Inlägg från: Tessa |Visa alla inlägg
  • Tessa

    Vi som gifter oss 2015!

    Hallå tjejer,

    Vad härligt att det rullar på för er och att ni fortfarande är bröllops-ystra Glad 

    Själv har jag precis börjat nytt jobb efter en arbetslös sommar (skönt att kunna börja spara lite mer) och allt är helt kaos på den nya arbetsplatsen. Sjukt trött efter varje dag, dränerar mig helt på energi att sätta mig in i allt. Veckopendlar så jag är bara hemma på helgerna.... 

    Och mitt i allt detta så drog min dator sin sista suck. Rynkar på näsan Så min budget, mina listor och en hel del inspiration jag inte hunnit spara på min externa hårddisk försvann... Min pappa skulle försöka skruva lite i den och se om han kan rädda något. 

    Så till er jag tänkte mejla budgeten jag gjort - det var inte ignorans! Jag hade gjort en så bra och detaljerad budget, och nu kanske jag måste göra om på nytt... *sliter i håret* 


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    brittelin skrev 2013-09-17 18:51:00 följande:
    Har sett lite tidigare inlägg i denna tråden om några som handlar från etsy.com. Jag undrar lite hur det funkar för er med tull o så?? Sifan är ju jättebra men allt kommer från usa va?
    Etsy.com är en samlingssida för olika företag. När du går in på en vara du hittat ser du också vilket företag/butik som säljer den. Ofta finns det en ruta med information längst ner eller till höger där det står vad varan kostar, samt hur mycket frakten går på och "Ships from..." - alltså varifrån det skickas. 

    Jag skulle våga påstå att majoriteten av sakerna på Etsy skeppas från USA eller Kina, men har sett andra EU-länder, Storbritannien och även någon svensk.

    Tänk på att om du handlar från flera olika företag på Etsy så tillkommer frakt och eventuell tull för varje försäljare. 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-10-21 09:23:14 följande:
    p.s den här är super rolig
    www.buzzfeed.com/bookishbelle/the-39-stages-o...
    Hahah helt underbart rolig! (Älskar buzzfeeds listor överlag)

    Hej på er, jag lever än Flört. Jobbat som en tok den senaste månaden och har bara ätit och sovit, knappt hunnit tänka på bröllop ens i fem minuter! Buhu. 

    Men nu börjar livet lugna sig igen och det som var veckopendling blev till en lägenhet i en småstad där även sambon lyckades få jobb. Solig 

    Har de senaste dagarna försökt få upp ångan att fortsätta med träningen jag började så smått med i somras. Går lite sådär, eftersom man fortfarande är så himla trött efter jobbet, och jobbet ger inte så mycket då jag sitter på kontor hela dagarna. Ska bli bättre på att stå vid skrivbordet i alla fall.

    Någon som har träningspepp att dela med sig av? Glad 
    Jag har funderat på att skaffa mig ett träningsarmband (eller önska till julklapp). Typ ett sånthär: http://www.nike.com/us/en_us/c/nikeplus-fuelband  
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa

    Tack för tipsen brudar! Ska nog testa det där med att träna på morgonen. Jag tycker om att göra bort saker innan jobbet. Efter jobbet är jag alltid så himla hungrig och efter middagen är jag alltid helt färdig.

    Stod idag på jobbet i 1,5h framför skrivbordet. En bra början!


    filibustern skrev 2013-11-13 17:23:32 följande:
    jo då. vi har väl tänkt byastugan i byn där karln har rötterna, men det kan bli så trångt att vi måste skära ner på antalet gäster.. eller byta lokal.. vet inte... han är inte så engagerad.. -.-
    Han blir nog mer engagerad när det närmar sig ska du se! 2015 känns långt bort för många som inte har lika bra framförhållning som vi Flört 

