• Äldre 1 May 14:53
    14104 visningar
    50 svar
    50
    14104

    Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?

    Lite konstig formulering kanske. Men har du tänkt göra naglar, gå ner i vikt, gå upp i vikt, klippa dig, löshår, fransar, sola, bleka gaddarna, färga bryn, ja you name it! Själv hoppas jag gå ner tre kilo till bara för att kunna unna mig lite extra bröllopshelgen, sen blir det troligtvis bara lösnaglar med fransk då jag redan förstört naglarna genom alla år med nagelförlägning. Ja, klippa mig kommer jag så klart att göra och försöka sola lite ute på sin höjd. Lite sugen på att göra fransförlägning. Någon mer som har lite planer inför den stora dagen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 14:55
    Hihi ja vi får hoppas vugseln lockar ngn. Menade naturligtvis vigseln. :)

  • Svar på tråden Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?
  • dellel­garin
    Äldre 2 May 11:01
    #21

    Jag gör redan regelbundet naglarna och ögonbrynen. Men tre dagar innan skall jag göra hela alltet så klart , jag har färgat håret för första gången på salong, jag är värsta proffsiga hemmafärgaren annars ;)

    Detta skall göras på salong:
    Noppa och färga ögonbryn
    Färga och permanentböja fransar
    Frans manikyr med förstärkning

    Färga och klippa håret
    Sola solarium

    Jag har gått ner 4 kilo och räknar med 4 kilo till.
    Har "glömt fötterna och skall nog försöka klämma in någon fotvård oxå

  • Plätti­s
    Äldre 2 May 11:09
    #22

    Det är läääänge kvar till mitt bröllop i augusti nästa sommar, men jag har som mål att komma i form till dess. Min sambo och jag pratade igår och har bestämt oss för att peppa varandra eftersom vi "hjälpts åt" att komma ur form också Tungan ute 
    I övrigt har jag inte tänkt så mycket. Jag har alltid sagt att jag ska ha långt hår när jag gifter mig, så just nu gör jag mitt bästa för att inte klippa av mig allt hår. 

  • Eddans
    Äldre 2 May 11:15
    #23

    Hmm ska färga och klippa håret när det närmar sig. Även köpa ett träns så håret blir lite längre och fylligare på den stora dagen. Har inte bestämt mig ang. naglar...långa naglar är inte riktigt min grej men är ju väldigt snyggt med fina naglar :)  Ska försöka gå ner 2-3 kg och tona armar och axlar tills det är dags (20e juli). Hmm kommer inte på nåt mer :)

  • Äldre 2 May 11:45
    #24

    Jag tränade som vanligt (2-3 dagar i veckan med löpning och styrka), började sola lätt 3 månader innan bröllopet på solarium. En ansiktsbehandling i månaden 5 månader innan bröllopet, klippte och slingade mig veckan innan bröllopet hos min frisör, blekte tänderna 2 dagar innan bröllopet (har skena och kräm sedan tidigare från tandläkaren). Sov 9 timmar per natt veckan innan bröllopet och drack generellt mycket vatten.

  • Daisy
    Äldre 2 May 12:44
    #25
    confuzed86 skrev 2013-05-01 23:43:09 följande:
    Hoppar in här :) jag ska klippa topparna och färga håret, fixa brynen (väldigt ljusa och jag har ganska mörkt hår så ser lite dumt ut). Gelenaglar (förstärkning av mina egna då jag fixar dem var månad). Vaxa ben, sola (helst bara ute). Har köpt x-lash ögonfransserum som ska fungera. Har dock ej börjat använda än då jag tänkte börja ca 2 mån innan bröllopet. Får se om det håller vad det lovar ;)
    En liten varning bara...dessa serum som finns ute har gett allergiska reaktioner och även permanenta pigmnet fläckar. Nu vet jag inte om just den du har är en av dessa men det kan ju va värt att dubbelkolla innan du börjar använda det. Trist och komma med massa utslag på bröllopsdan.
  • Äldre 2 May 13:34
    #26

