• Svar på tråden Visa din KORTA brudklänning
  • marolo
    marolo skrev 2013-10-27 16:22:11 följande:
    jag hittade min på zalando och kan verkligen rekomendera om man letar korta brudklänningar, har ingen bild på den än för den har inte kommit, men har bilden från hemsidan så lägger upp den. vi planerade först ett vanligt bröllop och har gjort en hel del inköp till det, men har nu bestämt oss för att ha en borgelig vigsel på alla hjärtans dag själva, fotograferas, äta varsin bakelse och sedan åka iväg på bröllopsresa direkt efter.

Så den här korta är min nya klännning till det bröllopet istället, skorna har jag oxå beställt och min sambo ska ha en grå kostym med marinblå slips, så färgerna är beige/vit ljusblå och marinblå. ringen är min vigselring och det andra är ett hängsmycke som jag hoppas få i morgongova eftersom det matchar ringen, om jag inte tycker om bandet som är i klännningen funderar jag på att lägga till ett marinblått band för att 

*sista meningen försvann, ett marinbått band för att matcha splipsen Glad
  • Mollee

Jag köpte en jättefin kort brudklänning för nästan två år sedan! Den har hängt i garderoben i väntan på lite ändringar som jag äntligen tog tag i i somras.

Jättesöt på alla sätt och vis, men den modellen känns inte alls som jag längre! Efter att jag fick barn känner jag mig som ett litet hus i den (och alla mina andra söta puffklänningar med för den delen).
    Snortajta fodralklänningar däremot känns konstigt nog helt okej. Så med två veckor kvar till bröllopet har jag nu gjort något helt halsbrytande och beställt den här:

Den ska komma på måndag, hoppas hoppas att den passar...
  • marolo
    Mollee skrev 2013-11-07 15:51:14 följande:
    Jag köpte en jättefin kort brudklänning för nästan två år sedan! Den har hängt i garderoben i väntan på lite ändringar som jag äntligen tog tag i i somras.

Jättesöt på alla sätt och vis, men den modellen känns inte alls som jag längre! Efter att jag fick barn känner jag mig som ett litet hus i den (och alla mina andra söta puffklänningar med för den delen).
    Snortajta fodralklänningar däremot känns konstigt nog helt okej. Så med två veckor kvar till bröllopet har jag nu gjort något helt halsbrytande och beställt den här:

Den ska komma på måndag, hoppas hoppas att den passar...
    jättefin!
    Tänkte du sälja din andra klänning? :)
  • Mollee
    marolo skrev 2013-11-07 16:36:13 följande:
    jättefin!
    Tänkte du sälja din andra klänning? :)
    Tack så mycket!
    Jag tänkte sälja den puffiga klänningen först, men nu har jag ju ändrat och klippt och haft mig i den ...och dessutom är både klänningen och jag på andra sidan jorden.
    Vi ska ha en liten rådhusvigsel nu (jag blir utvisad om vi inte gifter oss före nyår Förvånad) och sen en större fest till våren, funderar på att pimpa puffklänningen med lite blommor och sånt och kanske ha den då!
  • MH2014

Mollee - vart har du köpt den korta klänningen? Din nya, nr2 :)

• Mollee
    MH2014 skrev 2013-11-07 19:35:52 följande:
    Mollee - vart har du köpt den korta klänningen? Din nya, nr2 :)
    www.bhldn.com/bride/

Här! Riktigt fina saker! Just den klänningen heter Julienne och finns under Reception dresses.
  • FruW

Mollee och marolo:

Vilka fantastiska klänningar ni har hittat båda två, superfina! Älskar verkligen den typen av klänningar :) Man känner sig liksom uppklädd men bekväm på samma gång tycker jag.

• Mollee
    FruW skrev 2013-11-07 21:03:00 följande:

Mollee och marolo:

Vilka fantastiska klänningar ni har hittat båda två, superfina! Älskar verkligen den typen av klänningar :) Man känner sig liksom uppklädd men bekväm på samma gång tycker jag.

Just om man letar efter en kort klänning så tycker jag att man kan hitta mycket fint om man går ifrån de vanliga brudklänningarna och tittar på t ex tärnklänningar istället! Hittade mycket som jag tyckte var snyggt under "Mother of the bride"-rubriken på olika sidor, fast vad det säger om min smak vet jag inte... ;)
    En drömklänning som jag hittade på Viven of Holloway är ju den här:

Nu fanns det tyvärr varken pengar eller tid till en sån (de sys bara på beställning, och jag hade inte hjärta att beställa en kinakopia), men en dag ska jag ha en sån!
  • Mollee
    Mollee skrev 2013-11-07 21:26:25 följande:
    Just om man letar efter en kort klänning så tycker jag att man kan hitta mycket fint om man går ifrån de vanliga brudklänningarna och tittar på t ex tärnklänningar istället! Hittade mycket som jag tyckte var snyggt under "Mother of the bride"-rubriken på olika sidor, fast vad det säger om min smak vet jag inte... ;)
    En drömklänning som jag hittade på Viven of Holloway är ju den här:

Nu fanns det tyvärr varken pengar eller tid till en sån (de sys bara på beställning, och jag hade inte hjärta att beställa en kinakopia), men en dag ska jag ha en sån!
    Rättelse! Den kommer från Whirling Turban, inget annat!
  • marolo

Här är mitt nya insperationscollage haha typ tredje eller nått. Har haft otur med klänning hitils. Den osm jag postat ovan köpte jag men den var för stor så fick lämna tillbaka den, skule precis till att beställa den nedan och då försvann storleken! osis när den legat ute i säkert två veckor med samma storlek och precis när jag skulle beställa den...Har i alla fall beställt kappan och kragen så vill ha en kort klänning att match den vita kappan..någon som har några tipps förutom typ zalando och nelly? vill helst inte beställa där jag måste betala tull.  

Svar på tråden Visa din KORTA brudklänning