    Jag klurar lite på hur det kommer bli med mina tärnor som alla kommer ha mycket små barn eller vara gravida vid tiden för bröllopet...! Jag kan ju inte förvänta mig odelad uppmärksamhet Flört Och jag tror det finns risk att några drar sig ur...
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-14 07:31:40 följande:
    Vad svårt! Om ni ska ha barn på bröllopet så kanske dom som har småbarn kan ha barnen sittandes hos pappan. Det är så svårt det där med barn! 
    Helst skulle jag inte vilja ha några barn förutom möjligtvis 3 st, men eftersom vi är utomlands så är det ju som att vi ber folket att inte ta med deras barn på semester. Hotellet har barnpassningsservice som tur är :) 

    Hur många tärnor har du tänkt att ha? Ideer om klänningar än så länge?  
    Skönt med barnpassningsservice på hotellet! :) 

    Vi kommer ha ett barnfritt bröllop. Vi har inga egna (och inga drömmar eller planer på att skaffa några heller) så för oss känns det självklart, men vi förstår att alla inte tycker så.

    Jag har tänkt mig - och frågat redan - 4 personer. 3 av mina äldsta vänner plus min syster. Men just nu känns det som att bara en av dem är peppad på detta. De var lite mer engagerade i början när jag annonserade datum osv, men det har som dalat. Vi bor på olika håll för tillfället och ses inte så ofta, plus att det är ganska långt kvar till bröllopet... Kan vara det... Men vi får se. Jag vill att de också ska känna att det är roligt att vara brudfölje, och vi har en rätt öppen kommunikation. Så det kanske blir färre eller att någon av mina andra vänner får kliva in.

    Jag har tänkt mig en kortare modell på tärnklänningar som går till knäna ungefär. De flesta av mina vänner är rätt korta (konstigt hur det kan bli haha) så jag tror det kommer se bättre ut. Sedan hade jag tänkt mig lite olika modeller på överdelen beroende på deras kroppsform. Något som framhäver deras bästa sidor. :) 

    Själv? 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-27 09:56:50 följande:
    Vad härligt att ni tittar på lokal! 
    Får ni samma konstiga blick som vi får när vi säger att bröllopet är 2015. hihi
    Fick ett mail från en fotograf som frågade ifall jag faktiskt menade 2014, och bara skrev fel.

    På tal om fotograf, det är något som vi känner att vi inte vill snåla med då vi vill ha ordentliga vckra foton och video som vi kan titta tillbaka på och minns. MEN för att vi inte vill snåla betyder självfallet inte att vi är villiga att betala hur mkt som helst. Fick ett prisförslag, men jag har ingen aning om det är mycket eller lite? 

    Har ni nån uppfattning kring pris för en professionell fotograf som ska vara med under hela eventet, från att vi gör oss i ordning till att festen är igång?
    Vissa tittar lite konstigt på en när man är ute i så god tid, det håller jag med om! Glad Däremot var ju herrgården vi bokat redan fullbokad för sommaren 2014... Och nu är det redan vi och 2 andra par som bokat 2015! 

    Vi har också pratat om att ha en proffesionell fotograf. Nu gillar jag en viss typ av fotografi som är mer lifestyle/dokumentär än klassiska porträttfoton, så det är det enda jag har utgått från när jag letat fotograf.

    Priset jag fick av en erfaren fotograf med just den fotostilen var 22900kr för en hel dag. (Detta är alltså bara foto, ingen video.) 
    De är med från morgonkvisten och tills festen är slut. Då ingår också all redigering, alla bilder en bröllops-fotobok samt 2 mindre fotoböcker att ge bort till t.ex. föräldrarna.
    De kommer inte heller ta betalt för resan ut till herrgården som ligger ungefär 4 mil från deras studio.

    22900 känns som en saftig summa att betala, samtidigt tänker man på att fotografen kommer jobba i minst 12 timmar på plats, plus allt efterarbete med redigering som säkert tar minst lika lång tid. Så när man slår ut det på timmar och materialkostnad samt resan blir det inte överdrivet mycket pengar per timme.  

    Vad hade du fått för pris? 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-28 09:22:03 följande:
    Vad skönt att höra så att ni har fått liknande pris, vi fick 2900Eur vilket är kring 20 000. Och som du säger om man slår ut alla timmar som han kommer att arbeta så är det inte så fasligt mycket. I detta ingick video och foto från nästan hela dagen, är säker på att man kan skräddarsy lite, samt 4 albums till föräldrarna, CD med alla foton och massa utskivna foton. 
    Vi har mailat lite olika och väntar in prisförslag från samtliga.

