frkmaria skrev 2014-05-17 13:29:26 följande:
Fick reda på i veckan att mina aktier är värda det dubbla av vad jag trodde... + att ganska många av är astra zeneca.. SÅ.. vad som är dåligt för näringslivet i sverige (att de blir uppköpta av pfeizer) är bra för min/vår privatekonomi eftersom det visst skulle bli en rejäl utdelning då.
Tänk om man skulle bli intresserad av aktier på riktigt och börja köpa/sälja? Det kan ju ge riktigt mycket pengar. Nu har jag ju mycket aktier som bara ligger... men de har gått upp sååå jäkla mycket senaste vecka bara.. Tänk om man kunde lyckas med sånt? *önsketänkande
Vi får väl se vad som händer... väntar fortfarande på jobbet som skjuter upp beskedet hela tiden vilket gör mig så stressad. Först påsklov, sen direkt efter påsk, sen v19, sen v.20, sen slutet av maj.. nu början av juni. Tror inte det kommer bli klart innan skolavslutningen! Uhh.. Men.. sen är det sommar. :D
Oj, grattis!
Tja, jag har en kompis vars pappa försörjer sig på att köpa och sälja aktier, och han har asmkt pengar så :p Men jag skulle inte klara det tror jag, man måste ju vara så sjuk insatt...
ViskesLopme skrev 2014-05-17 20:48:56 följande:
Jag håller på att bli galen!
Nu inom några dagar vet jag att min sambo kommmer fria.
På fredag reser släkt från bådas håll hit och vi ska ut och äta och då är det underförstått att vi ska berätta.
Jag är ett kontrollfreak och vanligtvis har jag ansvaret för att planera minsta detalj men nu kan jag bara sitta och vänta.
Hans som är så dålig på att ljuga och luras... Han har nått planerat men jag blir galen på att jag inte vet! Men åh andra sidan så är det ju egentligen min största önskan att få en riktig överraskning...
Jaja, nu har jag klagat av mig!
Haha, försöka att ta det lugnt bara, det blir säkert toppenbra i slutändan :)