• brudskål

hur många ggr om veckan???

Hej!

Tänkte bara hör mig för genom en liten enkät här. Jag vill nämligen veta om vi är "normala".

1. Hur många ggr om veckan har ni sex?

2. Tungpussas ni varje dag?

3. Brukar han ta tag och smeka dig lite då och då även om det ska inte leda till sex?

4. Hur länga har ni varit ihop?

• Svar på tråden hur många ggr om veckan???
  • U-Brud

OT

Hea
    Orsaker till att man kanske inte har likan mycket sex när man fått barn:
    *Kolikbarn
    *Känslor (kan vara enorma efter en förlossning tex)
    *Barn som ständigt vill ha uppsikt över sin mamma/pappa
    *Barnens kamrater (...som jämt tycks vilja vara hemma hos just Er)
    *Tonåringar (har själv en som inte kräver så mycket sömn just nu, och något mer pinsamt än att höra sina föräldrar ha sex finns inte Tro mig )
    *Orken (man jobbar, hämtar på dagis, lagar mat, städar, tvättar osv. man orkar helt enkelt inte ha sex)
    *Lättväckta barn
    *Lusten (kan försvinna när man hör ens barn gå upp på toaletten tex.)
    *osv. osv. osv..... jag skulle kunna forsätta hur länge som helst (detta är nämligen ett ganska "hett" samtalsämne på fikarasterna på jobbet), men det var ju inte det tråden handlade om

Men nu kanske du har fått lite insikt i hur "vanliga" par kan ha det .

• Electric Lady

Men U-brud, det är väl inte uppskattat av någon att tvingas höra när andra har sex? Jag hoppas VERKLIGEN att alla visar hänsyn med det mot barn, grannar eller andra!

• Lill Anna  8/7-04

hea!

Du kanske hinner längta efter din karl. Jag umgås för det mesta med min dygnet runt och man kan få för mycket det goda.. (märks när man varit ifrån varann ett tag då är man som kaniner ;) )

För mig är samlag sååå trååååkigt, vi har funnit andra sätt att få utlopp för våra sexuella och känslomässiga behov.

• PippiL

Är bara lite nyfiken - ni som säger att ni ibland har sex upp till 15 ggr i veckan. Hur sjutton har ni tid och ork? Jobbar ni inte?

Menar inte att vara påflugen men jag fattar inte hur ni får lust så ofta Vi gjorde det inte ens så mycket när vi var nyförälskade...

• April 2004

PippiL -

jag kan bara svara för oss, jag skrev att vi ibland har sex 12-15 gånger i veckan.

Jo, vi jobbar. Mycket. Kanske därför finner vi oftare tid till att ha sex, för att vara riktigt riktigt nära varandra när vi är tillsammans. Men visst har vi sexfria kvällar då vi bara gosar och ser på tv.
    Vi har sex på mornarna och på kvällarna oftast.
    På helgerna har vi ibland sex på morgon, förmiddag, efter lunch, vid middag, på kvällen, på natten. Då blir det lätt kanske 5-7 gånger på en dag.

De veckor vi har mindre sex följs ofta av dagar med lite sex. Mer sex gör att vi blir mer sugna och vill ha ännu mer sex. Därför stegar det ibland till väldigt mycket. Så håller det på så tills vi inte har tid, är för trötta, eller jag får mens eller något sådant.

Ibland tar det bara 5-10 minuter. Så det behöver inte gå åt så mycket tid att ha sex. Ibland hoppar vi över förspelet helt.

Vi har väldigt sällan sex bara en gång om dagen. Ingen gång eller minst två gånger.

• drömmande sambo

1: kanske 2-3 gånger i snitt. Han är så trött om kvällarna..........:)
    2: Nej, min sambo är inte så förtjust i det, men det händer ibland när vi har sex.
    3: Om du menar smeker intima ställen är svaret Nej, men menar du klapp på kinden, smekning över ryggen eller smeka låret framför TV:n så JA`!
    4: 2 år och 1 månad.

• Kicker

1. Hur många ggr om veckan har ni sex? 2-3 ggr i snitt.

2. Tungpussas ni varje dag? Nej, inte alls ofta. Kanske en eller två ggr i veckan.

3. Brukar han ta tag och smeka dig lite då och då även om det ska inte leda till sex? Ja, hela tiden!

4. Hur länga har ni varit ihop? C. 4 år.

• Nyfiken gul , nu fru

Hmmmm... mitt inlägg fastnade i filtret och har legat där i två dagar nu... :(

Så jag svarar kollektivt så här:

1: Tumlar runt i sänghalmen gör vi så gott som varje dag även om det inte alla gånger slutar med fullbordad akt.

2. YES! När vi pussas hejdå på morgonen.

3. YES!

4. dryga 2 år

• hea

Jo vi jobbar faktiskt bägge två-ibland emot varndra så vi ses lite några dagar och ibland är vi lediga mycket ihop. Men det är inte det som spelar någon roll för hur mycket sex vi har eller hur ofta vi har lust. Dessutom är det ju olika hur länge man håller på -ibland 10 minuter,ibland timmar. Det man tycker om tycker jag att man tar sig tid till även om man städar,lagar mat, hjälper barn med läxor osv.Att barnen vill vara med sina föräldrar hela tiden tycker jag är lite oroväckande-det är väl meningen att de så småningom ska bli självgående! Dessutom har väl förhoppningsvis barnen kompisar de leker med! Sen har vi inte rum i samma ände som barnen-dessutom om en tonåring har vänner hemma och stereon i botten och inte hör telefon hör de knappast om jag har sex!!!!!!!Man behöver ju inte vråla som en galning!

• kär och galen

1. 1-2 gånger, periodvis mer, och även mindre under andra perioder.

2. Nej.

3. Ja mycket. Älskar när han fingrar mig mjukt i håret och det vet han mycket väl...

4. 16 år

Ang hur ofta man har sex så är det inte på något sätt en måttstock på hur lyckligt förhållandet är. Syftar lite på det gamla talesättet om kvantité och kvalité. På helgen när man är ledig mer vill jag mycket hellre ha timmarlånga kärleksstunder där man kramas och älskar om vartannat än massor av små snabbisar.

Svar på tråden hur många ggr om veckan???