    Har hittat en jätte bra liten check-lista för fotografen med fotografier, säg till om ni vill ha den så bifogar jag den!

    Tessa: Vad häftigt att ni redan är 3 par som har bokat!! Var ligger herrgården? 
    Hoppas ni hittar en fotograf ni trivs med! Vi har bara fått in prisuppgifter, ska återuppta kontakten igen med fotografen till sommaren när det är ett år kvar och boka in om det känns rätt - tänkte vara förbi deras studio när vi är i området och testa av personkemin. :)

    Herrgården ligger utanför Luleå. Fantastiska lokaler och boende i samma hus!
    http://www.meldersteinherrgard.se/
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-29 08:37:48 följande:
    Vilken fin herrgård! Vilken fantastisk trädgård och super fin lokal för middagen!
    Kommer ni ha vigseln i deras kapell?  
    Super praktiskt att alla kan bo på herrgården också! 

    Mycket viktigt med personkemi! och att dom verkligen förstår vad det är man är ute efter. Vi ska ha ett skype-möte med en av de fotografer vi kontaktat nästa vecka. dagens teknologi alltså!  
    Har inte bestämt oss om det blir inne i kapellet eller ute i trädgården. Om inte annat så är det en perfekt back-up om vädret skulle vara dåligt! :) Vi kommer gifta oss borgerligt, och det jag tycker är så perfekt är att kapellet inte har några religiösa symboler, vilket passar bra för alla typer av bröllop. När vi var där på visning sa de att de har haft alla sorters bröllop och välkomnar alla religioner och alla typer av människor! Det gillade jag skarpt! :)

    Visst är det skönt med dagens teknologi! Lycka till med val av fotograf! :) 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    filibustern skrev 2013-11-30 19:45:12 följande:
    på tal på ingenting... tänkte angående etsy. 

    är fraktpriserna inkl. tullen eller måste man räkna med en extra avgift för den?  
    Tullavgiften är nog inte medräknat i priset. Och man slipper ju tull om försäljaren är inom EU :)
    Isbrud2015 skrev 2013-12-01 21:16:44 följande:
    Åh vilken underbar tråd! Trodde jag var ensam om att planera mitt stora datum. 20150320 Ska läsa in mig lite mer i tråden så återkommer jag, hoppas det är ok, ser att ni redan hunnit avverka lite frågor och planeringar;)
     Välkommen Isbrud! Kul med ett vårbröllop i tråden! :)
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    filibustern skrev 2013-12-28 10:04:40 följande:
    Igår blev jag lite förvånad på något vis, när min blivande tog upp en liten fundering, eller vad man nu ska säga,  kring bröllopet. han tyckte, att om vi nu inte lyckades spara ihop till den budget vi har, att vi ändå skulle gifta oss det datum vi sagt. och Jag höll fullständigt med! för annars blir det ju at man skjuter fram och skjuter fram tyckte han. 

    då börja ju mina kugghjul snurra. OM det skulle bli så, vad skulle man spara in på? brudbuketten tänker jag, det är inte så noga, kan lika gärna ta björkris. :P antalet gäster definitivt, och kanske ta en lätt lunch/tårta bara istället för en hel middag. och skippa alkoholen. eller att vi håller alkoholfritt och om gästerna vill ha alkohol får de skaffa själv. den ev. "köksan" kan vi hoppa över. etc. 

    nu är jag ju lite nyfiken - hur skulle NI gjort? om ni upptäcker att det aldrig i stenen går att få ihop pengarna, skulle ni skjuta fram bröllopet eller köra på? och vad känner ni att ni skulle kunna spara in på? :)  

     
    Vi har haft precis samma tanke... De senaste månaderna har det kommit många bakslag vad gäller vår ekonomiska bit. Och vi står plötsligt nästan på NOLL i insparade pengar. Just nu vet jag inte hur vi ska få ihop pengarna. Vi hade en sån bra plan, och ett rimligt mål, med en rimlig summa att spara varje månad. 

