Maries31 skrev 2013-09-22 13:02:49 följande:
Som sagt, jag kan förstå din besvikelse över att det inte blev som du ville ha det men att be om notan, betala själv och gå.... Det blev nog ganska tydligt för dina vänner att du inte uppskattade deras engagemang eller sällskap för den delen... Det var ju synd att inte alla du ville ha där var inbjudna, men tog någon av dem tag i något? Nu såg jag att du varit tydlig med att du inte ville ha någon Möhippa, kan det ha påverkat deras beslut att ändå hålla det smått?
De var helt enkelt lata, de kollade inte ens upp kontakten jag gav till dem.
Sara1991 skrev 2013-09-22 13:05:30 följande:
Då är det ju troligen så att dem ville ha en hippa med bara er tjejer , som de oftast brukar vara. Har du ett stort kompisgäng eller flera ?:)
Precis, det var exakt så de hade bestämt sig att det skulle vara, tvärtemot mitt önskemål.
FruForsmark skrev 2013-09-22 16:37:00 följande:
Det låter som att du inte fick alla personer du ville och då bestämmer dig för att sura och förstöra resten av dagen. Tror du verkligen att dina vänner uteslöt att bjuda vissa personer för att vara elaka mot dig? Det känns lite "my way or the high way" över hela inlägget...
Det är inte så konstigt att jag inte fick alla de jag ville, de brydde ju sig inte ens om att kontakta någon annan. Fast de frågade mig om kontaktuppgifter. Så varför skulle de ens ha kontaktuppgifter till för?
Katarina skrev 2013-09-22 17:54:34 följande:
Det som slår mig är att du först sa att du inte ville ha möhippa men ändå gav en lista på personer du ville ha med ? Dubbla budskap? Sluta gnälla, du har (hade) ändå vänner som ville göra det här för dig.....jisses!
Ja precis jag ville inte ha en möhippa. De insisterade ändå och varje gång sa jag nej tack, jag vill inte ha en. Till sist sa jag ok, men då vill jag att ni bjuder ALLA mina vänner och det räcker med något enkelt som en middag. De bad om att få kontaktuppgifter, och jag gav EN kontakt. Så från min sida sett lurade de mig till en möhippa som jag inte ville ha med löfte om att alla skulle bjudas, vilket inte skedde.
Att man ska behöva tacka och ta emot saker man INTE vill ha eller önskat sig, är precis vad detta land handlar om. Lilla landet lagom. Tacka och ta emot, le och berätta hur mycket du tyckte om det, så att era vänner känner sig glada och nöjda för att de gett dig något du inte ville ha.