    Ni som villgå ner i vikt kan jag rekommendera periodisk fasta. Jag gick ner 14 kilo på tre månader med lchf, sen ville jag gå ner de sista 4 kilona och då såg jag ett program på Vetenskapens Värld om periodisk fasta. Jag äter mellan 12:00 och 19:00 och den andra tiden dricker jag te, vatten eller kaffe. Och det sjuka är att det fungerar! Ovant i början att inte äta frukost men den känslan försvann fort och man måste inte äta lchf om man inte vill. :)

  • Äldre 2 May 13:38
    #27

    Jag har styrketränat en del under vintern och nu satsar jag mer på kondition och tränar BodyPump eller 10-12 repetitioner för att behålla muskelmassa, men inte bygga mer. Försöker tänka mer på vad jag äter då jag äter som en häst i vanliga fall och älskar glass och kaker. Sistnämnda går dock inte så bra... Magnums Creme Burlé är min favorit nu, men nu ska jag igen försöka vänta med detta till efter bröllopet. CharlieDieten ser fin ut

    Annars har jag sparat ut håret och tvättar det mer sällan då jag hört att man inte ska ha tvättat håret ett par dagar innan om man ska göra håruppsättning. Håret ska absolut inte få se fett ut..

    Nu är det snart två månader till bröllopet och efter att ha läst i denna tråd undrar om jag ska börja sola bara lite. Är i vanliga fall ganska blek i hyn. 

    Jag ska försöka sova mer och dricka mer vatten och grönt te. Stressa ner lite.

    Gör inga sniktsbehandlingar, men använder mina krämer från Dermalogica. Ska börja ta fuktmask ett par dagar i veckan. Äta mindre socker måste jag börka med också  då socker ger mig lite finnar..

    Har inte färgat håret på fem år och kommer inte börja nu. Vill se så naturlig ut som möjligt. Men kanske borde klippa håret ett par veckor innan. Ev. noppa brynen lite lätt också.

    Dagen innan går jag till nagelsallong och får mina naglar lackerade lite extra fina. Jag har ganska långa fina naglar, så de behöver inte göras något mer med än så..

    På dagen får jag smink och hår fixat. Jag ska inte äta mjöl, mjölk eller socker då detta ger mig ont i magen och en trevlig liten bula. 

    Tror det är allt... 


  • Äldre 2 May 14:45
    #28
    Js Fästmö skrev 2013-05-01 18:26:34 följande:
    Karamell: Blekte du hos tandläkaren? Är själv ute efter ett långvarit resultat.
    Ja det gjorde jag, hos folktandvården. De hade ett sommarerbjudande, som de verkar ha varje år i Maj.
    Tror att jag betalade 2000 eller 2500  - värt varenda krona! =) 
    De gjorde en skena, som man lägger gel i och sover med, resultat redan när man vaknar, kan verkligen rekommendera det! 
  • afture­lding
    Äldre 2 May 14:54
    #29

    Jag vill inte känna mig konstlad, så det enda jag ska göra är väll egentligen att jobba med det jag har. Hudvård började jag ordentlig med för ett par veckor sen (det är två månader kvar till bröllopet), och jag ska även få med sambon på det. Naglarna ska bara målas, men jag ska nog ha en förpackning lösnaglar i väskan i fall att någon skulle gå av. Och mitt hår är redan så fint och tjockt så det behöver jag inte göra något åt.

    Jag skulle vilja gå upp ett kilo eller två, men det är nog mest en önskedröm. 

  • Emmali­nnea
    Äldre 2 May 16:04
    #30

    Jag ska gå ner ca 1 kg till i vikt
    Träna extra hårt denna sista månaden som är kvar
    Bli brun
    Bleka tänderna
    Fixa naglarna
    Vaxa bort allt hår där det inte hör hemma :-P
    Färga och klippa håret
    Färga och noppa ögonbrynen
    Fotvård

    Sista veckan avstår jag all alkohol och gluten och gör en ansiktsbehandling

    på dagen d:
    Sminkas
    håruppsättning 
     

Svar på tråden Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?