    De största budgetposterna hos oss är klänning och fotograf. Känns naturligt att ta därifrån - men samtidigt är det två essentiella bitar för mig. Jag har jättesvårt att skära i något. Men samtidigt måste man ju vara rationell och inse att vi blir gifta ändå - hur bröllopet än ser ut och vilken klänning jag än har. Samtidigt vill man ha den där perfekta dagen. Det är en svår kompromiss.

    Jag är både glad och lite skräckslagen (pga ekonomin) över att kunna säga "Vi gifter oss nästa år!"
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    MariaMarcus skrev 2014-01-01 09:53:12 följande:
    Hej alla! Igår kväll blev det så dags för vår förlovning. Hjärta
    Hemma med familjen och med god mat. Precis som vi ville ha det. 

    Vi planerar att gifta oss sensommar-15 nere vid ett sommarhem (IOGT-NTO´s hus med grönområde, dansbana och liten scen vid sjön) Så här blir det ett borgerligt bröllop hemma på orten, :)
    Tänker att vi hyr ett stort tält (med tanke på det nyckfulla vädret) men vi har ändå tillgång till huset där det finns kök, toaletter, bord.stolar m.m..

    Är det någon som har tips på partytältsuthyrare i Småland? 
    Grattis till förlovningen! Jag vet bara en bra leverantör i söder, de utgår från Göteborg, men levererar över hela landet. Kanske kan vara något även om de inte ligger i Småland? http://www.kikiriki.se/
    filibustern skrev 2014-01-01 14:12:43 följande:
    ska då fråga min tilltänkta tärna om några veckor. :) hade tänkt komma till hon med vin och så, men när ja fråga om hon tyckte om vin, så gjorde hon ju inte det.. så ja vet inte vad man ska fira med.. kanske ostbricka? 
    Säg att du vill ha en tjejkväll och fråga lite mer om vad hon gillar. :) 
    Hon kanske gillar bubblig cider som är mer eller mindre alkoholfri och säljs i typiska "champagneliknande" flaskor? Det blir ju festligt!
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    frkmaria skrev 2014-01-05 12:28:11 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har varit borta sjukt länge. Skyller på för mycket jobb. Har varit helt utbränd. :/ Men nu så. Nya år och nya tag. Har jullov i 1,5 dag till så jag njuter! :) Hihi. Ska försöka läsa igen mig lite i tråden! Men säckväv funkar absolut filibustern! :)  
    Välkommen tillbaka frkmaria! Glad
    filibustern skrev 2014-01-05 17:30:03 följande:
    jo, ett drömyrke är ju även att jobba inom handels :) men där är det (förvånande nog) halvt omöjligt att få jobb! det ska vara kassavana och allt helsike för att man ska öht ha en chans. och vikarier behöver dom aldrig känns det som. tyvärr får jag väl skylla mig själv lite då jag bor där jag bor, i ett samhälle som inte ger så mycket andra jobbtillfällen än ev gruva och andra mansjobb. har funderat på lastbilschaufför, men ne. funderat på om jag skulle ta något gesällbrev i hantverk, då jag älskar hantverk och broderar en hel del. finns en hantverksutbildning på fölkhög här, där man får göra lite vad man vill, och kan få hjälp om man vill lära sig nytt, men det kostar nog en liten slant. samma med gesällbrev. 

    har även funderat på att läsa sånt jag tycker kan vara kul - något språk som samiska, finska, teckenspråk (gick teckenspråk i gymnasiet, så lite kan jag ju) eller kanske litteratur, religion, livsmedelshygien, glasblåsning what ever! det kanske kan leda till NÅGOT. 

    gick barn o fritids i gymnasiet. och många tycker jag borde bli förskolelärare eller liknande, men 1. jag vill inte jobba med massa barn som skriker och håller på (haha, det låter så negativt jag vet). och 2, jag vill inte gå skola i 3-5 år. 

