• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Miss BW skrev 2014-06-01 13:08:36 följande:

Hej hej
    Här planeras för fullt men jag kan fortfarande inte bekräfta någonting eftersom kyrkan jag vill ha inte tar emot bokningar förrän i augusti *mutter*.

Sitter just nu och planerar middagen som kommer bli en medelhavsbuffé (trädgårdbröllop) och funderar på hur man gör med serveringspersonal. Jag har funderat fram och tillbaka om det verkligen behövs och kommit fram till att alternativet blir att gäster måste springa fram och tillbaka och det är inte så kul.

Ni som inte har personal inkluderat i lokalen, hur har ni gjort?

jag vet inte hur vi ska göra. vore ju skönt att ha serveingspersonal, och då speciellt för att hälla upp vin och så, men det kan ju kosta.. OM vi vill ha så frågar vi nog bara bekanta/vänner. 
  • Miss BW
    filibustern skrev 2014-06-01 13:34:37 följande:
    jag vet inte hur vi ska göra. vore ju skönt att ha serveingspersonal, och då speciellt för att hälla upp vin och så, men det kan ju kosta.. OM vi vill ha så frågar vi nog bara bekanta/vänner. 
    Okej. Mitt problem är att jag inte har så många vänner och de jag har ska jag ju bjuda :-P

Men jag kan försöka luska runt bland dessa och se om de har vänner som kan tänka sig servera för en billig peng. Känns bara så stressigt att vara beroende av vänner-vänner och bekanta. 
  • Annisen
    Miss BW skrev 2014-06-01 13:08:36 följande:

Hej hej

Här planeras för fullt men jag kan fortfarande inte bekräfta någonting eftersom kyrkan jag vill ha inte tar emot bokningar förrän i augusti *mutter*.

Sitter just nu och planerar middagen som kommer bli en medelhavsbuffé (trädgårdbröllop) och funderar på hur man gör med serveringspersonal. Jag har funderat fram och tillbaka om det verkligen behövs och kommit fram till att alternativet blir att gäster måste springa fram och tillbaka och det är inte så kul.

Ni som inte har personal inkluderat i lokalen, hur har ni gjort?

Vi kommer att "hyra" serveringspersonal från restaurangskolan som finns på orten där vi gifter oss, alltså studenter/restaurangelever.. Det kanske kan vara något?

Igår beställde vi min klänning, Wiehoo! Om ca 3 veckor kommer den ska bli så kul att se den i verkligheten, lite nervös å hoppas den är så bra som jag drömmer om :)
  • Trattkantarellen

Wiee!

Nu har vi bokat lokalen!
    Såå skönt!
    Min sambos pappa är väldigt engagerad i Röda korset på orten och ska be några av ungdommarna i deras grupp hjälpa till med lite servering mot en liten summa. Då känner han alla också, känns mkt bra.

• Tingeling89
    Trattkantarellen skrev 2014-06-02 21:39:34 följande:

Wiee!

Nu har vi bokat lokalen!
    Såå skönt!
    Min sambos pappa är väldigt engagerad i Röda korset på orten och ska be några av ungdommarna i deras grupp hjälpa till med lite servering mot en liten summa. Då känner han alla också, känns mkt bra.

Åh grattis!
  • JohannaaahhL

Hej allihopa!
    Här händer det inte så jättemycket just nu förutom att jag jobbar som en tok och försöker spara allt jag kan :)

Vi bokade lokalen förra helgen!

Fick nyss ett mail också om att min klänning är skickad från Kina nu!!! Jag är såååå nervös och glad! Hoppas hoppas hoppas att den är bra! Har beställt den efter mina mått, men man vet ju aldrig hur det blir verkar det som här på sidan!
    Vet inte om jag visat den förut, men denna är det jag har köpt:

www.jjshouse.com/A-Line-Princess-Scoop-Neck-Floor-Length-Chiffon-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle-Flower-S-016026255-g26255

• Miss BW
    JohannaaahhL skrev 2014-06-03 11:55:10 följande:

Hej allihopa!
    Här händer det inte så jättemycket just nu förutom att jag jobbar som en tok och försöker spara allt jag kan :)

Vi bokade lokalen förra helgen!

Fick nyss ett mail också om att min klänning är skickad från Kina nu!!! Jag är såååå nervös och glad! Hoppas hoppas hoppas att den är bra! Har beställt den efter mina mått, men man vet ju aldrig hur det blir verkar det som här på sidan!
    Vet inte om jag visat den förut, men denna är det jag har köpt:

www.jjshouse.com/A-Line-Princess-Scoop-Neck-Floor-Length-Chiffon-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle-Flower-S-016026255-g26255

Va kul!
    Kan säga att jag beställde en balklänning från jjshouse i vintras som folk fortfarande pratar om hur vacker den var. Så jag var supernöjd med köpet men jag köpte inte måttbeställd utan körde på den storleken jag brukade ha. Kommer absolut att köpa min brudklänning från jjhouse när jag slutar vara höggravid :P
  • Miss BW
    JohannaaahhL skrev 2014-06-03 12:06:57 följande:

Vad skönt att höra :)
    Och grattis till er!!! När är det dags? :)

I augusti så jag har tagit sommaren ledig för att vagga runt och planera bröllop
  • Sofia2015

Får jag också vara med i tråden? =)
    Vi förlovade oss för en vecka sen och har satt slutet på juli/början på augusti 2015 som datum för bröllopet!
    Börjar titta lite smått på allt redan nu... =)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!