• Äldre 3 Jun 16:51
    30982 visningar
    52 svar
    52
    30982

    Skåne-Brudar 2017 Titta hit!

    Hejsan allihopa! Jag har sett att det redan finns en tråd över brudar/bröllop 2017, men tänkte det kunde vara kul o skapa en tråd för endast oss som ska gifta oss i Skåne? Håller ni med? Isf, berätta om era planer! Glad


     


     

  • Svar på tråden Skåne-Brudar 2017 Titta hit!
  • Äldre 22 Jun 14:57
    #31

    Jag har inte sett någonstans när i Juni dem ska ha rean så får gå in på deras sida och kolla om det står något där :)

  • Äldre 7 Aug 14:35
    #32

    Stod aldrig när dem hade rean. Köpte min brudklänning igår av en som sålde den på blocket så kan nu checka av klänning från listan med 9 månader och 13 dagar kvar :D

  • Äldre 17 Sep 15:56
    #33

    Hur går planering för alla? Det har varit tyst här ett tag nu.

  • Äldre 25 Sep 20:38
    #34

    Hej alla fina :)

    Jag och min blivande gifter oss i Juli 2017, lokal bokad i Tågarp och vi ska kolla på en kyrka utanför Landskrona. Min klänning är bestämd, kommer sitta med mina tärnor i början på 2017 och se vilka dem väljer. Tårta är vi sugna på att beställa från cakes of mine hon är grym!! Vi letar fortfarande efter en cateringfirma, dj, fotograf, transport, servitörer, make up artist och någon till att fixa håret, så än är där mkt kvar men vi tar det lite då o då :)

    Vår budget har vi lagt på 100.000kr ( hoppas verkligen att de hålls inom den budgeten ???? )

  • Okänd
    Äldre 29 Sep 11:41
    #35
    Meddelande borttaget
  • Äldre 1 Oct 08:19
    #36

    Jag kan tipsa om en fotograf som fotar i hela Sverige kika på www. fotografmalinnorlen.viewbook. com eller insta @fotograf_malin_norlen lycka till med planeringen

  • Äldre 2 Oct 14:40
    #37

    Kul att lasa om alla andra skane-brudar! 


    Jag ska gifta mig i Skane i juli nasta ar. Vi har bokat lokal (vi har samma vigsel och festlokal), vigselforrattare, fotograf, catering och min brollopsklanning. Nasta steg ar att boka en florist samt bestalla mina tarnors klanningar :) Eftersom att vi bor utomlands och ca 45 av vara gaster flyger till Sverige sa har vi redan skickat ut Save-The-Dates och fixat en brollopshemsida. 

  • Äldre 3 Oct 13:46
    #38

    hej alla nya och gamla! förlåt för att jag varit borta ett tag, känns som att sommaren och den tidiga hösten flugit iväg och känner mig lite stressad med all bröllopsplanering, men är rätt säker på att allt kommer gå bra ändå. 

    Kul med en till som bor utomlands men ska gifta sig i Sverige "brudpairland" Skrattande berätta gärna mer om ert bröllop! 


    Jag har hittat och köpt min klänning! I Januari ska jag tillbaka till butiken och få den insydd där det behövs, men annars är den klar. Nu behövs bara skor etc ;) 


    Annars har vi även fixat: Lokal, boende, catering, DJ, Band, fotograf, tårta. Vi har också skickat ut våra save-the-dates för ca en månad sen. Och i förra veckan var min fästman och blev uppmätt till sin special-gjorda kostym (han har själv fått välja tyg, färg, tråd, etc etc, han var så glad!). Känns som det mesta rullar på men jag måste fortfarande boka hår och smink (vilket är svårt o göra när man inte befinner sig i landet) och möjligtvis en florist (iaf för min brudbukett o så). 

    Hur går det för alla andra med planering och förberedning? 

  • Äldre 17 Oct 13:56
    #39

    Min kompis har börjat skriva för TheLocal som skriver nyheter på engelska och de funderar faktiskt på att göra ett reportage om just denna tråd och bröllopstorget i helhet. Vad skulle ni säga är sidans slogan? Vad gör att man vill kika in här varje dag?

    Mvh Tyrone

  • Äldre 24 Oct 21:35
    #40

    Åh va kul att TheLocal vill skriva om denna tråden! Känner till "tidningen" och de brukar ha bra och roliga reportage.

    Tror att vad jag skulle säga gör att jag tittar in "varje" dag (kanske inte nu så ofta men ju närmare datumen vi kommer desto mer kanske jag kommer kollar in) då det är kul att se hur andra blivande brudars planering går. Det är skönt att se att man inte är ensam i allt förberedande som kan vara både kul och stressigt. Man kan få tips från varandra om olika företag och dylikt som ligger i närheten för oss alla (skåne). Sen är det kul o kunna berätta om sina planer för andra som är lika inne i bröllopstankarna som en själv, kan ju säga att familj och vänner är intresserade men nog inte till samma detaljerade nivå som en annan brud ;) 

    Sidans slogan är desto svårare att fastslå tror jag, just nu har väl de mesta av oss bara berättat hur det går med planering etc, kanske har några tips gett ut på olika saker men inte så mycket än. Är väl mest en tråd där vi alla kan skriva av oss och bli exalterade över våra stundande bröllop :) 

Svar på tråden Skåne-Brudar 2017 Titta hit!