    ne det är inte roligt. och man känner sig ju rätt så värdelös då man har gått igenom skolan med vg och mvg och så klarar man inte att bli sjuksköterska.. och inge pengar har man.. ne. så depressionen har varit nära. men tur man har en karl som tröstar och stöttar. ^^ 

    hoppas din karl trivs och att det går bra för honom! :) 
    Eftersom du gillar hantverksyrken kanske du skulle passa att jobba som make-up artist eller frisör eller något liknande? Utbildningarna är ju inte lika långa - och även om man oftast får stå för kalaset själv så erbjuder många avbetalning.
    Har två bekanta som faktiskt pluggat till make-up artists på distans från hemorten i Norrbotten och reser runt lite och jobbar inför bröllop, extra på typ Kicks och liknande.
    Även på små orter vill folk klippa sig och ha snygga naglar Flört 
    Eftersom du varit dragen mot vårdyrket tidigare kanske någon form av hälsoterapeut, dermatolog eller massageterapeut också vara något? Det fungerar att läsa på distans och behövs även på mindre orter.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa

    Har själv tänkt börja kika på klänningar i sommar. Tycker det finns så många fina modeller och ju mer man tittar desto större blir klänningsdjungeln. Tror det är bra att testa lite olika modeller till att börja med för att veta vad som passar bäst för ens figur.

    Fick tidig födelsedagspresent av mina föräldrar (fyller år i slutet av månaden)! Flyg till Stockholm över en helg och besök på bröllopsmässan! Solig  Ska bli sååå himla kul, passa på att träffa vännerna jag har kvar där och bara gå runt och prata bröllop och få inspiration en hel lördag!

    Någon av er som har varit på bröllopsmässa tidigare eller ska gå på någon bröllopsmässa i år?

    Gjorde lite beräkningar på sparandet till bröllopet och det ser lite tufft ut. Men det finns en ljusning.
    Jag har jobbat hårt och gjort ett par event för ett bilmärke under förra året när jag fortfarande bodde i Stockholm. När jag flyttade hem till de norra delarna behövde jag köpa en bil för att ta mig runt, och hade givetvis förälskat mig i just detta bilmärke. Eftersom jag hade jobbat så tight med dem och gjort lyckade event fick jag köpa en sprillans ny bil till ett jättebra pris. 
    Nu verkar det som att min darling ska börja plugga till hösten, och om han kommer in på någon av skolorna han önskar så flyttar vi ner till Stockholm igen. Det betyder att vi inte längre kommer behöva ha en bil - en onödig kostnad (även om det gör ont i hjärtat av tanken för jag det är äkta plåtkärlek till min bil Flört).
    Eftersom jag fick bilen till ett så bra pris och detta är ett bilmärke med extremt bra andrahandsvärde, betyder det att jag kommer ha pengar ÖVER, ungefär hela den tänkta budgeten på 60 000 kr!

     


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa

    Jag har ju tidigare i denna tråd klurat på alternativ till de gräsliga stolar som herrgården vi bokat har i sin festsal. För er nya så är hela herrgården superfin, med kristallkronor och tidstypiska inslag från 1700-talet samt en salong med rokokomöbler etc. 
    I festsalen har de tyvärr slitna trästolar med en lila sits som inte faller någon i smaken - varken den som gillar trästolar eller lila...

    Har tittat på att hyra in stolar eller överdrag, men med transportkostnader till norrbotten kostar det multum.

    Hittade nu dessa fina vita TERJE klappstolar på IKEA som jag tänkte att man kan ha både under middagen och under vigseln utomhus. Man ställer upp dem i trädgården och personalen bär sedan in stolarna i festsalen medan gästerna minglar.



    Vet dock inte hur sköna de är att sitta på en längre stund, så måste nog testa vid nästa IKEA-besök.
    De kostar 139kr styck, och jag behöver ca 40 stycken = 5560kr
    Men detta är kanske något man kan sälja för halva priset på blocket sedan får att få igen lite av pengarna?

    Vad tror ni? Kanske rentav någon av er som har denna stol?
     
