Sofie R skrev 2013-09-23 10:54:30 följande:
Sånt här är fullkomligt onödigt och enbart elakt.
Nu är det inte bara du som skrivit såhär, så alla andra kan också ta åt sig.
När saker inte blir som man önskat så har man faktiskt rätt att bli besviken och ledsen.
Och man har rätt att få ventilera det.
Sen är det ju självklart en fråga om det var så bra att ventilera det såhär. Men det är som sagt en helt annan fråga...
Men bara för att man är besviken över en sak så betyder det inte att man är "sur över allting" och att folk inte skulle vilja umgås med en.
Om någon ska "kamma sig" så är det ni som dömer så hårt och som inte har förståelse nog för att tänka sig in i TS sits.
Sen tar jag inte TS parti
helt, jag kan (som jag skrev tidigare) förstå båda sidorna här och jag förstår att TS är besviken utifrån de förutsättningar hon haft och de möjligheter hon har gett dessa två tjejer till kontakt med dom
andra tjejerna. Dom hade kunnat få ihop fler tjejer - om det nu var viktigt för
dom att det inte var killar med. Men dom hade behövt ringa en kille (oj vad farligt, killbaciller? ) för att få kontaktuppgifter till dessa tjejer... Inte direkt ett oöverstigligt hinder. Inget omöjligt "krav"...
Dom valde ändå att göra som dom ville. Och dom gjorde säkert det allra bästa utifrån de förutsättningar dom hade. Dom kanske till och med tänkte "jamen då har
vi en hippa som vi tycker att den ska vara, bara vi tjejer - och så kan dom andra kompisarna ordna en hippa för henne också". Dom kan ju inte belastas för att resten av gänget bara sitter och rullar tummarna och väntar på att någon annan ska ta tag i hippan...
Det finns hur som helst ingen anledning att vara direkt elak mot någon som skriver något här inne.
Det finns mer än ett sätt att säga samma sak. Konstruktiv kritik är en sak. Elak och spydig är något helt annat.