• Tina379

Good old gold diamant

Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?

• Svar på tråden Good old gold diamant
  • zero

Typ off white är väl lite mer korrekt. Men tja,samtidigt så sitter ju liksom inte stenen i en halo så jättemycket kontrast blir det ju inte

• Tossen

Kommer inte in på din länk :/ tror det saknas någon siffra i slutet? Créme behöver ju egentligen inte vara negativt. Jag gillar créme haha.

• Tossen

Såg du den jag länkade? Den ser väl eyeclean ut? Har bra cut och så? Är det något negativt utom att den ligger längre ner i färgskalan? Känns som en bra diamant om jag vill ha lite större. Men jag kan ju ha fel?

• zero

lite annat:

http://www.whiteflash.com/loose-diamonds/round-cut-loose-diamond-3043072.htm#
    honk honk!

• zero
    Tossen skrev 2014-03-02 21:52:21 följande:
    Såg du den jag länkade? Den ser väl eyeclean ut? Har bra cut och så? Är det något negativt utom att den ligger längre ner i färgskalan? Känns som en bra diamant om jag vill ha lite större. Men jag kan ju ha fel?
    Jag gillar acan bättre som jag postade ovanför förutsatt att den har gul kroppsfärg,vilket jag verkligen tror att den har, och att den är 5 inches eye clean,vilket jag också tror att den är. Men det är ju om jag personligen skulle välja mellan de två.
  • Tossen

Den var fin! Tycker du det är något dåligt med den från JA? Beställer nog helst därifrån. Har ju ställt in mig på deras settings och så.

• zero

Nej det är inget fel på den öht. Hehe skickade precis dig ett pm också.
    Jag kan inte se något som skulle vara ett varningstecken men tipset som står i mitt pm är rätt bra att göra dock (iaf registrera sig där och betala med banktransfer till ja) 

• zero

Vilken ring från ja har du valt? *nyfiken*

Svar på tråden Good old gold diamant