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    frkmaria skrev 2014-01-18 12:00:29 följande:
    Man kan ju tom kolla med herrgården om de vill köpa stolarna av er för just bröllopstillfällen. Eller ännu bättre, fråga om de inte ska köpa sådana, eller liknande, direkt. Personligen så tänker jag strunta i stolarna och köra på de som finns. De ser iaf bekväma ut. Kommer inte heller sy stolskappor eller sätta rosetter. Ärligt talat tror jag inte våra gäster kommer reagera på detta heller. Men jag skulle först ta upp problemet med herrgården och kolla om de kan lösa det! :)
    Det var ju en smart idé! :) Tack för tipset!

    Och tack ni andra för era inputs!

    Jag tror inte heller alla våra gäster kommer tänka på stolarna. Men mig stör det fruktansvärt mycket. 
    Efter vi varit där och tittat, nämnde jag dessa fula stolar för min mamma. Hon skrattade lite och retade mig för att jag är petig Flört och sa just att ingen kommer tänka på stolarna.
    Men så var hon själv på just samma herrgård några månader senare för en konferens. När hon kom tillbaka tittade hon storögt på mig och sa "Vet du, de där stolarna var faktiskt riktigt hemska! Jättekonstigt att de inte köpt in några andra."

    Jag ska i alla fall provsitta dessa nästa IKEA-besök och klura lite på era tips och tankar.

    En vecka kvar till bröllopsmässa! Längtar så! 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    Azra M skrev 2014-01-18 19:36:11 följande:
    Är det nån här som kommer byta om till "dans" klänning efter middagen? Jag funderar på det :) enklare att dansa i istället för en stor bröllopsklänning. Kommer isåfall byta till en kort bröllopsklänning kanske.
    Jag har sett så många fina korta bröllopsklänningar på nätet som folk har som "festklänning" efter middagen.
    Dock vill jag nog själv uppleva den fina brudklänningen så länge jag bara kan. Glad Minns fortfarande min morbrors bröllop som jag var på i 10-årsåldern... Och hans fru hade en så vacker klänning med otroligt fina detaljer. Hon berättade efteråt att hon nästan vägrat ta av sig den när hon skulle gå och lägga sig. Hon kände sig så vacker i den och visste att hon aldrig mer kommer bära den.
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    Trattkantarellen skrev 2014-01-18 21:06:53 följande:
    Var faktiskt på IKEA idag, och gick förbi stolarna, så jag kunde inte låta bli att provsitta den lite efter att ha läst dina inlägg :p Jag tyckte den var mkt bekväm :)
    Haha men gulle dig! Glad Tack så mycket för recensionen!
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Tessa
    filibustern skrev 2014-01-21 14:59:33 följande:
    måste bara få berätta, en del av er kanske vet att jag haft det rätt så tufft under arbetslösheten. men självförtroende och så. 

    men nu har jag anställning!!! som personlig assistent i en grannkommun ca 7 mil härifrån ^^ min "chef" ringde just och jag ska inskola mig fredagkväll och har första passen nästa helg :D! det är så spännande! och mina arbetskamrater verkar så trevliga, en del känner jag genom bekanda och från yngre dagar och så. är så GLAD! det är visseligen bara en 20%anställning (34.5tim/månad) men det är ju NÅT. och jag kan ju ha ett vik vid sidan av, vilket jag ska försöka fixa.

    lite offtopic men ville bara berätta. ^^ 
    Jättestort grattis till dig filibustern! Glad Det är du så värd!! 
    josefjun skrev 2014-01-21 16:02:44 följande:
    sitter och småtittar på ring.. Vad tycker ni om att ha fuskdiamanter i ringen? Har hittat en suuuperfin ring, som hade passat ihop med min förlovningsring. Men diamanterna i är inte äkta.


    så ser den ut!
    Så länge du själv inte tycker att det stör - och om du själv inte ser skillnad på riktiga diamanter och CZ så visst, varför inte?
    Det enda jag skulle undra är om dessa stenar sitter fast lika bra som på en diamantring eller om de lossnar med tiden. Också vad det är för material i ringen. Är det samma som din förlovningsring? Silver, vitguld, palladium eller platina... 

    Själv vill jag ha äkta diamanter. Ljuset reflekteras på ett helt annat sätt och får det där glittriga i sig som oäkta diamanter inte har. Och jag är som en skata - svag för glitter Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!