• Tina379

Good old gold diamant

Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?

• Svar på tråden Good old gold diamant
  • zero

Okej plockade du ut 3 stenar? om inte så gör det och be om 3 aset. I vvs solasferan från gog är extremt nice iaf det är så bra det kan bli, men jag förstår samtidigt om du vill minimera din budget. Posta asetbilderna här sen om du vill ha hjälp (vilket jag antar att du vill :) )

• Tossen

Två har jag hittills. Den jag gillade, den du skickade. Ska se om dom kan välja ut en också. Men har inte fått svar idag :( konstigt, dom brukar svara på någon timme bara.

• zero

dem har kanske mycket att göra. Men vi får väl se vad de kan ordna fram:)

• Tossen

Hon som jag brukar prata med var ledig. Fick svar från en annan tjej nu. Hon valde ut tre som hon gillade. Har du lust att kika? Om du vill hjälpa till får du gärna jämföra med "min och din" sten också. Jag gillar den sista för att den är störst haha. Men den är väl platt? www.jamesallen.com/loose-diamonds/princess-cut/&CaratTo=0.89&Color=E,F,G&Cut=TrueHearts,Ideal,Excellent&PriceFrom=400&PriceTo=1900&Sort=Carat%20asc,%20DefaultOrder&TabSelected=3&DiamondID=274844,277535,283475

• zero

Prova den sista också då. Jag har lite blandade åsikter om det, men ta våra + den.
    Förresten har du din sten "on hold" ? för att det står not avaible"

• Tossen

Ja den ska vara on hold! Åh så kluven, tycker den i mitten också såg underbar ut. Så svåååårt!

• zero

Du ska ta det som känns bäst.men jag tror den till höger presterar bättre. Men det får man ju se i såfall

• Tossen

Åh, nu kunde jag ju inte se den du menade. Men det blev din, min och sen den i mitten på jämförelsen. Den som hade excellent på cut och symmetry. Dom undrar om jag vill veta något speciellt. Om jag vill fråga gemologen (visst heter det så?) något speciellt om stenarna.

• zero

Det är om du kommer på något du själv har funderingar på. Annars får vi se vad aset visar. Det dåliga med james allen är dock att du bara får 3 asetbilder och om ingen av dem är en vinnare så har man bränt sig själv ute och får leta någon annanstans i princip.

Svar på tråden Good old gold diamant