• Tina379

Good old gold diamant

Någon med erfarenhet som köpt från dem? Eller om man ska tänka på något utöver de vanliga?

• Svar på tråden Good old gold diamant
  • zero

James allen är rätt så ofungerande på min lilla skräpdator så det går jättelångsamt och jag får bara stillbilder.
    Kollade snabbt dock och det hade inte varit mitt val. Kolla AGS stenar med 0 cut = 0 light perfomance plocka ut asetbilder om du vill. Är du begränsad till just JA?

• Tossen

Nej jag fastade egentligen för JA då dom varit hjälpsamma och snabba att svara :) Vad skulle du säga är dåligt med diamanten?

• zero

Ett ord : platt :) Bordet är större än djupet.
    Alltså jag personligen skulle föredra lite mer djup och mindre bord.
    Vad har du för maxbudget för stenen? 

• zero

Kanske ska tillägga också att det liksom inte är någon stenhård regel eller så men i de fall där bordet är större än djupet och stenen fortfarande ser tilltalande ut så begär alltid ut en asetbild för den. Det är liksom det enda sättet oavsett vilken typ av "fancy cut" man köper. Stenen du länkade till verkar dock vara såld.

• Tossen

Okej, då ska jag kolla efter det :) ska jag fråga efter "aset picture"? Hmm, ca 2000 dollar har vi sagt. Sedan tillkommer ju setting också.

• zero

skit i länk nr 2 ovanför, jag stör mig för mycket på bordet ;) Dessutom tror jag inte nr 1 är ögonren heller.
    men ett annat alternativ till nr 1 fast renare och förmodligen lite dyrare (runt 2-2300usd):
    www.goodoldgold.com/diamond/10006/

JA fungerar inte alls bra för mig, såg några i en annan tråd dock och tyckte denna var ett alternativ men du behöver hitta 3 som du gillar och sen begära ut aset på de 3 om du köper från JA:
    www.jamesallen.com/loose-diamonds/princess-cut/0.50-carat-e-color-vs1-clarity-sku-265726

Sedan hittade jag några andra på whiteflash också men de är runt samma prisklass (2000) och ct som solasferorna ovanför.

• zero

Det är inte så värst bra ljusåtergivning. och den där lilla inneslutningen i bordet kan med lite otur synas med blotta ögat

• Tina379

Okej tack då gör jag inte det.. Vilken tycker du jag ska välja?!( Inte över 900$)

Svar på tråden Good old gold diamant