (det är ju inte alltid det är männen som inte vill ha sex under mensen utan ofta även kvinnan) är äcklig.

Jag menar, om jag får dra en jämförelse så tycker jag inte min man är äcklig, men däremot så kan jag tycka att vissa "avfall" från honom är det. Hur naturligt det än är egentligen.

Vi har väldigt sällan sex under min mens, händer det så är det i så fall precis mot slutet. Detta beror inte på min man utan på mig. Jag känner mig inte fräsch under mensen och känner jag mig inte fräsch har jag ingen lust till sex. Och jag blöder ofta mycket samt har rejäla mensvärkar vilket knappast sätter fart på sexlusten heller.

• Electric Lady

Kan inte tänka mig ett förhållande varken till en man eller till min egen kropp där såna känslor är inblandade. Det skulle vara hemskt.

• Jennie med ie

Tja, vad har man för val? Mår man dåligt under mensen så är det inte så mycket att göra åt. Jo, gå på olika sorters mediciner möjligen men det har också sina sidor....
    Personligen lider jag inte av att avstå från sex 5-6 dagar i rad.

• kevinanna

-Vi tycker inte att något med varandra är äckligt-

Så avföring och spyor och sådant är inte äckligt och den som tycker det har nåt fel i sin inställning eller i sitt förhållande och är inte normala osv?

• kevinanna

Vi har sex 2-3 gånger i veckan ungefär men inte under mensveckan då vi sällan har sex alls. Möjligen någon gång i duschen. Jag har ingen sexlust då och då har vi inte heller sex, svårare än så är det inte.

Vi tungpussas inte varje dag utan det blir mest i samband med sex.

Klappar och kel ja, men inte direkt smek.

Vi har varit ihop i 7 år

• Neneh

Anledningen till att jag personligen foredrar att avsta fran samlag (daremot finns det ju andra saker man kan gora med varandra) under mensen ar att skulle vi ha sex i sangen skulle lakanen bli blodiga, sex i duschen ar inget alternativ i den lagenhet vi bor i nu eftersom duschen ar alldeles for liten for tva personer.
    Min m2b tycker inte att mensen som sadan ar acklig, han tycker absolut inte att _jag_ ar acklig, daremot tycker vi bada att det ar ganska oaptitligt med blod.

Ber om ursakt for att det blev lite pang-pa i borjan av inlagget, men jag vill verkligen gora klart att det finns manga anledningar till varfor manga valjer att inte ha sex under mensen, och det inte nodvandigtvis handlar om att tycka att "nagot med varandra ar ackligt".

• Nessie

1: 0-2, max 3
    2: ja
    3: ja
    4: 2,5 år

blir SÅÅÅ avis på er som ibland har sex flera ggr per dag, det har aldrig vi. Får vara glad om vi kan ha det 2 dagar efter varandra... Någon vars kille haft det problemet, som hittat en lösning???

Svar på tråden hur många ggr om veckan???