• Svar på tråden Visa din KORTA brudklänning
  • Mathildatiger

Ingen som ska ha en kort klänning?

• daniiel

Jag hade en kortare klänning under middagen/festen. En ganska enkel, satin med svart band i midjan och lite tyll i kjolen. Tyvärr hittade jag ingen bättre bild. Jag hade en svart spetsbolero till (se nedre bilden). Här på övre bilden är den precis uppackad. Det är en sk. kinaklänning och jag betalade ca.. 800kr för den inkl frakt om jag inte missminner mig helt. Väldigt nöjd med den var jag :)

• FruW

Jag tycker det är snyggt med en kort klänning, och hade själv en väldigt kort klänning när jag gifte mig. Tror dock inte att det är riktigt samma stil som du är ute efter, men kan visa några bilder ändå :) Jag trivdes bra i en modell som inte var så "brudig", den var rätt enkel nedtill men kompenserades av fina detaljer upptill. Nackdelen med kort klänning är att man måste tänka på vad man har för strumpbyxor, skor m.m. men det är ju samtidigt kul att försöka matcha allt.

Tycker att den klänning du tänkt dig är jättesöt, hur har du tänkt matcha den? :)

• Mathildatiger
    FruW skrev 2013-10-15 10:49:59 följande:
    Jag tycker det är snyggt med en kort klänning, och hade själv en väldigt kort klänning när jag gifte mig. Tror dock inte att det är riktigt samma stil som du är ute efter, men kan visa några bilder ändå :) Jag trivdes bra i en modell som inte var så "brudig", den var rätt enkel nedtill men kompenserades av fina detaljer upptill. Nackdelen med kort klänning är att man måste tänka på vad man har för strumpbyxor, skor m.m. men det är ju samtidigt kul att försöka matcha allt.

Tycker att den klänning du tänkt dig är jättesöt, hur har du tänkt matcha den? :) 

Jag hade tänkt ha en 30-talsfrisyr, har kort hår nu (typ page) och tänkte mig något i stil med Edith i Downton Abbey. Under vigseln blir det nog en bird cage (vad heter det på svenska?).
    Till det skor i den här stilen: http://www.skotornet.se/tamaris-pumps-m-t-slejf-vit.html, helst svarta eller röda i satin.
  • daniiel
    Mathildatiger skrev 2013-10-15 13:51:12 följande:
    Jag hade tänkt ha en 30-talsfrisyr, har kort hår nu (typ page) och tänkte mig något i stil med Edith i Downton Abbey. Under vigseln blir det nog en bird cage (vad heter det på svenska?).
    Till det skor i den här stilen: www.skotornet.se/tamaris-pumps-m-t-slejf-vit...., helst svarta eller röda i satin.
    Det kommer bli jättefint ihop med klänningen du tänkt dig :) Och på svenska kallar man det flor :)
  • weddinghelena
    FruW skrev 2013-10-15 10:49:59 följande:

Otroligt fin klänning du hade, satt som smäcken på dig.
  • FruW
    Mathildatiger skrev 2013-10-15 13:51:12 följande:
    Till det skor i den här stilen: www.skotornet.se/tamaris-pumps-m-t-slejf-vit...., helst svarta eller röda i satin.

Det blir jättefint tror jag! Roligt med folk som har lite annorlunda klänningar och har en speciell stil de gillar :)

weddinghelena skrev 2013-10-15 14:57:04 följande:
    Otroligt fin klänning du hade, satt som smäcken på dig.
    Tack så mycket! :) Letade som en tok efter en klänning som kändes som "mig", och med rätt tillbehör och med rätt man vid sin sida kan man få även en icke-brudklänning att glänsa :)
  • Junibrud2014

Här är min klänning som jag ska bära nästa år, vintage och sitter som ett smäck! :D

• Mathildatiger
    Junibrud2014 skrev 2013-10-16 09:36:41 följande:

Här är min klänning som jag ska bära nästa år, vintage och sitter som ett smäck! :D

Vilken otroligt fin klänning!
    Jag har velat inför spets utan att egentligen kunnabestämma mig, men det lutar åt att det inte blir det för det är så svårt att sy i.  
  • Mimmi78

Här kommer en bild på min klänning som jag bytte om till efter tårtan. Den är från Zetterberg och man känner sig som en riktig prinsessa i deras klänningar! 
Svar på tråden Visa din KORTA brudklänning