• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

Jag tyckte det var hopplöst att hitta något som inte var för enkelt och inte för mycket. Och ju mer jag letat, desto mer har jag fallit för överlappande ringar och rött guld. Så jag tänker mig något i stil med det här: 

Jag har gjort modellen själv i Photoshop utan att riktigt veta vad jag höll på med, men guldsmeden verkade i alla fall förstå vad jag önskade mig :D

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Geliicaw

Gifter oss med sommaren 2015! känns som de är det rätta året! min sambo fyller 30 de året och jag 25, så varför iinte slå till med en mysigt litet bröllop ! Vi har tänkt att gifta oss borligt vid havet, och sedan ha en utomhus fest i svärföräldraarnas stuga/tomt med partytält och go plockmat/buffe, ganska enkelt men fint!

• Himla
    Plättis skrev 2014-05-28 14:04:32 följande:

Jag tyckte det var hopplöst att hitta något som inte var för enkelt och inte för mycket. Och ju mer jag letat, desto mer har jag fallit för överlappande ringar och rött guld. Så jag tänker mig något i stil med det här: 

Jag har gjort modellen själv i Photoshop utan att riktigt veta vad jag höll på med, men guldsmeden verkade i alla fall förstå vad jag önskade mig :D

Jättefin!
  • filibustern
    MathildaLu skrev 2014-05-28 01:48:11 följande:

Hoppar in i tråden..jag gifter mig också 2015! :) vi har börjat fundera i stora drag hur vi vill ha det men det här med lokal.. Det är så svårt!

Geliicaw skrev 2014-05-28 21:14:29 följande:

Gifter oss med sommaren 2015! känns som de är det rätta året! min sambo fyller 30 de året och jag 25, så varför iinte slå till med en mysigt litet bröllop ! Vi har tänkt att gifta oss borligt vid havet, och sedan ha en utomhus fest i svärföräldraarnas stuga/tomt med partytält och go plockmat/buffe, ganska enkelt men fint!

Välkommen välkommen! låter jättemysigt med en vigsel vid havet! 

själv sitter jag och funderar återigen på om man skulle sätta in diamanter i titanringen man redan har, istället för att skaffa en vigselring... jag älskar verkligen min titanring, den sitter så bra, och den tar upp precis lagomt med plats på fingret. men.. man har ju som lärt sig att man ska ha två ringar. på ett vis vill jag det, men å andra sidan vill jag bara ha den här ringen, för TÄNK om jag skaffar mig en till ring och jag tycker det blir för brett? har testat en mycket smal halvalliansring, och den kändes någorlunda bra, men inte PERFEKT. dessutom är det billigare att bara sätta in diamanter än att köpa den vigselring vi tittat på och som jag gillade. men ja... de e svårt att bestämma sig, jag pendlar mellan dessa alternativ i perioder. 

men för övrigt väntar jag bara.. dels på att karln ska ta å engagera sig någon jäkla gång :P men även på att.. ja... göra lite dekorationer and such. ska till stugan efter middagen ikväll, egentligen skulle man ju kunna göra placeringskortshållarna, borde ju gå fort, är ju bara att kapa vedpinnar i lagom storlek och så såga en liten springa att sätta korten i. 

nu svamlar jag mest :P 
  • MathildaLu

Nu har jag verkligen förstått att man måste vara ute i god tid med att boka lokal osv.. Vi skall gifta oss i juni 2015 och det är redan prel bokat på många ställen alla lördagar i juni. Jag som tyckte att jag var ute i extremt god tid, nu är jag nästan stressad istället. I nästa vecka skall vi titta på 3 lokaler iallafall, hoppas vi gillar någon av dom :)

• Tingeling89
    Geliicaw skrev 2014-05-28 21:14:29 följande:

Å vad mysigt de låter!
  • Tingeling89

Åh nu känns det äntligen som det börjar ta lite fart. Vi har varit på besök till två olika lokaler. Men den senaste blev jag verkligen förtjust i. Kanske lite liten, men finns de hjärterum...
    Den har iaf många fördelar: i vår prisklass, man får ta med egen dryck och dem är villiga att bygga buffé som vi väljer(så kräsna som vi är i maten är detta verkligen ett måste), hon som håller i det är supertrevlig. Känner mig lite lättare om hjärtat. Känns som jag äntligen kan börja planera dekorationer mm. Yay!!!

• Annisen

Så glad! Här rullar planeringen på :) Jag å blivande mannen har diskuterat igenom hur vi vill ha middag, fest, vigsel, satt en budget, bokat lokal, bestämt en gästlista, bestämt tema/färger, berättat för våra familjer som känns jättepositiva, jag har frågat en av mina två brudtärnor och hon blev jätteglad, hittat vad jag tror är min drömklänning till bästa priset någonsin :) ca 2000 kr (även om mamma står för den så känns det bra att vi kommer billigt undan), hittat brudtärneklänningar å tänkte börja med pysslet!

Känns nästan som vi ligger för bra till i planeringen, haha.. Men jag älskar att planera och vet att vi kommer ha mycket nästa vår med inskolning, jobba 100% båda två osv så lika bra att passa på nu när jag är hemma med lillan!

• Miss BW

Hej hej
    Här planeras för fullt men jag kan fortfarande inte bekräfta någonting eftersom kyrkan jag vill ha inte tar emot bokningar förrän i augusti *mutter*.

Sitter just nu och planerar middagen som kommer bli en medelhavsbuffé (trädgårdbröllop) och funderar på hur man gör med serveringspersonal. Jag har funderat fram och tillbaka om det verkligen behövs och kommit fram till att alternativet blir att gäster måste springa fram och tillbaka och det är inte så kul.

Ni som inte har personal inkluderat i lokalen, hur har ni gjort?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!