• Koyal

Besviken på möhippan

Idag hade jag min möhippa. Jag umgås mer med mina manliga vänner än kvinnliga och hade gjort det tydligt att jag 1) inte ville ha en för det inte är värt att fira med bara 2 vänner. 2) om det skulle bli en så ville jag att alla vänner ska bjudas inte bara kvinnliga. Så vad får jag? Jo en möhippa på 3 med endast kvinnor för en möhippa ska bara vara med tjejer. Så himla besviken och det märktes på middagen. Jag bad om att få notan direkt när vi ätit färdigt och ville åka hem. Nu tycker en vän att jag var otacksam. Det kanske jag är men jag är otroligt besviken på att de inte lyssnade till vad jag ville ha.

• Svar på tråden Besviken på möhippan
  • Nettan69

Vad tråkigt att de inte lyssnade på dig Rynkar på näsan
    Jag har bara lämnat alla namn o nr till de jag har bjudit till en kompis som är lite ansvarig för en eventuell möhippa.

Gjorde ni nåt kul eller var det bara en middag?

Tur att ditt bröllop blir som du vill i alla fall Glad 

• Alyllyra

Synd att du ser det så. Dessa vänner ville ju uppenbarligen fira dig och la ner både tid och pengar på att göra det. Men det lär de ju inte fått mycket ur för om du satt hela middagen och var besviken....

• Koyal

Jag är riktigt ledsen faktiskt. Det var inte enbart middag utan vi gjorde annat innan men jag trodde att middagen skulle vara med alla mina vänner. Sen när man inser att det inte är så blir man så besviken. Bröllopet lär bli en besvikelse det med.

• Koyal

Det handlar mer om att de inte lyssnade till vad jag ville ha.

• Jghkvgjnv

Usch vad negativ och otacksam du låter! Förlåt men även om det var få tjejer så borde du varit glad mot dem i alla fall. Fy vad ledsen jag blivit om jag planerade någons möhippa och de betedde sig som du. Kanske du borde ringa och be om ursäkt?

• Jghkvgjnv

Men vad du ville ha? En möhippa brukar man inte få planera själv. Det ska vara en överraskning...

• Koyal

Jag ville ju inte ha en så vad ska jag be om ursäkt för? Ursäkta för att ni planerat något jag inte ville ha?

• Jghkvgjnv

Nej! Be om ursäkt för att de ändå ansträngde sig för din skull och du var otacksam! Även om du inte fick exakt vad du ville så har de ju menat att fira dig...!

• 20140222

Eftersom du tydligt berättat hur du ville ha din möhippa.
    Så var det ju tråkigt att du inte fick det så.
    Känns trist att dina vänner inte respekterade dina önskningar.Rynkar på näsan

Kram{#emotions_dlg.flower}

• stormhelen

Vist jag kan förstå att man kan bli besviken, men i det här fallet tycker jag nog att du var ganska så otacksam.

Det kanske hade varit bättre att bita ihop stannat kvar och sedan tacka för en trevlig kväll.

Sin besvikelse kan man istället berättat  för sin m2b. Då får man ut lite av sin frustation och det behöver inte komma ut till de inblandade.

Jag vet att det är lätt att sitta här och säga att man skulle ha gjort "si" eller "så" - det är det ju alltid. =/

Vist, det var dumt att dina vänner inte lyssnade på dina önskemål, men försök att vara lite glad iaf för att du fick en möhippa, det är det ju inte alla som får som vill ha en.

De vänner som var med har ju ändå planerat det här för dig och lagt ut pengar på det som någon påpekade här ovan.

I det här fallet tror jag att dina vänner ska få en ursäkt för att du åkte hem direkt efter middagen. Men det betyder inte att du inte har rätt att känna dig besviken. Men ta det kanske som sagt med din m2b, då du kan få prata ut dig lite.

Jag brukar iaf må bättre av att bara få ur mig det som trycker ner mig. (Men det är ju jag det).

Svar på tråden Besviken på möhippan